Børn kalder forældre ved navn, istedet for mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Børns brug af forældres navn..

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.344 visninger
66 svar
23 synes godt om
15. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja jeg har tit tænkt at det er lidt "mærkligt" når børn kalder deres forældre ved deres navn, i stedet for at sige mor og far, og bliver nu helt nysgerrig efter hvor udbredt det endelig er, så derfor laver jeg lige en lille afstemning. 

Skriv evt gerne hvorfor du har kaldt dine forældre ved navn, eller hvorfor dine børn kalder dig ved navn. Vh stine

Håber det giver mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Troldemommi

StineW79 skriver:

Ja jeg har tit tænkt at det er lidt "mærkligt" når børn kalder deres forældre ved deres navn, i stedet for at sige mor og far, og bliver nu helt nysgerrig efter hvor udbredt det endelig er, så derfor laver jeg lige en lille afstemning. 

Skriv evt gerne hvorfor du har kaldt dine forældre ved navn, eller hvorfor dine børn kalder dig ved navn. Vh stine

Håber det giver mening.

Det forstår jeg heller ikke, tror aldrig jeg har kaldt mine forældre ved deres navne, og tror heller ikke mine unger har kaldt mig for andet end mor, men må da indrømme min datter flere gange har kaldt mig for dumme mor uha jeg elsker den Trodsalder

Monica

Anmeld

15. juli 2014

MysteriousAngel

Jeg bryder mig ikke om at de kalder mig ved navn. Så det har jeg sagt. Her hedder jeg mor.

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

Troldemommi skriver:

Det forstår jeg heller ikke, tror aldrig jeg har kaldt mine forældre ved deres navne, og tror heller ikke mine unger har kaldt mig for andet end mor, men må da indrømme min datter flere gange har kaldt mig for dumme mor uha jeg elsker den Trodsalder

Monica

Da jeg var barn, sagde vores naboer altid deres forældres navne, men deres efternøler som var 6 år yngre, har altid sagt mor og far. Så de 2 store brugte deres navn, mens den yngste sagde mor og far.

Min fætters unger kalder dem også ved navn, og i thea's børnehave, er der også et par stykker der bruger deres forældres navne, så blev jo helt nysgerrig. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

LinLin

Adam kalder nogle gange sin far ved navn - men det er fordi hans storebror kalder ham det, da han jo "kun" er hans papfar

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

MysteriousAngel skriver:

Jeg bryder mig ikke om at de kalder mig ved navn. Så det har jeg sagt. Her hedder jeg mor.

Thea havde en kort periode, hvor hun prøved af, at kalde os ved navn, og var ved at få pip, når hun kaldt mig for Stine. Tror helt sikkert at det er fordi der er et par børn i børnehaven, der kalder deres forældre ved navn. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

Sniks86

Jeg har altid kaldt min mor og far for mor og far. Min datter (snart 3 år) kalder os både mor og far og nogle gange vores navne. Synes faktisk det er lidt hyggeligt og sjovt. Min mand og hans søster kalder også deres forældre ved navn ligeså meget som de kalder dem mor og far. Det kan fx ske når vi er mange samlet at der bliver sagt deres navne hvis de ikke har hørt der blev kaldt på dem. Udover det kan jeg ikke svare på hvorfor de kalder dem ved navn. 

Så har ikke stemt i mangel på muligheder  

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

LinLin skriver:

Adam kalder nogle gange sin far ved navn - men det er fordi hans storebror kalder ham det, da han jo "kun" er hans papfar

Ja så gir det jo fint mening!! 

Her render ungerne også rundt og kalder deres far ved navn, hvis de bliver "sure" på ham. Så plejer han at svare "Hvad siger du til mig datter" vh stine

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

Sniks86 skriver:

Jeg har altid kaldt min mor og far for mor og far. Min datter (snart 3 år) kalder os både mor og far og nogle gange vores navne. Synes faktisk det er lidt hyggeligt og sjovt. Min mand og hans søster kalder også deres forældre ved navn ligeså meget som de kalder dem mor og far. Det kan fx ske når vi er mange samlet at der bliver sagt deres navne hvis de ikke har hørt der blev kaldt på dem. Udover det kan jeg ikke svare på hvorfor de kalder dem ved navn. 

Så har ikke stemt i mangel på muligheder  

Thea havde en periode hvor hun kalde os ved navn, og må indrømme at jeg syntes det var total nederen. Elsker når de kalder mig mor. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

thedreamer

Jeg har altid sagt Mor  

Min datter kalder os Mor og Far, men sommetider hvis jeg ikke reagerer hurtigt nok råber hun mit navn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.