Tildemor skriver:
Som folk skriver det er svært at håndtere en dement, men hvor meget man end gerne vil tro de har det godt på et demenssaftnit, er det ikk hele sandheden. jeg har arbejdet med demente mennesker, og de søger alle hjem, spørger hvornår de skal hjem. de er tit kede af det og er helt uvidende om hvor de er. jeg forstår folk tager den udvej, det er slet ikk det, men lige så lettede man er når byrden ikk er på en mere lige så forvirrede er de.
Det er bestemt ikk for at give dårlig samvittighed over at du tænker over det, men bare så du har det i tankerne inden du vælger.
Helt sikkert. Det er jeg også godt klar over. Men min far er bare lige så forvirret, når han er hjemme i sit hus, tror jeg. Nogle gange ved han ikke hvor han er, eller om det er hans hus, eller hvem der bor der. Forskellen er bare, at på et hjem er der altid nogen til at svare på hans tvivl eller hjælpe ham videre i hans tanker/følelser. Derhjemme er han helt alene, og kan blive fuldstændig angst af, at rende alene, fordi han er så forvirret, og der ikke er nogen, der kan forklare ham noget, eller berolige ham... Men ja, har også altid hørt, at de demente altid søger hjem, og ikke ved hvorfor de pludselig bor et andet sted osv. Det er sgu en svær sygdom
Anmeld