Børn kalder forældre ved navn, istedet for mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Isabella_mor skriver:

jeg kalder mine forældre mor og far. og Villads kalder os for mor og far. 

min kæreste kalder sin mor for mor og sin far ved navn. 

det synes jeg selv er meget underligt. men det har han altid gjort.

Ved du hvorfor han kalder dem ved navn? X

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Billemyre skriver:

Jeg har altid selv kaldt min far ved navn, og det samme har min storebror.
Aner ikke hvorfor, men sådan har det bare altid været og det er ikke noget, jeg har spekuleret over.

Dog nævnte han for et par år siden, at han altid har ærgret sig over det, så vi begyndte at kalde ham 'far' i stedet. Men det føles stadig meeeeget underligt, synes jeg - forhåbentlig bliver det en dag naturligt

Ja det må være mærkligt at lave det om, efter så mange år. Trist at det har ærgret ham. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

Isabella_mor

StineW79 skriver:

Ved du hvorfor han kalder dem ved navn? X

han har bare ikke haft et tæt forhold til sin far gennem sin barndom. så han føler vel ikke hans far har været en far for ham. så derfor siger de hans navn i stedet. 

Anmeld

15. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg siger mor og far, min søn siger mor og far (med få undtagelser hvor det bare er fordi han synes det er sjovt) min kæreste siger mor og så hans fars navn.  Det er hans far der selv har valgt ikke at ville kaldes far dengang de var små. Hvorfor, er en gåde som han selv ikke rigtig kan/vil svare på, ender altid bare med at han mumler noget og taler udenom  Han var ikke særlig meget far dengang, og de har egentlig et lidt mærkværdigt forhold idag.  Med årene er han dog blevet mere blød og vil gerne kaldes farfar af børnebørnene  

Anmeld

15. juli 2014

Clisolka

Bella på snart 4 har altid sagt mor og far til os, men lige pt. syntes hun det er sjovt at kalde os ved navne  Jeg kan læse, at det er en af faserne de små skal igennem 

Jeg selv har altid kaldt mine forældre ved mor og far - efter hvad jeg kan huske 

Anmeld

15. juli 2014

B&J

StineW79 skriver:

Thea var ik ret gammel, inden hun lærte vores navne. Alberte ka ku sige Fheis, hvilket er en sammatrækning af far og fars navn. Lyder endelig ret nuttet... X

ej hvor sødt  og vi hedder jo vores navn + mor eller far

Anmeld

15. juli 2014

Bertris

Har altid kaldt min biologiske mor og far for mor og far

men min stedfar som altid har været der for mig blev kaldt Per og det smittede i perioder af på hans børn han har med min mor

de dag idag bliver han omtalt som min far når vi er ude blandt folk ��

Lilli siger ingen af delene endnu, men vi omtaler os selv som mor og far overfor hende

Anmeld

15. juli 2014

2721

StineW79 skriver:

Ja det er da faktisk også lidt pudsigt. Hva siger far til det? Vh stine

Jeg synes det er lidt sært og har det svært med andres kommentarer. Jeg om taler ham altid som far.
Han har det fint nok med det, siger det er hans valg. Jeg personligt ville blive enormt ked, hvis stoppede med at kalde mig mor

Anmeld

15. juli 2014

Kay

Jeg har altid kaldt mine forældre mor og far,

Men min mand kaldte hans forældre ved navn, ikke deres ønske men det gjorde han bare som barn...

Elna kalder os mor og far, men når hun har sagt far mange  gange  og han ikke høre efter siger hun hans navn

Gad vide hvem hun har hørt gøre det

Anmeld

15. juli 2014

-Sigrid-

Jeg kalder altid mine forældre mor og far - med mindre de ikke reagere så hedder de Niels og Astrid

Hvis min datter spørger mig hvad jeg hedder er svaret mor Når jeg kalder på min mand kalder jeg ham jo Peder, og så kalder Nethe ham også for Peder. Og det gør hun også hvis hun skælder ham ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.