Så gik virkeligheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2014

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Til info er i berettiget til at bo i studiebolig blot den ene af jer er under uddannelse ... I nogle byer findes de også som 2værelses og større ... Skynd jer at blive skrevet op

Vi er skam skrevet op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2014

jojomama

Okay... Såvidt jeg ved, er der forskel på, om du er over eller under 25 år, når du er elev og også forskel på størrelsen af din su, afhængig af om du har børn eller ej.. Og 6.000 kr. svarer ca til su (uden børn), mens elevlønnen burde være lidt højere (8.000 kr. Eller lignende). Er du sikker på, at du har kigget ordentligt på din lønseddel/kontrakt, for det lyder altså lidt mærkeligt...........

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

kreafina skriver:

Okay... Såvidt jeg ved, er der forskel på, om du er over eller under 25 år, når du er elev og også forskel på størrelsen af din su, afhængig af om du har børn eller ej.. Og 6.000 kr. svarer ca til su (uden børn), mens elevlønnen burde være lidt højere (8.000 kr. Eller lignende). Er du sikker på, at du har kigget ordentligt på din lønseddel/kontrakt, for det lyder altså lidt mærkeligt...........

Kommer også an på fradrag osv og er under 25 elevløn tager ikke højde for at jeg har et barn

Anmeld

8. august 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Skal igang med hjælperen videre på assistenten også sygeplejeske.

Var det en mulighed at du først tog hjælperen og så arbejdede som hjælper et par år inden du læser videre? Det ville give mulighed for at spare op/afdrage gæld imens du arbejder.

Jeg forstår godt at I vil finde noget andet at bo i - men at splitte en familie op på den måde synes jeg virker meget dramatisk. Særligt med tanke på jeres barn.

Der er mange gode råd og forslag i denne tråd.
Håber det hele løser sig

Anmeld

8. august 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Gider du og stoppe det der. Står ikke undrende overfor de ikke vil hjælpe. Har jeg aldrig sagt. Og jeg har ikke stiftet den gæld min kæreste er den som har mest gæld. Jeg er snart færdig med min. Så pak det der sammen igen, gider jeg slet ikke og hører på!

Ja vi vælger og flyt hjem til vores forældre så vi kan komme af med vores gæld og få noget andet billigere og bo i.

Du skriver da selv at I har rendt på kommunen og de vil slet ikke hjælpe- 

Og synes du helt ærligt selv det er fair at jeres forældre skla forsorge jer fordi i ikke kan finde ud af det?

Er det det forbillede du vil være for dit eget barn?

Jeg synes hele din attitude udstråler at du synes det er vældig synd for jer - i HAR 22.000 og alligevel laver du et indlæg om hvor synd det er for jer,og at kommune n ikke vil hjælpe jer-Og så skynder I jer ellers at ligge hele porblemet over på jere forældre for så kan de jo forsorge jer imens I går rundt med skyklapper på og opforer jer som forkælede teens. 

Jeg er ret ligeglad med om at du ikke gider at hore det- der var nogen der for længe siden skulle have givet jer et wake up call så ville I ikke have stået i den situation plus at I ikke ville forvente at andre overtager jeres okonomi.

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du skriver da selv at I har rendt på kommunen og de vil slet ikke hjælpe- 

Og synes du helt ærligt selv det er fair at jeres forældre skla forsorge jer fordi i ikke kan finde ud af det?

Er det det forbillede du vil være for dit eget barn?

Jeg synes hele din attitude udstråler at du synes det er vældig synd for jer - i HAR 22.000 og alligevel laver du et indlæg om hvor synd det er for jer,og at kommune n ikke vil hjælpe jer-Og så skynder I jer ellers at ligge hele porblemet over på jere forældre for så kan de jo forsorge jer imens I går rundt med skyklapper på og opforer jer som forkælede teens. 

Jeg er ret ligeglad med om at du ikke gider at hore det- der var nogen der for længe siden skulle have givet jer et wake up call så ville I ikke have stået i den situation plus at I ikke ville forvente at andre overtager jeres okonomi.

De har sgu selv tilbudt det. Og vi skal jo stadig betale for at bo der. Har ikke rendt på kommunen har ringet og spurgt bare i sådan stille og roligt for at hører om vi kunne få lidt hjælp med boligstøtte og delvist friplads, var sgu ikke noget jeg havde forventet! Så pak alt det der sammen, for du aner ikke en skid og drager bare dine egne konklusioner af hvad vi har gang vi. De skal ikke drages ind i vores, men de har selv tilbudt at at vi kunne flyt fra den lejlighed og den bliver alligevel ubeboelig de næste tre måneder hvor de skal lave wc'er. Og heldigvis er vores barn så lille at han ikke ville kunne huske det. Så bare stop!

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Var det en mulighed at du først tog hjælperen og så arbejdede som hjælper et par år inden du læser videre? Det ville give mulighed for at spare op/afdrage gæld imens du arbejder.

Jeg forstår godt at I vil finde noget andet at bo i - men at splitte en familie op på den måde synes jeg virker meget dramatisk. Særligt med tanke på jeres barn.

Der er mange gode råd og forslag i denne tråd.
Håber det hele løser sig

Desværre ikke. Er intet arbejde, derfor hvis vi flytter hjem til vores forældre hvor vi selvfølgelig skal sørge for os selv. Så kan min kæreste også banke en masse gæld af og det samme kan jeg indtil vi får tilbudt noget billigere og bo i.

Anmeld

8. august 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Desværre ikke. Er intet arbejde, derfor hvis vi flytter hjem til vores forældre hvor vi selvfølgelig skal sørge for os selv. Så kan min kæreste også banke en masse gæld af og det samme kan jeg indtil vi får tilbudt noget billigere og bo i.

Hvornår starter du på hjælper-uddannelsen?

Jeg har selv været igennem den uddannelse og en stor del fra mit hold fik arbejde umiddelbart efter endt uddannelse. Enten vikariater eller fast ansættelse.

Kan du søge direkte ind på sygeplejestudiet? Har du gymnasie eller andet?

Eller kan I bo samlet hos enten dine eller hans forældre? Og så betale en rimelig husleje. For jeres barns skyld

Jeg kan godt læse at det er en svær situation i sidder i, men jeg ville have gjort alt hvad der stod i min magt for at holde familien samlet.

Hvad har du lavet indtil nu?

Anmeld

8. august 2014

Pinkrose

Det var også en mulighed at tage den 1 årige hf pakke der gør klar til at komme ind på sygeplejerske studie og dermed komme på su med det samme og korte udd tid ned

Anmeld

8. august 2014

Sandratoft

Denisep skriver:

Det var også en mulighed at tage den 1 årige hf pakke der gør klar til at komme ind på sygeplejerske studie og dermed komme på su med det samme og korte udd tid ned

Så sparer du da i hvert fald 2 år ca

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.