Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2015

Anonym trådstarter

Mit indlæg handlede heller ikke om at i skal stole blind på mig, om som jeg har skrevet i tråden før så kan jeg også have dage hvor jeg tænker; "hvad nu hvis det ikke passer" - men jeg VED bare at det ikke er mig der manipulerer min datter til at side de her ting, derfor jeg JEG svært ved at stole blindt på myndighederne.

Jeg synes der er store huller i deres undersøgelse, men det synes jeg jo fordi jeg VED 100 % hvad der står. Det kan være lidt omfattende at skrive ordret hvad der står - derfor bliver det en genfortælling hele vejen igennem :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2015

Spirrevip

Er der sket mere siden sidst?

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Spirrevip skriver:

Er der sket mere siden sidst?

Ikke det helt vilde faktisk, men her er en OPDATERING ..

Min datter og jeg har 3 gange haft besøg af en familiebehandler.

Hun kommer her i hjemmet for at observere os - målet med dette er at få belyst mine ressourcer og begrænsninger (jeg hader den formulering)

Idag er der opfølgningsmøde på kommunen, hvilket betyder at vi (far og jeg) i samråd med familiebehandler skal tale om hvordan det går med handleplanens mål.

Jeg mener at jeg har beskrevet nogle af målene, men ellers kommer et par af dem her:

• x skal være renlig
  • x skal komme stabilt i børnehave
  • x skal komme stabilt på samvær
  • x må ikke længere komme med udtalelser om at hun bliver slået
  • x må ikke være mande-forskrækket
  • mors ressourcer og begrænsninger skal være belyst

Det er blot dele af dem og mange gentager sig hen over handleplanen.

Sådan synes jeg det går - og det her tænker jeg om målene:

• x er renlig - med enkelte uheld (hun er jo kun 4 år, så hvad kan man forlange?)
  • x har altis haft et stabilt fremmøde i børnehaven, hun holder fri når mor/far har fri eller hvis der er aktiviteter i familien vi gerne vil deltage i (altså er hun er fuldstændig normalt børnehavebarn - som selvsagt har været væk i en kortere periode da sagen startede op - fordi jeg som mor havde brug for støtte fra familien i en svær tid - omkring 14 dage)
  • x kommer på stabilt samvær (det har hun i øvrigt alle dage gjort, hun er udeblevet to gange - da sagen om farfar starter hos kommunen og da far bliver indberettet første gang for at slå - intet under i det, tænker jeg)
  • x kommer ikke emd udtalelser om at hun bliver slået - i øvrigt har jeg ikke tænkt mig at fortælle hende at hun ikke må sige sådan noget.
  • x er til en vis grad stadig bange for mænd - det forstår jeg sådan set godt og ærligt så kan det ligeså godt være fordi hun af person er en genert pige - som det kan være på baggrund af en oplevelse hun har været. I min optik er det ikke noget JEG kan løse andet end at støtte hende i at det er ok at se fremmede personer an før man springer i armene på dem.

Det korte af det lange er at samspillet mellem far og jeg er på et niveau nu hvor det er ok.
x kommer på samvær som altid, vi overdrager informationer om aktiviteter i samværet både hos mor og far. 
x taler med sin far i telefon som altid - i bund og grund har intet rigtig ændret sig på grund af familiebehandlingen.
Igår havde jeg en snak med far hvor det var tydeligt at vi begge er enige om at det er tiden der har gjort det nemmere.

Jeg vil idag forsøge at bringe på banen at jeg ikke mener at familiebehandleren bidrager med noget konstruktivt til x's og min hverdag.

Mit arbejdsliv er påvirket af møder i tide og utide - og igår holdte man så børnesamtale med x uden mit samtykke, hvilket jeg på sidste møde blev lovet at jeg ville blive informeret om således at x ikke skulle have en følelse af at "nu starter det igen"

Så ja, i bund og grund går det ganske fint - x er glad og vokser mere og mere i sin selvstændighed, hun er i det her forløb blevet utrolig bevidst om hvad hun synes er ok og hvad hun ikke synes er ok - det er ufattelig skønt at se at hun er kommet så langt.

Ja vi halter på nogle områder, men min klare overbevisning er at det er tiden der vil gøre den helt store forskel.

En oplevelse som denne kommer man ikke over - man ligger den ikke abg sig fra den ene dag til den anden blot fordi der fremstilles en handleplan og stilles en familiebehandler til rådighed.

Spørgsmål er velkomne.

Forresten har jeg fået et par politikere i tale på borgen - valgkampen har været fantastisk og jeg har udnyttet den 100 %.
Ikke så meget for at tale enkeltsagen her, men blot for at gøre opmærksom på de mange huller, frustationer osv der er i sådan en sag som denne.

Kan i have en dejlig dag allesammen  :-)

Anmeld Citér

30. juni 2015

CharlotteogMaria

Nu har jeg ikke fulgt med eller læst den enormt lange tråd. Er det kommet frem om dit barn er blevet misbrugt? Håber det er ok jeg spørger så direkte.

Anmeld Citér

30. juni 2015

RosSofi

Jeg har heller ikke læst alt i tråden, er lidt skræmt, hvordan er det kommet fra, at det ikke kan bevises at dit barn er blevet misbrugt til at du som mor skal stå model til sådan en længere observations-plan?

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

JustHere skriver:

Nu har jeg ikke fulgt med eller læst den enormt lange tråd. Er det kommet frem om dit barn er blevet misbrugt? Håber det er ok jeg spørger så direkte.

Hej - det er helt okay.

Svaret er nej, men lyder fra politiets og børnehusets (som er dem der har afhørt hende og screenet hende i traume og belastningsforhold) side mere konkret således:

der er ingen tvivl om at x's grænser er blevet overtrådt, men i hvilken grad vides ikke ..

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Jeg har heller ikke læst alt i tråden, er lidt skræmt, hvordan er det kommet fra, at det ikke kan bevises at dit barn er blevet misbrugt til at du som mor skal stå model til sådan en længere observations-plan?

Når der startes sådan en sag udarbejder man en paragraf 50 undersøgelse.

resultatet af vores blev at man ville sikre sig at hun ikke mistrives i børnehave og i hjemmet (hun har bopæl hos mig, så derfor er "hjemmet" mit hjem)

Jeg forstår godt at du stiller spørgsmålstegn ved det, det samme gør jeg og mange andre.

Blandt andet en ventre-politiker, børns vilkår og min advokat.

Måske jeg kan svare dig efter møder idag, udmeldingerne har aldrig været knivskarpe fra kommunens side.

Anmeld Citér

30. juni 2015

RosSofi

Anonym skriver:

Når der startes sådan en sag udarbejder man en paragraf 50 undersøgelse.

resultatet af vores blev at man ville sikre sig at hun ikke mistrives i børnehave og i hjemmet (hun har bopæl hos mig, så derfor er "hjemmet" mit hjem)

Jeg forstår godt at du stiller spørgsmålstegn ved det, det samme gør jeg og mange andre.

Blandt andet en ventre-politiker, børns vilkår og min advokat.

Måske jeg kan svare dig efter møder idag, udmeldingerne har aldrig været knivskarpe fra kommunens side.

Må godt nok sige, at der er mange ting på det børne-unge område, der skræmmer mig. Det er lidt som om, at forælderen er skyldig til det modsatte er bevist, modsat retssystemet, hvor du er uskyldig ind til andet er bevist. 

Hm... Du har på alle måder reageret som en omsorgsfuld og handlekraftig mor. Med det du går igennem, ville man jo nærmest sidde og fortryde, at man har reageret på sit barns signaler/udmeldinger.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Må godt nok sige, at der er mange ting på det børne-unge område, der skræmmer mig. Det er lidt som om, at forælderen er skyldig til det modsatte er bevist, modsat retssystemet, hvor du er uskyldig ind til andet er bevist. 

Hm... Du har på alle måder reageret som en omsorgsfuld og handlekraftig mor. Med det du går igennem, ville man jo nærmest sidde og fortryde, at man har reageret på sit barns signaler/udmeldinger.

Uden tvivl !

jeg kan også have dage hvor jeg fortryder, ikke at jeg reagerede - men jeg ved da godt hvad jeg ville have gjort hvis jeg havde vidst hvad jeg ved idag. Og alene det synes jeg er alarmerende for systemet.

Anmeld Citér

30. juni 2015

CharlotteogMaria

Anonym skriver:

Hej - det er helt okay.

Svaret er nej, men lyder fra politiets og børnehusets (som er dem der har afhørt hende og screenet hende i traume og belastningsforhold) side mere konkret således:

der er ingen tvivl om at x's grænser er blevet overtrådt, men i hvilken grad vides ikke ..

Åh okay, men det er sørme også slemt nok 

Kram til jer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.