Børn kalder forældre ved navn, istedet for mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2014

Isabella_mor

jeg kalder mine forældre mor og far. og Villads kalder os for mor og far. 

min kæreste kalder sin mor for mor og sin far ved navn. 

det synes jeg selv er meget underligt. men det har han altid gjort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Billemyre

Jeg har altid selv kaldt min far ved navn, og det samme har min storebror.
Aner ikke hvorfor, men sådan har det bare altid været og det er ikke noget, jeg har spekuleret over.

Dog nævnte han for et par år siden, at han altid har ærgret sig over det, så vi begyndte at kalde ham 'far' i stedet. Men det føles stadig meeeeget underligt, synes jeg - forhåbentlig bliver det en dag naturligt

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Loan skriver:

Har alle dage kaldt mine forældre ved navn, udover et par enkle gange i store forsamlinger hvor de ikke har reageret så er navnekortet blevet trukket.

Vores søn kalder os heldigvis kun for mor og far, tror jeg ville have det skidt med at blive kaldt ved navn.

Det er det samme her! Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

Karina84 skriver:

Den store på 3 år, kalder os indimellem ved navn og jeg tror at det er fordi at han er blevet bevidst om at vi hedder andet end mor og far. Det er ret underligt at blive kald ved navn, men vi roser ham selvfølgelig og siger så at vi også hedder mor og far. 

Har aldrig selv sagt andet end mor og far til mine egne forældre 

Thea havde også en periode, hvor hun lærte navne, hvor hun kaldte os for vores navne for sjovt. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

2721 skriver:

Jeg har stemt blankt.
Min søn er 4 og kalder mig mor og far ved navn. Det er et aktivt valg vores søn har taget omend jeg ikke forstår hvorfor. Søgte faktisk hjælp herinde, den gang han begyndte og fik at vide det var en fase, men det er mere end et år siden og intet har ændret sig.

Ja det er da faktisk også lidt pudsigt. Hva siger far til det? Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

Elgaard73 skriver:

Jeg har selv altid kaldt min mor og far for Mor og Far. Var faktisk ret "gammel" førend at det gik op for mig at de havde et andet navn. Kan huske en helt specifik situation, hvor jeg i hvertefald var begyndt i skole, hvor jeg under aftensmaden spurgte dem hvad de rent faktisk hed. Kan huske at jeg var meget overrasket over at de hed noget andet end bare Mor og Far.

Vores søn på 2,7 kalder os for Mor og Far. Dog er han på det seneste begyndt at kalde far ved navn, hvis han ikke reagere hurtigt nok. Jeg tror at det har noget at gøre med, at jeg altid kalder hans far ved navn (jeg har aldrig kaldt mine partnere for Skat, søde eller lign) Hvorimod hans far altid bruger forskellige kælenavne til/om mig. Så jeg tror at der går lang tid inden at vores søn "opdager" at jeg hedder andet end Mor.

Her bruger vi heller ik skat, elskede, pus eller andre kælenavne om hinanden, vi bruger vores navne. Og det ku godt se ud til at jeg bruger hans mere end han bruger mit, for begge unger, har i hvert fald lært hans navn længe før de har lært mit! Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

bobbles skriver:

Det er altså meget normalt. Det er der mange børn der gør de lærer jo bare navne og synes det er sjovt

Det er ik fordi jeg ik ved at det er normalt, det undre mig bare. Jeg ville feks ik bryde mig om at mine børn kaldte mig ved navn altid, og slet ik sagde mor.

Hvad bruger? Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

MyLove E skriver:

Jeg kalder kun min mor hendes navn når hun ikke høre efter  

Elias kalder os for mor og far. Eller lige pt hedder vi hundemor og hundefar eller abemor og abefar 

Hé Hé fantastisk! X

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

lineog4 skriver:

Har altid kaldt min mor og far for mor og far. Kan huske en gang som 5-6 årig fik jeg lov at bruge vores dymo og ville sætte navneskilte på alt. Jeg skrev far Madsen og Anne mor ??;-)

Mine egne kalder os mor og papa - da de var små vidste de mor hed Line og deres far hed papa ;-)

Ville selv være ked af hvis de kaldte mig ved navn...

Her har jeg faktisk altid når jeg sku sende breve/ postkort til min mormor, skrevet mormor + hendes efternavn ( også som voksen) Jeg ved jo self godt hva hun hed, men det var vores lille interne joke. Og thea er opkaldt efter hende. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

B&J skriver:

Daniel ved da helt sikkert hvad vi hedder men kalder os mor og far lige som min mor bliver kaldt bedst

Thea var ik ret gammel, inden hun lærte vores navne. Alberte ka ku sige Fheis, hvilket er en sammatrækning af far og fars navn. Lyder endelig ret nuttet... X

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.