Så gik virkeligheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Hvad får din kæreste udbetalt om måneden ? Og hvad kommer du til at få udbetalt ca?

Godt og vel 16.000kr. Og jeg får vel lige omkring 6000kr udbetalt virker af meget men det hele ryger bare på udgifter og mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Godt og vel 16.000kr. Og jeg får vel lige omkring 6000kr udbetalt virker af meget men det hele ryger bare på udgifter og mad.

Jeg håber ikke jeg spørger for privat ind, men du er selvfølgelig velkommen til ikke at svare

Hvad har i / din kæreste af gæld, og hvad betales der til gæld om måneden ??

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg håber ikke jeg spørger for privat ind, men du er selvfølgelig velkommen til ikke at svare

Hvad har i / din kæreste af gæld, og hvad betales der til gæld om måneden ??

Uh min kæreste har jo gæld i bilen og et andet lån. Det er nok 5000 i alt nok mere 5500 han betaler. Og jeg 1500 pga min eks har sat mig i noget gæld

Anmeld

8. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Fordi vores gældspost eller min kærestes gældspost er ret høj. Og vi skal som regel også spare op til at tage over og besøge min svigermor. Også er der jo også fødselsdage og denne her måned har vi to bryllupper. Og man fødselsdage som der er hvert år som vi sparer op til. Vi prøver og sparer op til hus. Vi får heller ikke hjælp til dagpleje. Men kommunen tag ikke højde for hvilke udgifter vi har kun hvad vi tjener. Og det er for højt. Vi har også syn på bilen som vi spare op til. Og vi kan ikke leve uden bil for så har min kæreste intet arbejde.

Åhhh ja så er der ikke noget at sige til det mht gæld...

men nej kommunen skal jo ikke hjælpe når i har høj indkomst,og slet ikke når det er selvforskyldt i ikke har penge pga gæld...

personligt havde jeg meldt fra mht gave osv til fester fordi der ikke er råd ganske enkelt...

men der er man jo så forskellig....

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Åhhh ja så er der ikke noget at sige til det mht gæld...

men nej kommunen skal jo ikke hjælpe når i har høj indkomst,og slet ikke når det er selvforskyldt i ikke har penge pga gæld...

personligt havde jeg meldt fra mht gave osv til fester fordi der ikke er råd ganske enkelt...

men der er man jo så forskellig....

Ja men så kan vi sidde og rådne op i en lejlighed vi faktisk ikke vil bo i. Og faktisk gerne vil væk fra. Så tror jeg det ender meget galt og vores liv bliver for surt. Så min mor og Svigerfar tilbød det sådan. Heldigvis bor de ikke langt fra hinanden. Også kan vi komme af med gæld og sparer op til hus. Nej det skal de nemlig ikke, og defor vi også vælger og flyt for at vores liv ikke skal blive for surt, også håbe vi kommer af med det hurtigt. Også få hus

Anmeld

8. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Uh min kæreste har jo gæld i bilen og et andet lån. Det er nok 5000 i alt nok mere 5500 han betaler. Og jeg 1500 pga min eks har sat mig i noget gæld

Okay så lad os prøve at sætte lidt tal på:

Indkomst udbetalt 22.000
Bolig, el, forsikringer -8.500
Daginstitution -2.800
Gæld -7.000
Øvrige faste -700

Tilbage til mad mv. 3.000!!

Ja jeg kan godt udfra min simulering forstå at i ikke kan få det til at hænge sammen.

5.500 siger du at din kæreste afdrager på gæld. Det er meget om måneden. Hvilken type af gæld er det? Jeg tænker mere om der er mulighed for at ex vis samle gælden 1 sted og betale lidt mindre om måneden ind?

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Okay så lad os prøve at sætte lidt tal på:

Indkomst udbetalt 22.000
Bolig, el, forsikringer -8.500
Daginstitution -2.800
Gæld -7.000
Øvrige faste -700

Tilbage til mad mv. 3.000!!

Ja jeg kan godt udfra min simulering forstå at i ikke kan få det til at hænge sammen.

5.500 siger du at din kæreste afdrager på gæld. Det er meget om måneden. Hvilken type af gæld er det? Jeg tænker mere om der er mulighed for at ex vis samle gælden 1 sted og betale lidt mindre om måneden ind?

Bil og forbrugslån

Anmeld

8. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Bil og forbrugslån

Okay, jeg tror jeg ville snakke med banken om afdraget på forbrugslånet evt kan sættes ned et par år, indtil du er færdig som elev og forhåbentlig får et arbejde der giver lidt mere end 6.000 udbetalt billånet er svært at gøre noget ved, selvfølgelig kunne man sælge bilen, indfri lånet og købe en billigere bil..

Ellers er der nok ikke så mange alternativer andet end en billigere lejlighed hvis det er muligt, eller at flytte hjem til forældre

Anmeld

8. august 2014

Wik

Ev hvor trist. Det er altid svært når man tjener for meget til at få boligstøtte og friplads, men for lidt til at det kan løbe rundt. I vores situation er vi enten begge nød til at arbejde eller begge nød til at studere, enten eller. Enten får man hjælp med det hele eller også kan man klare det hele selv. Jeg kan sagtens se jeres dilemma med økonomien, men håber din elevtid er kort så I kan flytte i noget sammen snart igen. 

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Okay, jeg tror jeg ville snakke med banken om afdraget på forbrugslånet evt kan sættes ned et par år, indtil du er færdig som elev og forhåbentlig får et arbejde der giver lidt mere end 6.000 udbetalt billånet er svært at gøre noget ved, selvfølgelig kunne man sælge bilen, indfri lånet og købe en billigere bil..

Ellers er der nok ikke så mange alternativer andet end en billigere lejlighed hvis det er muligt, eller at flytte hjem til forældre

Det er seks år der er tale om jeg skal studere. Og vi har prøvet de vil ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.