Rød hud i bleområdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Lenats31

Og jeg ville droppe vaskeklude og vådservietter mens det står på og istedet købe gazeklude 10 x 10 cm i størrelsen. De er dyre, men meget bløde og skånsomme samt holder rigtig godt på vandet der kommer på dem. Det og det materiale de er lavet af gør at de små klude glider helt ubesværet hen over barnets hud og de kan komme ind allevegne uden at man skal trykke, tvinge og alt muligt andet.

MEN, de er dyre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Lenats31

Snoopy77 skriver:

De er 3 voksne til 11 børn og jeg har indtryk af, at hun bliver skiftet 2-3 gange på 7 timer og selvfølgelig ved behov. Måske er det bleerne? Jeg ved at de har brugt en salve på hende for et stykke tid siden da de syntes hun var rød, så det er jo rart nok at de er opmærksomme. 

Jeg tror jeg vil købe noget af det I foreslår, jeg havde bare hørt at zink skulle være så godt. 

Selvom det er zink, så er det stadig godt at kende produktet da fejlbrug af det kan medføre problemer som det du beskriver - at det har den modsatte effekt. 

Nu er det jo varmt udenfor og de temperaturer vi har set er sikkert også medvirkende til at de små numser får ekstra varme og er ekstra sårbare lige nu. Når der kommer en ble på så bliver området lukket inde og får ikke så meget luft i et i forvejen varmt og fugtigt miljø (luftfugtighed).

Så smøres der for meget zink på så koger det meget let op og bliver til det du ser.

Der skal et meget meget tyndt lag på. Dog ikke nu sålænge hun er hudløs og har det jeg og sikkert også en læge ville beskrive som svamp

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Nej det siger jeg heller ikke. Men ved en lorte ble er det da især vigtigt den bliver skiftet. 

Ja, men de holder jo også øje med det, men det kan sku godt smutte engang imellem, hvis du har et barn der ikke siger noget/ikke lugter ret meget, og er ude og lege på legepladsen. 
Men selvfølgelig skifter de den lige så snart de opdager det. 

Med ts´datter ja, hun har måske godt med den lidt for længe, men det er jo ikke noget de gør med vilje. Så synes ikke det er fair at flippe ud på dem over det. 

Jeg skifter altså heller ikke ikke en ble hver time, hvis den ikke er fuld, altså efter hver knægten har tisset en gang. eller på sekundet efter at han har skidt(når man er alene med to små børn, så kan man ikke gøre alt med det samme)

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Det var fordi der blev skrevet at barnet blev skiftet halv ti. Og hvis det så først puttes senere og ikke bliver skiftet ligger det med en våd ble.

Jo hvis barnet har en rigtig våd ble, bliver det selvfølgelig skiftet før det bliver lagt til at sove. 

Jeg kan da også skifte en ble kl.10, og så tjekke den før kl.12, når han skal sove, men hvis den er tør, skifter jeg den da ikke. 

Hvorfor er du tror at de bare ikke skifter bleer ret tit i vuggestuer?

Anmeld

28. juni 2014

Snoopy77

Lenats31 skriver:

Selvom det er zink, så er det stadig godt at kende produktet da fejlbrug af det kan medføre problemer som det du beskriver - at det har den modsatte effekt. 

Nu er det jo varmt udenfor og de temperaturer vi har set er sikkert også medvirkende til at de små numser får ekstra varme og er ekstra sårbare lige nu. Når der kommer en ble på så bliver området lukket inde og får ikke så meget luft i et i forvejen varmt og fugtigt miljø (luftfugtighed).

Så smøres der for meget zink på så koger det meget let op og bliver til det du ser.

Der skal et meget meget tyndt lag på. Dog ikke nu sålænge hun er hudløs og har det jeg og sikkert også en læge ville beskrive som svamp

Så det er en dum ide at komme zink på nu hvor det skaller?

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Yurie skriver:

Jo hvis barnet har en rigtig våd ble, bliver det selvfølgelig skiftet før det bliver lagt til at sove. 

Jeg kan da også skifte en ble kl.10, og så tjekke den før kl.12, når han skal sove, men hvis den er tør, skifter jeg den da ikke. 

Hvorfor er du tror at de bare ikke skifter bleer ret tit i vuggestuer?

Jeg kender desværre bare flere der har oplevet bleerne ikke skiftes så tit i de vuggestuer deres børn i, dog også en enkelt ved en dagpleje. Men det giver jo desværre nogle fordomme når man hører sådan

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Jeg kender desværre bare flere der har oplevet bleerne ikke skiftes så tit i de vuggestuer deres børn i, dog også en enkelt ved en dagpleje. Men det giver jo desværre nogle fordomme når man hører sådan

Hvor mange gange er ikke tit på en dag på omkring 8timer?

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Yurie skriver:

Hvor mange gange er ikke tit på en dag på omkring 8timer?

Det er jo efter behov mener jeg.. En tisse tår er selvfølgelig ikke nødvendigt, men vores tisser feks meget, så hun skulle jo ikke gå med den i mange timer. Synes ike man kan sætte tal på. Nogen skal skiftes mere end andre

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Det er jo efter behov mener jeg.. En tisse tår er selvfølgelig ikke nødvendigt, men vores tisser feks meget, så hun skulle jo ikke gå med den i mange timer. Synes ike man kan sætte tal på. Nogen skal skiftes mere end andre

Jamen altså selvfølgelig bliver det skiftet, hvis den er fyldt. Også fordi bleer kan gå i stykker, hvis der for tis i og så ender de med at skulle skifte alt tøjet. 

Men når du har de fordomme, må det jo være at de har gået rundt i timer med store tissebleer. 

Altså her er knægten 18måneder, og der kan snildt gå tre timer mellem en skiftning, fordi han ikke tisser meget den dag, men han vil jo stadigvæk gå rundt med en ble med tis i, bare ikke en fyldt en. Og andre gang bliver han skiftet en time efter jeg lige har skiftet ham. Sådan er det jo forskelligt hver dag, og jeg er sikker på at pædagoger tjekker bleerne. 

Hvad er der sket for ts´datter er uheldigt, men vi ved ikke hvad der er sket den dag, siden at hun ikke lige er blevet skiftet hurtigt nok. 

Anmeld

28. juni 2014

Lenats31

Snoopy77 skriver:

Så det er en dum ide at komme zink på nu hvor det skaller?

Nej, det er det ikke.

Jeg ville arrangere en tur til lægen hvis jeg var dig. Jeg er næsten 100 på at det er svamp og det skal behandles med lægeordineret salve. Så går der få dage så er det væk igen, nedtrapning over 2 uger eller hvad lægen foreskriver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.