Så gik virkeligheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Ev hvor trist. Det er altid svært når man tjener for meget til at få boligstøtte og friplads, men for lidt til at det kan løbe rundt. I vores situation er vi enten begge nød til at arbejde eller begge nød til at studere, enten eller. Enten får man hjælp med det hele eller også kan man klare det hele selv. Jeg kan sagtens se jeres dilemma med økonomien, men håber din elevtid er kort så I kan flytte i noget sammen snart igen. 

Ja det er irriterende. Men det tager mig seks år før jeg er færdig uddannet og ryger også tre år på su.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Det er seks år der er tale om jeg skal studere. Og vi har prøvet de vil ikke

Alle 6 år kun med 6000 udbetalt??

Anmeld

8. august 2014

Carina:-)

Fordi vores gældspost eller min kærestes gældspost er ret høj. Og vi skal som regel også spare op til at tage over og besøge min svigermor. Også er der jo også fødselsdage og denne her måned har vi to bryllupper. Og man fødselsdage som der er hvert år som vi sparer op til. Vi prøver og sparer op til hus. Vi får heller ikke hjælp til dagpleje. Men kommunen tag ikke højde for hvilke udgifter vi har kun hvad vi tjener. Og det er for højt. Vi har også syn på bilen som vi spare op til. Og vi kan ikke leve uden bil for så har min kæreste intet arbejde.

Men self tager kommune ikke hensyn til at man stifter gæld?

Forstår slet ikke at du stiller dig undrende op over for det.....

Så kunne vi alle jo bare suse ud og leve over evne og så rende på kommunen og bede dem om at betale gildet- nej vel? 

Kom ind i kampen ,og ta ansvar for at I selv har stiftet den gæld der gor at I ikke kan klare jer for de penge som de fleste altså har at klare sig for- 

I har 22.000 udbetalt - synes det er vanvittigt at I er nodt til at flytte ind hos jeres forældre med den indtægt....

Anmeld

8. august 2014

Sitrani

Anonym skriver:

For alvor op for os at vi må flyt. Jeg må flyt hjem til min mor med sønnen og min kæreste må flyt hjem til sin far. Det er bare så øv.

Vi kan nemlig ikke sidde i vores lejlighed da huslejen stiger og jeg ryger på elevløn. Vi kan ikke få hjælp af kommunen da min kæreste tjener for meget. Men alligevel for lidt. Det er så surt.

Vi hat nøjagtig samme husleje som jer, og et barn (snart to).. Og så er der el, vand, varme, mad, institution, forsikringer osc. oveni selvfølgelig.. Jeg får kun dagpenge lige nu og min kæreste voksenelevløn.. og vi kan godt bo her.. Så ved ikke lige hvad det er for nogle udgifter I har, som skulle gøre, at I blir nødt til at splitte jeres lille familie..?? Synes det virker lidt drastisk..

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men self tager kommune ikke hensyn til at man stifter gæld?

Forstår slet ikke at du stiller dig undrende op over for det.....

Så kunne vi alle jo bare suse ud og leve over evne og så rende på kommunen og bede dem om at betale gildet- nej vel? 

Kom ind i kampen ,og ta ansvar for at I selv har stiftet den gæld der gor at I ikke kan klare jer for de penge som de fleste altså har at klare sig for- 

I har 22.000 udbetalt - synes det er vanvittigt at I er nodt til at flytte ind hos jeres forældre med den indtægt....

Gider du og stoppe det der. Står ikke undrende overfor de ikke vil hjælpe. Har jeg aldrig sagt. Og jeg har ikke stiftet den gæld min kæreste er den som har mest gæld. Jeg er snart færdig med min. Så pak det der sammen igen, gider jeg slet ikke og hører på!

Ja vi vælger og flyt hjem til vores forældre så vi kan komme af med vores gæld og få noget andet billigere og bo i.

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Alle 6 år kun med 6000 udbetalt??

Ja eller mindre

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Vi hat nøjagtig samme husleje som jer, og et barn (snart to).. Og så er der el, vand, varme, mad, institution, forsikringer osc. oveni selvfølgelig.. Jeg får kun dagpenge lige nu og min kæreste voksenelevløn.. og vi kan godt bo her.. Så ved ikke lige hvad det er for nogle udgifter I har, som skulle gøre, at I blir nødt til at splitte jeres lille familie..?? Synes det virker lidt drastisk..

Det behøver du heller ikke forstå. jeg havde blot brug for at komme ud med noget. Men det er åbenbart forkert på det her site uden man skal hakkes ned. Vi kan ikke få det til at løbe ordentlig rundt og sådan er det jo bare, men vi er så heldige vores forældre vil hjælpe os til vi får noget billigere.

Anmeld

8. august 2014

jojomama

Jeg undrer mig nu mest over, hvilken uddannelse du er i gang med, hvor du får 6.000 kr. Udbetalt om måneden og at der findes uddannelser, hvor man skal være i lære som elev i 6 år...

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

kreafina skriver:

Jeg undrer mig nu mest over, hvilken uddannelse du er i gang med, hvor du får 6.000 kr. Udbetalt om måneden og at der findes uddannelser, hvor man skal være i lære som elev i 6 år...

Skal igang med hjælperen videre på assistenten også sygeplejeske.

Anmeld

8. august 2014

serinasmor

Til info er i berettiget til at bo i studiebolig blot den ene af jer er under uddannelse ... I nogle byer findes de også som 2værelses og større ... Skynd jer at blive skrevet op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.