Meget parfume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.269 visninger
45 svar
54 synes godt om
14. august 2014

MorDk

En medhjælper i ungernes BH har ofte rigtig kraftig parfume på. vi har nævnt det nogle gange før da vores børn har lugtet af det når de kom hjem. Dejligt at vide at medhjælperen har krammet på mine børn. Hun er super sød og skøn sammen med ungerne så intet der. Jeg/vi kan altid dufte når hun er på arbejde. Imorges var den rigtig "slem" Jeg trådte lige ind i vuggestuen og jeg kunne dufte hende. Nøs 2 gange og hjalp Prinsessen af med tøjet. Inde på stuen hang parfumen i en tung sky i luften... Puha blev helt skidt. Valgte derfor at at sige det til hende. Hun tog det pænt. Så håber godt nok hun fremover lader være at tage så meget parfume på. Andre der har haft samme "problem"? Hvor pædagogerne har haft meget parfume på? Ville I også sige noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

mortilsilke

Nej, tror ikke jeg ville sige noget. Mere hvis det var en anden vej og det var en der stank af sved, ville jeg sige det for at være sød, men ellers ikke. Synes ikke jeg vil blande mig i hvor meget parfume han/hun kan lide at have på

Anmeld

14. august 2014

MorDk

Nej, tror ikke jeg ville sige noget. Mere hvis det var en anden vej og det var en der stank af sved, ville jeg sige det for at være sød, men ellers ikke. Synes ikke jeg vil blande mig i hvor meget parfume han/hun kan lide at have på

Men nu arbejder hun med børn (mennesker) og alt den kraftige parfume mener jeg bare ikke bør smitte af på børnene... (tænker parfumeallergi m.m) Min datter "stinker" når hun kommer hjem. Håret, tøjet m.m Personligt synes jeg ikke det er ok. Jeg arbejder selv med ældre mennesker. Mit job er at hjælpe andre og jeg synes ikke jeg kan tillade mig at komme ind til borgeren med kraftig lugt af hverken sved eller parfume.

Anmeld

14. august 2014

Louise H.

det vil jeg slet ikke blande mig i. Det er et tegn på at hun tænker på sin hygiejne..
havde det været den anden vej rundt og hun havde luftet af sved, havde jeg nok været mere opmærksom på det.

Anmeld

14. august 2014

ømor34

Hm jeg tror jeg vil sige det, men det er nok fordi jeg selv ikke kan tåle hvis folk har for meget parfume på. Jeg får rigtig ondt i hovedet af det. Faktisk så meget at det nogen gange ender i migræne. Jeg behøver ikke engang at være ret længe i rummet, hvor duften af parfume er. Den situation du beskriver ville helt sikkert give mig ondt i hovedet. Så jeg ville sige det, men selvfølgelig forklare hvorfor jeg valgte at kommentere det. Jeg håber det gav mening

Anmeld

14. august 2014

sne190810

Åh, jeg syntes lidt det er at gå i små sko.

Men sådan er vi så forskellige, jeg ser ikke uforstående eller skævt til din handling - jeg ville bare ikke havde haft behovet.

Anmeld

14. august 2014

Sandratoft

MorDk skriver:

En medhjælper i ungernes BH har ofte rigtig kraftig parfume på. vi har nævnt det nogle gange før da vores børn har lugtet af det når de kom hjem. Dejligt at vide at medhjælperen har krammet på mine børn. Hun er super sød og skøn sammen med ungerne så intet der. Jeg/vi kan altid dufte når hun er på arbejde. Imorges var den rigtig "slem" Jeg trådte lige ind i vuggestuen og jeg kunne dufte hende. Nøs 2 gange og hjalp Prinsessen af med tøjet. Inde på stuen hang parfumen i en tung sky i luften... Puha blev helt skidt. Valgte derfor at at sige det til hende. Hun tog det pænt. Så håber godt nok hun fremover lader være at tage så meget parfume på. Andre der har haft samme "problem"? Hvor pædagogerne har haft meget parfume på? Ville I også sige noget?

Uha det ville jeg også have reageret på. Det kan give mig kvalme og hovedpine, og så skulle lugte til det hele dagen

Så hellere svedlugt, det kan i det mindste ikke give allergi

Anmeld

14. august 2014

StudPsyk

Louise <3 Isabella skriver:

det vil jeg slet ikke blande mig i. Det er et tegn på at hun tænker på sin hygiejne..
havde det været den anden vej rundt og hun havde luftet af sved, havde jeg nok været mere opmærksom på det.

Strengt taget har parfume jo altså intet med hygiejne at gøre. Jeg antager vi taler om en decideret parfume, man sprøjter på. Det bliver man da ikke mere ren af. Tvært i mod bliver man da lige så ren af for eksempelvis at vaske sig med duftfri sæbe osv. Ikke at jeg siger det er et must - Men synes bestemt ikke man kan argumentere for, at parfumebrug er en klar indikator på en god hygiejne.

Jeg forstår dig godt, TS... Jeg synes det er fint at bruge parfume, men nu ved jeg jo hvor lille din pige er, og når man arbejder med børn i den aldersgruppe, synes jeg egentlig lidt det er en uskik at sprøjte sig til med parfume, da der er mange små børn der ikke kan tåle de duftstoffer.

Jeg går af denne årsag selv kun med parfume, hvis vi skal  til større fester osv. Så meget som jeg krammer og kysser mine børn, vil jeg ikke overføre min parfume til dem. Det er måske så lidt hys, men lige præcis når man arbejder i institution hvor man er meget i nærkontakt med børnene, synes jeg godt man kan tænke over det. Så fint du sagde det

Anmeld

14. august 2014

modesty

Jeg er rimelig sart m.h.t. parfumerede produkter omkring min søn (vi bruger kun svanemærket o.s.v., og det har vi gjort siden vi startede PB). Jeg bruger aldrig selv parfume og hader lugten når andre bruger meget.

Men jeg mener også at det kan gå for vidt, og det synes jeg at det gør, når man bekymrer sig for at en anden persons parfume kan give allergi fordi ens barn bliver krammet o.s.v. Der må være grænser for galskaben. 

I min søns VS var der også en pædagog som brugte meget parfume, og min søn lugtede også af hendes parfume når han kom hjem. Udover den psykologiske effekt (at jeg havde det mærkeligt med at min søn lugtede af en anden kvinde), så generede det mig ikke. Hun var en supergod og kærlig pædagog og det var det vigtigste.

Anmeld

14. august 2014

SandraXOXO

Nej det ville jeg egentlig ikke sige noget til. Medmindre mit barn var allergisk. Børn siger selv fra hvis de synes folk lugter dårligt, Mine gør ihvertfald. Deres farmor bruger også parfume som hænger i deres tøj når de har krammet og leget med hende, men eftersom det genere mig og ikke ungerne siger jeg intet. Tøjet vaskes jo bare. Hvis de havde noget imod hendes lugt ville de holde sig væk- Som min søn feks gør når folk har røget, han hader den lugt og har altid gjort :-) og der får mormor også bare at vide at han ikke gider kramme når hun lugter af smøg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.