Så gik virkeligheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2014

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Hvornår starter du på hjælper-uddannelsen?

Jeg har selv været igennem den uddannelse og en stor del fra mit hold fik arbejde umiddelbart efter endt uddannelse. Enten vikariater eller fast ansættelse.

Kan du søge direkte ind på sygeplejestudiet? Har du gymnasie eller andet?

Eller kan I bo samlet hos enten dine eller hans forældre? Og så betale en rimelig husleje. For jeres barns skyld

Jeg kan godt læse at det er en svær situation i sidder i, men jeg ville have gjort alt hvad der stod i min magt for at holde familien samlet.

Hvad har du lavet indtil nu?

Desværre ikke da jeg ikke har andet end folkeskole og en hg..

Vi vil heller ikke være helt splittet. Da min kæreste sagtens ville kunne sove nogle dage hos min mor og vi også ville kunne sove nogle dage hos hans far.

Jeg har været på barsel indtil nu starter i september

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2014

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Det var også en mulighed at tage den 1 årige hf pakke der gør klar til at komme ind på sygeplejerske studie og dermed komme på su med det samme og korte udd tid ned

Men får at kunne søge ind på sygeplejeske derefter kræver ni måneder erhverserfaring så vidt jeg kan læse derfor tog jeg den anden

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Så sparer du da i hvert fald 2 år ca

Ja det rigtig. Men der står vist jeg skal have ni måneders erhvervs erfaring sidst jeg kiggede og derfor blev det sosu vejen

Anmeld

8. august 2014

Kløver

Øv øv men lige i jeres situation ville jeg nok finde løsning, sælge bilen ( nedbringe gæld og udgifter) og/eller tage hjælperen og arbejde derefter, så får du også mere erhvervserfaring til når du skal videre. Så kunne i tjene ekstra så i kunne få gælden banket af. 

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Øv øv men lige i jeres situation ville jeg nok finde løsning, sælge bilen ( nedbringe gæld og udgifter) og/eller tage hjælperen og arbejde derefter, så får du også mere erhvervserfaring til når du skal videre. Så kunne i tjene ekstra så i kunne få gælden banket af. 

Vi kan ikke sælge bilen for så har kæresten intet arbejde. Og vi kan næsten komme af med alt gæld hvis vi flytter derhjem. Og jeg har ikke rigtig lyst til at udsætte min drømmeuddannelse mere. For så får jeg bare ikke flere børn hvis den skal udsættes hele tiden.

Anmeld

8. august 2014

Kløver

Anonym skriver:

Vi kan ikke sælge bilen for så har kæresten intet arbejde. Og vi kan næsten komme af med alt gæld hvis vi flytter derhjem. Og jeg har ikke rigtig lyst til at udsætte min drømmeuddannelse mere. For så får jeg bare ikke flere børn hvis den skal udsættes hele tiden.

Det med udd mener jeg at hvis du får mere erhvervserfaring og måske hvis det kræves et par enkeltfag, kunne du måske endda hoppe assistenten over og gå på sygeplejerske udd. 

Ved ikke hvilket arbejde han har men måske i kunne sælge og få en anden bil som er billigere og måske billigere i udgifter til feks benzin, vægtafgifter osv. 

Hvis du er under 25 er du jo ung og i har heldigvis tiden med jer. Man kan ikke blæse og have mel i munden, og får i fundet prioritering i kan leve med, er det jo det vigtigste. Ville dog nok hurtigst muligt finde en løsning som ikke involverer jeres forældre  

Anmeld

8. august 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Det behøver du heller ikke forstå. jeg havde blot brug for at komme ud med noget. Men det er åbenbart forkert på det her site uden man skal hakkes ned. Vi kan ikke få det til at løbe ordentlig rundt og sådan er det jo bare, men vi er så heldige vores forældre vil hjælpe os til vi får noget billigere.

Jeg stiller mig også blot undrende overfor, hvorfor I skal flytte fra hinanden på baggrund af økonomien... Var hverken nedladende eller noget, og synes da det er fint at du bare skulle ud med det Kan også læse på dine tidligere indlæg her, at I har noget gæld osv. Kunne jeg ikke læse ud fra dit første indlæg, og så er der selvfølgelig mere, end bare liiigr huslejen der skal betales for jeres indkomst.. Det sætter jo tingene i et andet perspektiv....

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det med udd mener jeg at hvis du får mere erhvervserfaring og måske hvis det kræves et par enkeltfag, kunne du måske endda hoppe assistenten over og gå på sygeplejerske udd. 

Ved ikke hvilket arbejde han har men måske i kunne sælge og få en anden bil som er billigere og måske billigere i udgifter til feks benzin, vægtafgifter osv. 

Hvis du er under 25 er du jo ung og i har heldigvis tiden med jer. Man kan ikke blæse og have mel i munden, og får i fundet prioritering i kan leve med, er det jo det vigtigste. Ville dog nok hurtigst muligt finde en løsning som ikke involverer jeres forældre  

Det selvfølgelig en mulighed.

Men det med bilen den er faldet så meget i værdi at der stadig ville være gæld i selvom den blev solgt også skal vi jo først betale rest gælden ud for så at optag ny gæld til en anden bil. Den løsning prøvede vi også men vores bil er ikke så dyr i benzin vægt afgift. Det er lånet også mere hans forbrugslån som er den værste

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Jeg stiller mig også blot undrende overfor, hvorfor I skal flytte fra hinanden på baggrund af økonomien... Var hverken nedladende eller noget, og synes da det er fint at du bare skulle ud med det Kan også læse på dine tidligere indlæg her, at I har noget gæld osv. Kunne jeg ikke læse ud fra dit første indlæg, og så er der selvfølgelig mere, end bare liiigr huslejen der skal betales for jeres indkomst.. Det sætter jo tingene i et andet perspektiv....

Ja og en bil også,

Men som sagt er det for en kort periode. Max et år også vi faktisk gældfri pånær i bilen men den vil også være så langt nede. Også kan vi muligvis også få sparet en masse op,

Anmeld

8. august 2014

Karina84

Jeg kan nu godt forstaa at i vælger at flytte hjem til jeres forældre nu i har mulighed for det. At betale sin gæld ud, er vel altid 1. prio, udover selvfølgelig at kunne forsørge sig selv og sine børn. 

Og det der jo kun saa i kan faa raad til at sidde bedre i det naar i finder en billigere lejlighed.

Det med kommunen vil jeg ikke kommentere saa meget paa, nogle kan faa hjælp og andre kan ikke, der er nogle regler og saadan er det jo.

til dig, haaber i snart finder noget billigere at bo i og faar banket en god del af gælden af, ville elske at være gældfri. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.