Rød hud i bleområdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Mor1986

Taco78 skriver:

Jeg tror, du har besluttet at vs er noget skidt og at det kun kan gå galt der.... (Undskyld hvis jeg overtolker dine svar, men jeg synes de alle peger i den retning)

Prøv i stedet at gå til de to uger med en indstilling om at det KUNNE (!) blive en god oplevelse for din datter at komme i ferievuggestue, inden hun igen vender tilbage til sin, sikkert vidunderlige, Dp

Nu har vi desværre ikke nogen god vuggestue hvor vi bor. Og alle jeg snakker med har dårlige erfaringer. Selv dagpleje pædagogen ved det, for jeg blev tilbudt en plads i en anden vuggestue. Men da jeg så ikke vil kunne nå åå job i tide måtte jeg takke nej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Snoopy77

Bshizzle skriver:

Hvad hedder den Spray?  

Kan det osse bruges hvis der er gået hul? 

Min søn lider osse meget af rød numse 

Brugt en masse forskellige creme og er gået over til en natur creme som vi smører et kæmpe lag i bleen (ikke direkte på huden da han skriger hvis vi tørrer).

Det var en god ide med at smøre det i bleen, det har jeg ikke tænkt på

Anmeld

28. juni 2014

Snoopy77

Men kan nogle børn ikke også have mere sensitiv hud end andre? 

Anmeld

28. juni 2014

L&V

Snoopy77 skriver:

Men kan nogle børn ikke også have mere sensitiv hud end andre? 

Jo sagtens min datter bliver og er næsten aldrig blevet rød ud over den ene gang hvor hun ikke blev skiftet en hel dag i dagpleje. Min søn er stort set født rød, der ska ik mange dråber tis i bleen før end han er rød fra ende til anden

Anmeld

28. juni 2014

Isabella_mor

når der er hul på huden så skal man ikke bruge inotyol creme... kun når der er rødt... det er tjæresalve. og det svier hvis der er hul...

lad hende have bar numse så meget som muligt når hun er hjemme.

smør med salve/creme beregnet til skadet hud feks. panthenol, som f.eks. også bruges til når man har fået lavet en tattoo og huden skal hele. 

Anmeld

28. juni 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Mor1986 skriver:

Det var fordi der blev skrevet at barnet blev skiftet halv ti. Og hvis det så først puttes senere og ikke bliver skiftet ligger det med en våd ble.

Nej, det er ikke helt rigtigt - hun skrev:
"Hvor jeg var sidst, blev de skiftet kl.9 før de kom ud og lege, FØR DE KOM I SENG, og når de vågnede og så selvfølgelig lortebleer, og kl.15:30(der blev alle børnene tjekket)" (kan ikke få lov til at markere teksten på anden måde på mobilen)

Så hun skrev jo netop at de blev skiftet lige inden deres lur
Jeg håber, I alligevel får en positiv oplevelse - både din datter og dig god sommer til jer

/ Taco78 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Taco78 skriver:

Nej, det er ikke helt rigtigt - hun skrev:
"Hvor jeg var sidst, blev de skiftet kl.9 før de kom ud og lege, FØR DE KOM I SENG, og når de vågnede og så selvfølgelig lortebleer, og kl.15:30(der blev alle børnene tjekket)" (kan ikke få lov til at markere teksten på anden måde på mobilen)

Så hun skrev jo netop at de blev skiftet lige inden deres lur
Jeg håber, I alligevel får en positiv oplevelse - både din datter og dig god sommer til jer

Okay havde lige misforstået det på den måde det var skrevet.

vi besøgte dem den anden dag, og desværre ikke noget godt indtryk men min mor har sagt hun tager hende så mange dage det er muligt. De bliver nok sure over det for vi har jo sagt hun skal være der 14 dage, men da ingen af os har sommerferie så giver vi hende fri når vi har nogle fridage til det og det gør vi også i den periode. Men jeg glæder mig bare til de er ovre og hun skal i dagpleje igen

Anmeld

28. juni 2014

Emilie80

Øv hvor synd - hun har jo tydeligvis ondt

Jeg har ikke læst hele tråden, så måske det allerede er nævnt her, men jeg fik et godt råd da min dreng var lille og fik meget rød numse: kogte koldvands klude. Det hjalp virkelig.

Strimler af gammel slidt linned (fx) koges og lægges sammen mad kogevandet i en bøtte i køleskabet. Kludene lægges opvredne og kolde på det udsatte område. Det var rigtig godt dengang, og jeg tror det måske kan hjælpe din datter  

Held og lykke 

Anmeld

28. juni 2014

Lenats31

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Min datter på 1 år begyndte i vuggestue for to måneder siden. Den sidste uges tid har hun været meget rød forneden og spænder helt op i hele kroppen og brokker sig når vi tørrer med vådservietter i området. Huden er meget rød og skaller lidt :-( hun går helt amok når vi smører med zink. Sådan har hun aldrig været før! Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode råd? Er det simpelthen fordi hun går i længere tid med våd ble i vuggestuen end hun gør hjemme? 

Når huden skaller af og hun er hudløs, så duer Zinken ikke. 

Det lyder som om hun har svamp, og der skal en salve til at få det væk. I må til lægen. Det sviger meget når I vasker hende.

Anmeld

28. juni 2014

Lenats31

Taco78 skriver:

Hvorfor klage til pladsanvisningen ?? De kan jo inkl skifte bleen oftere Hvorfor ikke bare snakke med pædagogerne om, hvor ofte bleen bliver skiftet, og om de kan smøre eller skifte en ekstra gang.
Har I selv bleer med eller har de bleer i vs? Hvis det er andre bleer, kan der være hun ikke tåler dem!?

hov havde ikke læst dit indlæg ordenligt  Men vil nu alligevel ikke mene at pladsanvisningen er det rette sted 

Nej, Pladsanvisningen kan ikke BARE inkl. flere bleskift. De er også underlagt nogle regler som er udstedt endnu højere oppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.