Rød hud i bleområdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Lenats31

Mor1986 skriver:

Det er jo efter behov mener jeg.. En tisse tår er selvfølgelig ikke nødvendigt, men vores tisser feks meget, så hun skulle jo ikke gå med den i mange timer. Synes ike man kan sætte tal på. Nogen skal skiftes mere end andre

Når nu hun tisser meget.

Hvor meget er det ca? dvs bleen 50 eller 100% fyldt og hvor mange gange om dagen

Er barnet så også meget tørstigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Mor1986

Yurie skriver:

Jamen altså selvfølgelig bliver det skiftet, hvis den er fyldt. Også fordi bleer kan gå i stykker, hvis der for tis i og så ender de med at skulle skifte alt tøjet. 

Men når du har de fordomme, må det jo være at de har gået rundt i timer med store tissebleer. 

Altså her er knægten 18måneder, og der kan snildt gå tre timer mellem en skiftning, fordi han ikke tisser meget den dag, men han vil jo stadigvæk gå rundt med en ble med tis i, bare ikke en fyldt en. Og andre gang bliver han skiftet en time efter jeg lige har skiftet ham. Sådan er det jo forskelligt hver dag, og jeg er sikker på at pædagoger tjekker bleerne. 

Hvad er der sket for ts´datter er uheldigt, men vi ved ikke hvad der er sket den dag, siden at hun ikke lige er blevet skiftet hurtigt nok. 

Der er jo også forskel på lidt tis og så en fyldt ble. Jeg skifter heller ikke min efter hver tisse tår, men efter anden gang er det nødvendigtnødvendigt

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Lenats31 skriver:

Når nu hun tisser meget.

Hvor meget er det ca? dvs bleen 50 eller 100% fyldt og hvor mange gange om dagen

Er barnet så også meget tørstigt?

Vi har et meget tørstigt barn, og det siger dagplejen osse. Og hvad der kommer ind skal jo ud igen. Om morgen er bleen helt fyldt. Og skifter jeg den så kan der godt gå en time før den er fyldt igen. Dette er om morgen. I løbet af dagen bliver det bedre, men det bliver godt fyldt hurtigt synes jeg. 

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Der er jo også forskel på lidt tis og så en fyldt ble. Jeg skifter heller ikke min efter hver tisse tår, men efter anden gang er det nødvendigtnødvendigt

Nu kan jeg altså ikke se hvornår knægten har tisset en gang eller 3gange. Det kommer da helt an på hvor meget han tisser hver gang. Når jeg kan se bleen skal skiftes, bliver den skiftet, men derfor kan han da godt lige gå med den et øjeblik længere, fordi jeg lige er i gang med at give lillesøsteren mad. 

Men hvis man har et barn med følsom hud, jamen så sørger man får at de bliver smurt hver gang de bliver skiftet, så fanger man det før det bliver slemt. Det gør vi, og de kan stadigvæk nå at blive røde, men så smøre man og det går væk. 

Men jeg vil gerne se dig holde øje med hvornår 20-30børn har tisset to gange i den samme ble. 

De gør det så godt som de kan, men der sker smuttere, men vi er altså kun mennesker, og der skal ordnes andre ting i en vuggestue også. Og nogen gange er der bare 2-3pædagoger til alle børnene, så kan man ikke rende bag alle børnene og tjekke dem hele tiden 

Men som sagt de bliver skiftet mindst 3gange om dagen.og så løbende. 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Yurie skriver:

Nu kan jeg altså ikke se hvornår knægten har tisset en gang eller 3gange. Det kommer da helt an på hvor meget han tisser hver gang. Når jeg kan se bleen skal skiftes, bliver den skiftet, men derfor kan han da godt lige gå med den et øjeblik længere, fordi jeg lige er i gang med at give lillesøsteren mad. 

Men hvis man har et barn med følsom hud, jamen så sørger man får at de bliver smurt hver gang de bliver skiftet, så fanger man det før det bliver slemt. Det gør vi, og de kan stadigvæk nå at blive røde, men så smøre man og det går væk. 

Men jeg vil gerne se dig holde øje med hvornår 20-30børn har tisset to gange i den samme ble. 

De gør det så godt som de kan, men der sker smuttere, men vi er altså kun mennesker, og der skal ordnes andre ting i en vuggestue også. Og nogen gange er der bare 2-3pædagoger til alle børnene, så kan man ikke rende bag alle børnene og tjekke dem hele tiden 

Men som sagt de bliver skiftet mindst 3gange om dagen.og så løbende. 

De tisser jo heller ikke lige meget hver gang.

problemet er jo så at ikke alle børn kan tåle at blive smurt så tit i ble området. Vi kan kun gøre det hvis hun er rød. Ellers så bliver hun bare mere irriteret af vi går og smører

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

De tisser jo heller ikke lige meget hver gang.

problemet er jo så at ikke alle børn kan tåle at blive smurt så tit i ble området. Vi kan kun gøre det hvis hun er rød. Ellers så bliver hun bare mere irriteret af vi går og smører

Nej præcis og derfor kan du jo ikke forvente at pædagogerne kan holde øje med deres bleer, og om hvor meget de har tisset og hvor længe de går med den ble. 

Men man kan jo ikke forhindre det, hvis det kommer så hurtigt. 
Og det kan vel også ske i en dagpleje, at hun ikke lige bliver skiftet efter anden tissetår. 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Yurie skriver:

Nej præcis og derfor kan du jo ikke forvente at pædagogerne kan holde øje med deres bleer, og om hvor meget de har tisset og hvor længe de går med den ble. 

Men man kan jo ikke forhindre det, hvis det kommer så hurtigt. 
Og det kan vel også ske i en dagpleje, at hun ikke lige bliver skiftet efter anden tissetår. 

Man kan jo godt være lidt opmærksomme efter min mening. Da jeg havde dagpleje holdt jeg øje med mine børn. Kunne ikke bærer de skulle gå med bleen for længe. Og i vores datters dp bliver hun også skiftet jævnligt. Jeg har aldrig oplevet rød numse

Anmeld

28. juni 2014

Aabye

Bshizzle skriver:

Hvad hedder den Spray?  

Kan det osse bruges hvis der er gået hul? 

Min søn lider osse meget af rød numse 

Brugt en masse forskellige creme og er gået over til en natur creme som vi smører et kæmpe lag i bleen (ikke direkte på huden da han skriger hvis vi tørrer).

Den hedder Cytelium og er fra A-Derma..

Den kan sagtens bruges når der er gået hul.. Det kan godt svide lidt når det lige rammer.. Men efter det så går det faktisk ind og lindre smerter og svien.. 

Den gør også at huden kan ånde igennem, hvilket den ikke kan når man bruger en zink salve.. 

Anmeld

28. juni 2014

TNBC

Mor1986 skriver:

Man kan jo godt være lidt opmærksomme efter min mening. Da jeg havde dagpleje holdt jeg øje med mine børn. Kunne ikke bærer de skulle gå med bleen for længe. Og i vores datters dp bliver hun også skiftet jævnligt. Jeg har aldrig oplevet rød numse

Det er de jo også, de tjekker børnene. men når der er 20-30 børn så kan det altså godt ske at et eller to børn går rundt lidt længere med en tisseble. 

Ja du havde højest 4børn, her kan der være 5-7børn pr voksen. Vi er ikke perfekte, og ingen pædagoger vil da aldrig lade et barn gå rundt i smerte. 

Anmeld

28. juni 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Lenats31 skriver:

Nej, Pladsanvisningen kan ikke BARE inkl. flere bleskift. De er også underlagt nogle regler som er udstedt endnu højere oppe

Jeg ved simpelthen ikke, hvad du mener?

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.