Louise <3 Isabella skriver:
det vil jeg slet ikke blande mig i. Det er et tegn på at hun tænker på sin hygiejne..
havde det været den anden vej rundt og hun havde luftet af sved, havde jeg nok været mere opmærksom på det.
Strengt taget har parfume jo altså intet med hygiejne at gøre. Jeg antager vi taler om en decideret parfume, man sprøjter på. Det bliver man da ikke mere ren af. Tvært i mod bliver man da lige så ren af for eksempelvis at vaske sig med duftfri sæbe osv. Ikke at jeg siger det er et must - Men synes bestemt ikke man kan argumentere for, at parfumebrug er en klar indikator på en god hygiejne.
Jeg forstår dig godt, TS... Jeg synes det er fint at bruge parfume, men nu ved jeg jo hvor lille din pige er, og når man arbejder med børn i den aldersgruppe, synes jeg egentlig lidt det er en uskik at sprøjte sig til med parfume, da der er mange små børn der ikke kan tåle de duftstoffer.
Jeg går af denne årsag selv kun med parfume, hvis vi skal til større fester osv. Så meget som jeg krammer og kysser mine børn, vil jeg ikke overføre min parfume til dem. Det er måske så lidt hys, men lige præcis når man arbejder i institution hvor man er meget i nærkontakt med børnene, synes jeg godt man kan tænke over det. Så fint du sagde det 
Anmeld