Ringe til vagtlægen eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2014

mmsoelberg

Bettezen skriver:

Jeg har hele dagen igår haft rigtig ondt i maven fra navlen og ned i underlivet. I nat var det rigtig slemt at jeg næsten græd og i dag fortsætter det. Det føles som en ordenlig mavepuster længere nede og det giver de største jag i højre side når jeg vender mig.

Jeg kan måske være gravid. Men det vides ikke endnu da jeg kun vil være små 4 uger henne.  

Jeg overvejer om jeg skal prøve at ringe til vagtlægen eller om det vil være spild af deres tid. Og om jeg skal se tiden an.   

Fik du snakket med lægen ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Meandu

Bettezen skriver:

Men min mave føles hård og spændt. Som om jeg holder et spænd i mavebøjninger. :/ 

Hvor sjovt Håber at vi begge er gravide tror at vi skal vente med at teste til den 2. Ej hvor jeg hader at vente. Hehe. Men synes helt klart at hvis det bliver ved at du skal ringe til lægen. Har du børn? Jeg har en søn på 2. Men kan ikke huske at jeg var haft så ondt som nu. Eller for tre dage siden. 

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

mmsoelberg skriver:

Fik du snakket med lægen ? 

Ikke endnu. 

Men hvis det bliver værre i aften vil jeg ringe. 

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

Hvor sjovt Håber at vi begge er gravide tror at vi skal vente med at teste til den 2. Ej hvor jeg hader at vente. Hehe. Men synes helt klart at hvis det bliver ved at du skal ringe til lægen. Har du børn? Jeg har en søn på 2. Men kan ikke huske at jeg var haft så ondt som nu. Eller for tre dage siden. 

Ja krydser fingre for at vi begge er heldige.  

Har i prøvet længe? 

Jeg har også en søn på 2 år rent faktisk.   Eller han bliver 3 til oktober.

Jeg er lidt nervøs for de sidste to måneder har jeg fået min mens og den der triste følelse.. 

Anmeld

26. juli 2014

Meandu

Det har vi ikke. Vi er lige begyndt at prøve. Er slet ikke der hvor jeg bare skal være gravid nu. Men håber at jeg er. Så vil jeg bare vide det hvad med jer? Har i prøvet længe? Hvor bor du henne? Jeg bor i Aalborg. Har du andre symptomer? Mine bryster er begyndt at være lidt ømme. Eller der stikker lidt i dem  

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

LaBen skriver:

Det har vi ikke. Vi er lige begyndt at prøve. Er slet ikke der hvor jeg bare skal være gravid nu. Men håber at jeg er. Så vil jeg bare vide det hvad med jer? Har i prøvet længe? Hvor bor du henne? Jeg bor i Aalborg. Har du andre symptomer? Mine bryster er begyndt at være lidt ømme. Eller der stikker lidt i dem  

Nej egentlig ikke. Vi havde haft et uheld for to måneder siden og troede egentlig det var sket. (Altså at der var gevinst) Men da min mens kom blev jeg faktisk ret ked af det. Vi ville egentlig vente til vi havde fået vores hus solgt. Men efter den oplevelse af at tro at vi var gravide, besluttede vi os for at prøve rigtigt nu allerede.  

Jeg bor i Aarhus. 

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

LaBen skriver:

Jeg har afsindigt ømme bryster og de er meget spændte siger manden. Hehe 

Jeg er træt hele tiden og har for vilde humørsvingninger.  Er ramt af de vildeste bumser og så det med min mave. 

Anmeld

26. juli 2014

Meandu

Vi havde også tænkt os at vente. Men så på den anden side så kan man vente og vente. Den perfekte tidspunkt kommer nok aldrig. Mine bryster er også lidt ømme og så kan jeg mærke at jag i dem nogle gange. Synes bare at der er lang tid til den 2. 

Anmeld

26. juli 2014

Dafnies

Jeg har selv ignoreret mavesmerter/underlivssmerter neget længe. Til sidst havde jeg så ondt, så jeg bare lå på sofaen og græd. Min kæreste nærmest tvang mig til at ringe til vagtlægen. Det resulterede i en uges indlæggelse med nyrebækkenbetændelse - en blærebetændelse der havde udviklet sig over tid. Absolut ikke sjovt!

Det er ikke for at skræmme dig, men for at fortælle, at det er vigtigt ikke at ignorere underlivssmerter. Overvej om du kan vente til mandag og så gå til egen læge. Hvis du er bekymret synes jeg du skal ringe.

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

Jeg har selv ignoreret mavesmerter/underlivssmerter neget længe. Til sidst havde jeg så ondt, så jeg bare lå på sofaen og græd. Min kæreste nærmest tvang mig til at ringe til vagtlægen. Det resulterede i en uges indlæggelse med nyrebækkenbetændelse - en blærebetændelse der havde udviklet sig over tid. Absolut ikke sjovt!

Det er ikke for at skræmme dig, men for at fortælle, at det er vigtigt ikke at ignorere underlivssmerter. Overvej om du kan vente til mandag og så gå til egen læge. Hvis du er bekymret synes jeg du skal ringe.

Jeg har desværre også oplevet at have blærebetændelse, underlivsbetændelse og nyre bækken betændelse. Det var et rent smertehelvede hvor jeg lå i fosterstilling og skreg til sidst. 

Men dette er en helt anden smerte. Min mand frygter det er blindtarmen. Men så burde det have været værre nu, tror jeg.  Hmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.