Så gik virkeligheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi vil gerne minde alle om at holde den gode tone i dabatten. Hilsen staff

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2014

klmf

Anonym skriver:

Det selvfølgelig en mulighed.

Men det med bilen den er faldet så meget i værdi at der stadig ville være gæld i selvom den blev solgt også skal vi jo først betale rest gælden ud for så at optag ny gæld til en anden bil. Den løsning prøvede vi også men vores bil er ikke så dyr i benzin vægt afgift. Det er lånet også mere hans forbrugslån som er den værste

Uden at have læst det hele, så vil jeg bare komme med et indspark ang.uddannelse - hvis ikke du har sosu ass og går på spl.udd som meritstuderende, så er jeg ret sikker på du skal have hvad der svarer til minimum HF. Det vil altså ikke hjælpe jer at du tager hjælperen og så arbejder for så skal du tage HF. Og skynd dig i gang, sygeplejerskefaget er dejligt og der er mulighed for god løn hvis man vil tage mange vagter Skriv gerne pb hvis du vil købe billige bøger til studiet

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Jeg kan nu godt forstaa at i vælger at flytte hjem til jeres forældre nu i har mulighed for det. At betale sin gæld ud, er vel altid 1. prio, udover selvfølgelig at kunne forsørge sig selv og sine børn. 

Og det der jo kun saa i kan faa raad til at sidde bedre i det naar i finder en billigere lejlighed.

Det med kommunen vil jeg ikke kommentere saa meget paa, nogle kan faa hjælp og andre kan ikke, der er nogle regler og saadan er det jo.

til dig, haaber i snart finder noget billigere at bo i og faar banket en god del af gælden af, ville elske at være gældfri. 

Tak for krammet

Ja når vi flytter derhjem så er det og banke en hel del gæld af. Og muligvis er vi gældfrie om et års tid. Og har en pisse god opsparing. Så er begyndt kun og se positiv på det

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Uden at have læst det hele, så vil jeg bare komme med et indspark ang.uddannelse - hvis ikke du har sosu ass og går på spl.udd som meritstuderende, så er jeg ret sikker på du skal have hvad der svarer til minimum HF. Det vil altså ikke hjælpe jer at du tager hjælperen og så arbejder for så skal du tage HF. Og skynd dig i gang, sygeplejerskefaget er dejligt og der er mulighed for god løn hvis man vil tage mange vagter Skriv gerne pb hvis du vil købe billige bøger til studiet

Der er jo sådan en fag pakke på vuc til sygeplejerske uddannelse men det kræver jo 9 måneders erhverserfaring. Og den ved jeg heller ikke helt hvordan jeg skal få

Anmeld

8. august 2014

Kløver

Anonym skriver:

Det selvfølgelig en mulighed.

Men det med bilen den er faldet så meget i værdi at der stadig ville være gæld i selvom den blev solgt også skal vi jo først betale rest gælden ud for så at optag ny gæld til en anden bil. Den løsning prøvede vi også men vores bil er ikke så dyr i benzin vægt afgift. Det er lånet også mere hans forbrugslån som er den værste

Så måske netop det med at arbejde og få erhvervserfaring og i den periode tjene mere til gælden var en mulighed, ellers prøv at få hjælp hos en studievejleder, kommunen har bla nogle vejledere ang udd hvordan man bedst løser det og kommer godt igennem  

Anmeld

8. august 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja det rigtig. Men der står vist jeg skal have ni måneders erhvervs erfaring sidst jeg kiggede og derfor blev det sosu vejen

Jeg har læst om flere der er kommet ind uden at have erhverserfaring, så du kan da altid tage til et møde med dem for at høre....

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Så måske netop det med at arbejde og få erhvervserfaring og i den periode tjene mere til gælden var en mulighed, ellers prøv at få hjælp hos en studievejleder, kommunen har bla nogle vejledere ang udd hvordan man bedst løser det og kommer godt igennem  

nu har jeg jo lige siddet og søgt lidt. men der bare intet arbejde og få desværre

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg har læst om flere der er kommet ind uden at have erhverserfaring, så du kan da altid tage til et møde med dem for at høre....

det må jeg prøve.

Anmeld

8. august 2014

Kløver

Anonym skriver:

nu har jeg jo lige siddet og søgt lidt. men der bare intet arbejde og få desværre

Øv  

bedste råd er nok at snakke dine muligheder med en vejleder  

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Øv  

bedste råd er nok at snakke dine muligheder med en vejleder  

jaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.