Har far ingenting at skulle have sagt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

TNBC

mor:) skriver:

Jeg er sådan set ligeglad med hvorfor faren har parkeret datteren hos kusinerne i 4 år. Det kommer ikke mig ved og siger ikke han er/har været en dårlig far. Men det er størstedelen af datterens liv (ift. hans samvær) og det er det som der burde tages hensyn til. Hun er højst sandsynlig glad for kusinerne og tæt knyttet til dem. 

Fred være med at faren og ts godt vil have weekenderne i fred, men de kan da ikke bestemme hvordan moren forvalter  sine weekender.

Der er indtil videre kun tale om engang i mellem. Så se tiden an og så må faren fortælle sine kusiner at han føler de er gået bag om ryggen på ham.

Men det har sådan set intet med moren eller pigen at gøre. 

Jamen jeg er enig med at faren skal blande sig udenom weekender når pigen er hos moren. Og det ikke vil gå udover deres rutiner og de kan nyde deres weekender med pigen. og at pigen selvfølgelig godt må være hos kusinerne. 

Men jeg ville da selv stå lidt, hvis jeg havde sagt nej, fordi jeg ikke følte at mine ønsker blev respekteret, og de så bare løb til moren, fordi de er sikker på at hun siger ja. 

Ja, de er nok meget knyttet, det er også derfor at man kunne håbe at de var voksne nok til at tale om tingene i stedet for at løbe til en anden. 

Jeg ville da heller have at de kom og snakke med mig, og vi kunne få det hele på det rene. 

Men det er måske for sent her. 

Men det er en meget rodet sag og jeg frygter lidt hvad der kan ske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Jamen jeg er enig med at faren skal blande sig udenom weekender når pigen er hos moren. Og det ikke vil gå udover deres rutiner og de kan nyde deres weekender med pigen. og at pigen selvfølgelig godt må være hos kusinerne. 

Men jeg ville da selv stå lidt, hvis jeg havde sagt nej, fordi jeg ikke følte at mine ønsker blev respekteret, og de så bare løb til moren, fordi de er sikker på at hun siger ja. 

Ja, de er nok meget knyttet, det er også derfor at man kunne håbe at de var voksne nok til at tale om tingene i stedet for at løbe til en anden. 

Jeg ville da heller have at de kom og snakke med mig, og vi kunne få det hele på det rene. 

Men det er måske for sent her. 

Men det er en meget rodet sag og jeg frygter lidt hvad der kan ske. 

Altså, vi er jo alle lidt ude i gætterier her, da vi ikke kender alle aspekter af historien, men for mig at se kan det i lige så høj grad være et udtryk for accept af TS' og mandens opprioritering af weekendsamvær med pigen, når de går til hendes mor: Ok, det er ikke mere muligt at "låne" pigen i "hans" weekends - fair nok - men for at fastholde den tætte kontakt, kan det måske foregå på andre tidspunkter. Hvilket i sagens natur må være i det - lange - tidsrum, hun er hos sin mor. Og ja, det burde de nok have luftet for faren først. Men jeg synes da umiddelbart, det virker som en pragmatisk løsning. 

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Altså, vi er jo alle lidt ude i gætterier her, da vi ikke kender alle aspekter af historien, men for mig at se kan det i lige så høj grad være et udtryk for accept af TS' og mandens opprioritering af weekendsamvær med pigen, når de går til hendes mor: Ok, det er ikke mere muligt at "låne" pigen i "hans" weekends - fair nok - men for at fastholde den tætte kontakt, kan det måske foregå på andre tidspunkter. Hvilket i sagens natur må være i det - lange - tidsrum, hun er hos sin mor. Og ja, det burde de nok have luftet for faren først. Men jeg synes da umiddelbart, det virker som en pragmatisk løsning. 

Jeg er helt enig med dig, i at det er smart at de kan hjælpe/aflaste moren i hendes weekender, eller låne pigen der. At det er god måde at gøre det på, så ingen føler sig snydt. som sagt faren kan ikke sige noget til det, men ja jeg synes også måske de lige skulle have sagt noget til faren, når (hvad jeg tror) grunden til at de går til moren, er fordi at han siger nej, og det er der jeg synes det er forkert. 

De går til moren, måske uden at se om de kan løse det med faren. 

Anmeld

26. juni 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

i forstår det ikke. Det er ikke kun det men også respekten i det altså er hans datter.

Men jeg kan ikke forklare det på andre måder.

Respekten er så ligegyldig her, det er pigens tarv at have samvær med tæt familie. Hold dig på egen boldbane selvom det gør ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.