Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Mine børn har altid sagt far og mor, men ham på 17 har nu i et par år sagt Charlotte til mig - fordi han ved, det irriterer mig
Når vi fx køber ind, og han siger Charlotte, svarer jeg altid "Min søde søn" - fordi jeg ved, det irriterer ham
StineW79 skriver: Ja jeg har tit tænkt at det er lidt "mærkligt" når børn kalder deres forældre ved deres navn, i stedet for at sige mor og far, og bliver nu helt nysgerrig efter hvor udbredt det endelig er, så derfor laver jeg lige en lille afstemning. Skriv evt gerne hvorfor du har kaldt dine forældre ved navn, eller hvorfor dine børn kalder dig ved navn. Vh stine Håber det giver mening.
Ja jeg har tit tænkt at det er lidt "mærkligt" når børn kalder deres forældre ved deres navn, i stedet for at sige mor og far, og bliver nu helt nysgerrig efter hvor udbredt det endelig er, så derfor laver jeg lige en lille afstemning.
Skriv evt gerne hvorfor du har kaldt dine forældre ved navn, eller hvorfor dine børn kalder dig ved navn. Vh stine
Håber det giver mening.
Her er det mor og far, hvad os selv voksne kalder vores forældre og hvad vores børn kalder os
Clisolka skriver: Bella på snart 4 har altid sagt mor og far til os, men lige pt. syntes hun det er sjovt at kalde os ved navne Jeg kan læse, at det er en af faserne de små skal igennem Jeg selv har altid kaldt mine forældre ved mor og far - efter hvad jeg kan huske
Bella på snart 4 har altid sagt mor og far til os, men lige pt. syntes hun det er sjovt at kalde os ved navne Jeg kan læse, at det er en af faserne de små skal igennem
Jeg selv har altid kaldt mine forældre ved mor og far - efter hvad jeg kan huske
Ja thea havde også en kort periode, hvor hun syntes det var sjovt at bruge vores navne. Dog var det kun herhjemme, og aldrig når vi var i byen. Vh stine
Bertris skriver: Har altid kaldt min biologiske mor og far for mor og far men min stedfar som altid har været der for mig blev kaldt Per og det smittede i perioder af på hans børn han har med min mor de dag idag bliver han omtalt som min far når vi er ude blandt folk Lilli siger ingen af delene endnu, men vi omtaler os selv som mor og far overfor hende
Har altid kaldt min biologiske mor og far for mor og far
men min stedfar som altid har været der for mig blev kaldt Per og det smittede i perioder af på hans børn han har med min mor
de dag idag bliver han omtalt som min far når vi er ude blandt folk
Lilli siger ingen af delene endnu, men vi omtaler os selv som mor og far overfor hende
Ja ka endelig godt se at det måske ku være forvirrende or mindre søskende. Dejligt at han altid har været der for dig! Vh stine
Kay skriver: Jeg har altid kaldt mine forældre mor og far, Men min mand kaldte hans forældre ved navn, ikke deres ønske men det gjorde han bare som barn... Elna kalder os mor og far, men når hun har sagt far mange gange og han ikke høre efter siger hun hans navn Gad vide hvem hun har hørt gøre det
Jeg har altid kaldt mine forældre mor og far,
Men min mand kaldte hans forældre ved navn, ikke deres ønske men det gjorde han bare som barn...
Elna kalder os mor og far, men når hun har sagt far mange gange og han ikke høre efter siger hun hans navn
Gad vide hvem hun har hørt gøre det
Sådan er det også her, hvis vi ik er hurtigt nok til at reagerer. Ka altså også være lidt svært at høre om det er ens unger der kalder, ud af en større børneflok! Vh stine
-Sigrid- skriver: Jeg kalder altid mine forældre mor og far - med mindre de ikke reagere så hedder de Niels og Astrid Hvis min datter spørger mig hvad jeg hedder er svaret mor Når jeg kalder på min mand kalder jeg ham jo Peder, og så kalder Nethe ham også for Peder. Og det gør hun også hvis hun skælder ham ud
Jeg kalder altid mine forældre mor og far - med mindre de ikke reagere så hedder de Niels og Astrid
Hvis min datter spørger mig hvad jeg hedder er svaret mor Når jeg kalder på min mand kalder jeg ham jo Peder, og så kalder Nethe ham også for Peder. Og det gør hun også hvis hun skælder ham ud
Thea bruger også altid kærstens ( hendes far ) navn, hvis hun skælder ham ud, eller han ik høre efter. Lidt sjovt faktisk.
Alberte kalder så på Fheis, hvis far ik høre efter. Det er en sammentrækning af far+ hans navn. Vh stine
Mangler en mulighed, for Silas kalder os både mor og far, men også Sanne og Anders... Vi har fortalt ham at vi er hans mor og far men at vi hedder Sanne og Anders og at han er vores søn, men at han hedder Silas Vi kalder ham jo heller ikke søn, så synes da det er ok at han kalder os begge dele
Palaja skriver: Marie siger konsekvent Valde til far og mor til mig. Hun kan godt sige far hvis hun omtaler ham i tredje person. Min mand og hans søskende kalder som regel forældrene ved navn, så det generer ham ikke at Marie også gør det ved ham. jeg vil helst kaldes mor
Marie siger konsekvent Valde til far og mor til mig. Hun kan godt sige far hvis hun omtaler ham i tredje person. Min mand og hans søskende kalder som regel forældrene ved navn, så det generer ham ikke at Marie også gør det ved ham. jeg vil helst kaldes mor
Jeg vil også helst kaldes mor. Tror næsten jeg ville føle mig lidt snydt, hvis de begyndte at kalde mig Stine. Det er jo det andres børn kalder mig! Vh stine
Mor og meget mere skriver: Mine børn har altid sagt far og mor, men ham på 17 har nu i et par år sagt Charlotte til mig - fordi han ved, det irriterer mig Når vi fx køber ind, og han siger Charlotte, svarer jeg altid "Min søde søn" - fordi jeg ved, det irriterer ham
Uuu så provokerende! Her ka thea også finde på at bruge kærstens navn, hvortil at han så svare " hva siger du datter? " vh stine
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128