Anonym skriver:
Tak....
Ja det er ikke nemt...
Jeg tænker at en værge måske er en god idé, men hvordan vil det gøre min hverdag lettere? Min far vil jo stadig kun kontakte og besøge mig hver dag, og det er egentlig det, der belaster mest. Jeg vil ikke kunne forklare ham, at han ikke skal ringe til mig omkring hans breve el. lign. Men ringe til værgen. Det vil han slet ikke kunne finde ud af.
Vi kæmper også en kamp..
Min far KIMER os ned dag og nat... der kan nemt ligge 36 beskeder på svaren på under 20 min
og det kan nemt være om natten han ringer så meget....
Her har vi taget konsekvensen af det, vi har slettet vores nr på hans mobil, og han ved godt hvorfor...
Jeg kan godt se at problemet ligger i at han vil besøge dig hver dag... men det lyder til mig som om at han faktisk ikke kan tag vare på sig selv, og derfor kan kommunen gå ind og "umyndiggøre ham".. så er det kommunen der ligesom skal tag de svære beslutninger om han feks ikke bør bo hjemme men på et plejehjem...
Her ønskede min far at komme på plejehjem i den samme lille by som jeg bor i.. jeg fortalte ham lige ud at det ville jeg faktisk ikke ha, for jeg vidste at han ville komme hele tiden, og det ville slet ikke fungere... han er så endt i en anden lille by(UDEN bus hertil).. og jeg er SÅ lettet...
jeg snakkede med lisitatoren(staves?) om det, og hun har hjulpet med det hele og pt venter vi på en værge.. denne værge skal så tag min burde mht at tag alle beslutninger omkring ham, og også hans økonomi....
Jeg har i startet valgt at blokere min fars opkald på min iphone, men det ved jeg ikke om kan virke i dit tilfælde hvis han bor i gå af stand og så bare kommer istedet...
Men jeg vil råde dig til at tag kontakt til kommunen og søge råd og hjælp... din far er mere syg end min lyder det til, og jeg fik fra dag et besked på at det er IKKE mit ansvar at skal passe og sørge for ham...
og det lyder ikke til at han selv kan/vil ændre bolig forhold og det at han mener at du skal sørge for ham, det dur ikke... det er en MØG svær beslutning, og man har sindsyg dårlig samvittighed, men du bliver nød til at få kommuen gjort klar over at han ikke kan klare sig, og at du ikke kan/vil/skal stå for at se til ham, klare hans sager eller blive kimet ned af ham...
Det er svært, men husk dig selv på at det er for hans eget bedste, samt at du simpelthen ender med at køre dig selv HELT ned... og det kommer tifoldigt tilbage at du ikke engang har haft mulighed for at komme op til overfladen efter din mor er gået bort....
Jeg fremstår nok som lidt hård og muligvis lidt følseskold for nogle i det jeg skriver, men det bliver man når man ender her... vi elsker vores forældre, MEN vi skal også selv kunne leve og fungere, og det er ikke vores ansvar at passe vores forældre.. lige meget hvor meget man end gerne ville