Ringe til vagtlægen eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.033 visninger
44 svar
27 synes godt om
26. juli 2014

Bettezen

Jeg har hele dagen igår haft rigtig ondt i maven fra navlen og ned i underlivet. I nat var det rigtig slemt at jeg næsten græd og i dag fortsætter det. Det føles som en ordenlig mavepuster længere nede og det giver de største jag i højre side når jeg vender mig.

Jeg kan måske være gravid. Men det vides ikke endnu da jeg kun vil være små 4 uger henne.  

Jeg overvejer om jeg skal prøve at ringe til vagtlægen eller om det vil være spild af deres tid. Og om jeg skal se tiden an.   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

stjernehimmel

Bettezen skriver:

Jeg har hele dagen igår haft rigtig ondt i maven fra navlen og ned i underlivet. I nat var det rigtig slemt at jeg næsten græd og i dag fortsætter det. Det føles som en ordenlig mavepuster længere nede og det giver de største jag i højre side når jeg vender mig.

Jeg kan måske være gravid. Men det vides ikke endnu da jeg kun vil være små 4 uger henne.  

Jeg overvejer om jeg skal prøve at ringe til vagtlægen eller om det vil være spild af deres tid. Og om jeg skal se tiden an.   

det vil jeg være omkring nu du så skal ha din mens.. ud fra hvad du skriver ville jeg ikke ringe.. men jeg ved jo heller ikke præcis hvordan du har det 

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

Jeg skal først have min menstruation d. 2 august. 

Min mave føles fuldstændig spændt og hård indeni. Av :/ 

Tænker jo straks om det kan være noget andet dårligt. 

Anmeld

26. juli 2014

stjernehimmel

Bettezen skriver:

Jeg skal først have min menstruation d. 2 august. 

Min mave føles fuldstændig spændt og hård indeni. Av :/ 

Tænker jo straks om det kan være noget andet dårligt. 

så vil du jo ikke kunne være 4 uger henne så? hvis du skal ha mens den 2 august........

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

Jeg lavede en uregning på en hjemmeside igår der sagde at jeg vil være i uge 4 fra d. 27 juli. Dvs. Imorgen.  Prøver lige at finde linket. 

https://www.sundhed.dk/borger/sundhed-og-forebyggelse/graviditet-foedsel-barsel/beregn-din-termin/

Men om jeg er 3+6 eller 4 er vel underordnet. 

Er mere bekymret over mine smerter.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. juli 2014

mt2

Bettezen skriver:

Jeg lavede en uregning på en hjemmeside igår der sagde at jeg vil være i uge 4 fra d. 27 juli. Dvs. Imorgen.  Prøver lige at finde linket. 

https://www.sundhed.dk/borger/sundhed-og-forebyggelse/graviditet-foedsel-barsel/beregn-din-termin/

Men om jeg er 3+6 eller 4 er vel underordnet. 

Er mere bekymret over mine smerter.  

Hvis du føler dig utryg ved smerterne, så synes jeg du skal ringe. Det kan også sagtens være andet end mulig graviditet. Så gør op med dig selv om du kan vente til mandag med at kontakte egen læge, eller om du vil have "tryghed og vished" ved at ringe til lægevagten

Anmeld

26. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Smerter ved underlivet SKAL tages alvorligt UANSET om der er graviditet indover eller ej...

Jeg ville ringe ASAP og forklare hvor ondt det gjorde og hvor det gør ondt og bede om en tid...

Har bare lidt for mange veninder og familie tæt på der har ignoreret smerter i det område og det så viste sig at være mere end "bare menstruationssmerter"...

(og så er der en forskel på om man er 3+6 eller 4 uger henne i forhold til tests og hvordan det føles )

Anmeld

26. juli 2014

mt2

stjernehimmel skriver:

så vil du jo ikke kunne være 4 uger henne så? hvis du skal ha mens den 2 august........

Husk man beregner fra sidste mens første dag Så jo hun ville kunne være 4 uger henne i dag/i morgen

Anmeld

26. juli 2014

Bettezen

Jeg er lidt bekymret over mine smerter. Men vil føle mig virkelig til grin hvis det viser sig at være menstruation smerter. Dog har jeg aldrig oplevet at det kommer så meget før tid. Egentlig føles det heller ikke som menstruation smerter. 

Anmeld

26. juli 2014

mt2

Bettezen skriver:

Jeg er lidt bekymret over mine smerter. Men vil føle mig virkelig til grin hvis det viser sig at være menstruation smerter. Dog har jeg aldrig oplevet at det kommer så meget før tid. Egentlig føles det heller ikke som menstruation smerter. 

Mavesmerter bør altid tages alvorligt.

Du skal ikke få tanken om at være til grin, hvis du ringer til dem for at få ro på. 

Synes du skal prøve at ringe  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.