Rød hud i bleområdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.835 visninger
62 svar
36 synes godt om
27. juni 2014

Snoopy77

Hej piger. 

Min datter på 1 år begyndte i vuggestue for to måneder siden. Den sidste uges tid har hun været meget rød forneden og spænder helt op i hele kroppen og brokker sig når vi tørrer med vådservietter i området. Huden er meget rød og skaller lidt :-( hun går helt amok når vi smører med zink. Sådan har hun aldrig været før! Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode råd? Er det simpelthen fordi hun går i længere tid med våd ble i vuggestuen end hun gør hjemme? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

mor88

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Min datter på 1 år begyndte i vuggestue for to måneder siden. Den sidste uges tid har hun været meget rød forneden og spænder helt op i hele kroppen og brokker sig når vi tørrer med vådservietter i området. Huden er meget rød og skaller lidt :-( hun går helt amok når vi smører med zink. Sådan har hun aldrig været før! Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode råd? Er det simpelthen fordi hun går i længere tid med våd ble i vuggestuen end hun gør hjemme? 

Tror de i mange vuggestuer kun skifter ble en gang om dagen, hvis børnene ikke laver pølser selvfølgelig, og derudover kan det ske at de går længere tid med lorteble, så det er nok derfor... Desværre og det er simpelthen fordi der er blevet skåret ind til benet på det fagområde, så pædagogerne nærmest ikke har tid til noget..

Anmeld

27. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville først og fremmest droppe vådeservietterne og bruge vaskeklude i stedet. 

Og så fik jeg engang anbefalet inotyol salve i stedet for zink salve. Og det er virkelig effektivt. 

De fleste vuggestuer skifter ble fast hver dag før de skal sove og når de er vågnet. Derudover selvfølgelig når børnene har lavet lort - men det bliver ikke altid opdaget lige med det samme. Hvis der lige er 4 i træk der er blevet skiftet og de har lavet stort så kan det være svært at lugte sig til at der også er et femte barn der har lavet stort,  fordi hele stuen lugter af lort. Så det kan være hun går lidt længere tid med det end hun er vant til. 

Anmeld

27. juni 2014

Mor1986

Ej hvor er det bare synd for hende.

hvis det er som mor 88 siger så synes jeg bare ikke det er i orden. Min datter vil komme til at se ud som din. Jeg tror jeg havde været så fræk og sige noget til dem. G hvis det fortsatte så ville jeg klage til pladsanvisningen eller en der har noget med vuggestuen at gøre.

Anmeld

27. juni 2014

Aabye

Du kan få noget på apoteket der skal sprøjtes på.. Det er sindsygt effektivit, og herhjemme bruger vi ikke zink salve mere.. 

Vi købte det da vores den yngste har voldsomt nemt ved at blive rød... Hvis vi ikke skifter ham med det samme han har tisset eller haft afføring, så er han rød.. 

Anmeld

27. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor1986 skriver:

hvis det er som mor 88 siger så synes jeg bare ikke det er i orden. Min datter vil komme til at se ud som din. Jeg tror jeg havde været så fræk og sige noget til dem. G hvis det fortsatte så ville jeg klage til pladsanvisningen eller en der har noget med vuggestuen at gøre.

Så hellere klage højere oppe efter flere hænder til daginstitutionsområdet

Anmeld

27. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Det er jo ikke vuggestuens skyld, at der ikke er flere pædagoger til alle børnene. Der kan være 2-3 til 20-30børn. Men de gør det så godt som de kan. 
Hvis du synes det er dårligt, skal du nok lige lidt højere op og klage. Men tror ikke der kommer flere pædagoger af det. 

Hvor jeg var sidst, blev de skiftet kl.9 før de kom ud og lege, før de kom i seng, og når de vågnede og så selvfølgelig lortebleer, og kl.15:30(der blev alle børnene tjekket)

Anmeld

27. juni 2014

TNBC

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Vi bruger noget vaseline(Men jeg er også i Irland) når de er røde og det virker rigtig godt. 

Tag en tur på apoteket og spørg dem, hvad de anbefaler. 

Men ja hun går nok med bleen længere, fordi i en vuggestuen er der mange børn og få voksne, i et hjem er der 1-2voksne og et barn at tjekke. 

Men ellers så giv dem noget creme i vuggestuen og bed dem om at give hende det på, fordi hun bliver hurtigt rød og det er meget smertefuldt for hende. 

Anmeld

27. juni 2014

L&V

Det har min datter os haft efter en dag i DAGPLEJE (det er ikke kun de slemme slemme vuggestuer det sker i som min søn så gladeligt går i) Vi købte panthol creme på apoteket og det var væk i løbet af ingen tid. Derud over er luft tørring og pudder et kæmpe hit

Anmeld

27. juni 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78

Hvorfor klage til pladsanvisningen ?? De kan jo inkl skifte bleen oftere Hvorfor ikke bare snakke med pædagogerne om, hvor ofte bleen bliver skiftet, og om de kan smøre eller skifte en ekstra gang.
Har I selv bleer med eller har de bleer i vs? Hvis det er andre bleer, kan der være hun ikke tåler dem!?

hov havde ikke læst dit indlæg ordenligt  Men vil nu alligevel ikke mene at pladsanvisningen er det rette sted 

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.