Har far ingenting at skulle have sagt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.222 visninger
43 svar
62 synes godt om
26. juni 2014

Anonym trådstarter

Ja så den sku gal igen Nogen har måske læst andre tråde om dette problem med min kærestes famlie der mener de har lidt ejerfornemmelser over hans datter når hun er her på weekend

Nu er den gal igen, nu er de begyndt at ringe til hans eks og spørge om de må have hans datter en gang imellem i de weekender hun ikke er her men hvor det er hendes mors weekender. 

Det er min kæreste jo ikke tilfreds med da han så ikke aner hvad der bliver lavet rundt om hende. Og de gør det i protest tror jeg fordi de nu ikke har hende så meget mere som de plejer inden jeg kom ind i billedet. 

Min kæreste er møj irriteret over dette og siger til hans eks han ikke syntes de skal have hende når det er men at det skal han ikke blande sig i får han afvide. 

Pigen og hendes mor og hendes kæreste og deres fælles barn har lige afsluttet et forløb på 1½ år på noget familiehjem og er lige kommet hjem og hun er startet i børnehave og nu vil mores så til at godtage hun skal over til kærestens familie en gang imellem også. 

Den stakkels pige får da ingen ro  

Hvis dette bliver ofte hun skal det vil det være nærmest hver weekend hun er et nyt sted og det syntes jeg sku ikke man kan gøre ved et barn på knapt 6 år, hun har da brug for stabilitet og ikke at have 3 husregler at kører efter. 

Nu sagde jeg så til min kæreste at nu måtte han da godt nok snakke med meget store ord over for hans familie at de godt nok skal stoppe hvad de har gang i. 

Hvad er jeres mening her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

eirene

Er det din kærestes familie der gerne vil have hende på weekend? Eller eksens kærestes familie? Jeg blev bare lidt forvirret.

Hvis det er din kærestes familie, så skal de da overhovedet ikke tale med hans eks om det. Og så må din kæreste da lige sørge for at der kommer noget ro på barnet. Hvis de gerne vil se hende må I jo besøge dem eller de kan besøge jer når pigen er på weekend hos jer.

De har da overhovedet ikke krav på weekendsamvær.

nu kender jeg selvfølgelig ikke historien bag. Men hvis det er en almindeligt fungerende familie, ville jeg mene det er sådan man burde gøre det.

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Det er kærestens familie der nu har efterspurgt at have hans datter i moderens weekender. Og det er min kæreste jo ikke tilfreds med eftersom de ikke skal have så meget ejerfornemmelser og som hans familie burde de slet ikke ringe til hans eks og spørge om sådan noget. 

De har hende faktisk næsten hver gang hun er her så det ikke fordi de ikke ser hende. 

Der har været EN weekend på 1 år nu hvor de ikke har haft hende enten nogle timer eller en overnatning og pga vi nu har sat foden i med de kan have hende et par timer så ringer de åbenbart selv og aftaler nu. 

Syntes simpelthen det er for ringe. 

Hvad kan min kæreste gøre ? sådan helt praktisk ? For han er jo ikke int i at de nu også skal til at ville lave aftaler modsatte weekender hvor han har hende, for de har ingen ret til det. det er hans barn. 

Men moren syntes så det er okay de har hende når det ikke er hans weekend og så skal han ikke blande sig. 

Anmeld

26. juni 2014

Chellie

Hvis man set bort fra, at datteren får meget at forholde sig til, med tre hjem istedet for to, er der så andre grunde til, at I ikke ønsker at hand familie skal være så stor en del af hendes liv? Har de problemer, som I gerne vil skåne pigen for, eller er det noget andet, der spiller ind?

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Det korte ord kan vel være Respekt. 

Det har de ikke noget af, det er pigens 4 kusiner der har en alder fra 14 nu og op til 22 at de nu selv kontakter hendes mor. 

De har ingen respekt for de valg hendes far tager og nu er det jo så ham der bestemmer hvad hun skal når hun er her. Og så har han vel også noget at skulle ahve sagt med hans familie ringer til hans eks og vil lave aftale om hans barn uden han må være med inde over. 

Syntes det er respektløst at lave aftaler hen over hovedet på ham, de er trods alt hans familie så de burde snakke med ham. 

Der er manglende respekt i rigtig mange ting så det her er bare en ting i rækken, har haft skrevet om flere ting her inde tidligere hvor de også går mod det han siger. 

Anmeld

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er kærestens familie der nu har efterspurgt at have hans datter i moderens weekender. Og det er min kæreste jo ikke tilfreds med eftersom de ikke skal have så meget ejerfornemmelser og som hans familie burde de slet ikke ringe til hans eks og spørge om sådan noget. 

De har hende faktisk næsten hver gang hun er her så det ikke fordi de ikke ser hende. 

Der har været EN weekend på 1 år nu hvor de ikke har haft hende enten nogle timer eller en overnatning og pga vi nu har sat foden i med de kan have hende et par timer så ringer de åbenbart selv og aftaler nu. 

Syntes simpelthen det er for ringe. 

Hvad kan min kæreste gøre ? sådan helt praktisk ? For han er jo ikke int i at de nu også skal til at ville lave aftaler modsatte weekender hvor han har hende, for de har ingen ret til det. det er hans barn. 

Men moren syntes så det er okay de har hende når det ikke er hans weekend og så skal han ikke blande sig. 

Jeg synes ærlig talt det virker som om du har lige så meget "ejerfornemmelse". Ja tre hjem er måske lidt meget at forholde sig til, men tror nu det er virkeligheden for mange skilsmissebørn. Hvis kærestens forældre (går ud fra det er din kærestes ekses kærestes forældre)  agerer reservebedster er der vel i bund og grund ikke noget galt i det? 

Er der nogen der spørge pigen hvad hun vil? Hun er trods alt 6 år. 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg har ingen ejerfornemmelser, da det er op til min kæreste hvad han vil men han er sku træt af dette her da hans familie går imod ham

Det er ikke eksens familie men min kærestes egen familie der går imod hans ord og ringer til hans eks og laver aftaler. 

De gør det kun fordi han har sagt stop til hun skal være hos dem hele tiden og man får afvide af dem men aldrig laver noget med pigen så er det jo klart man siger stop, og der er mange ting der spiller ind som de mener de skal uden lige at vende den med min kæreste. 

Men jo vi laver ring med pigen, ikke hver gang men vi er heller ikke millionærer  

Anmeld

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har ingen ejerfornemmelser, da det er op til min kæreste hvad han vil men han er sku træt af dette her da hans familie går imod ham

Det er ikke eksens familie men min kærestes egen familie der går imod hans ord og ringer til hans eks og laver aftaler. 

De gør det kun fordi han har sagt stop til hun skal være hos dem hele tiden og man får afvide af dem men aldrig laver noget med pigen så er det jo klart man siger stop, og der er mange ting der spiller ind som de mener de skal uden lige at vende den med min kæreste. 

Men jo vi laver ring med pigen, ikke hver gang men vi er heller ikke millionærer  

I et andet indlæg du skrev omkring tøj, forstod jeg det som at kusinerne var vant til at være meget sammen med pigen inden du kom ind i billedet. Er det korrekt? 

Så tænker jeg om den måde deres tid med pigen er blevet taget fra dem har været for hård? 

Og så spørge jeg igen. Er der nogen der spørge pigen hvad hun har lyst til?? 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Nu vil jeg mene at en overgang på et år hvor de ihvertfald det første halve år stadig havde hende på overnatning en gang når hun var her er en mild overgang. 

De mener jo det er mig der er den dumme her og det kan da godt være jeg er det men eftersom min kæreste og jeg er sammen så vil vi gerne SAMMEN have en weekendrutine op at køre med hans datter uden vi lige skal snakke med hans side før vi kan gøre noget. 

Det det samme altid de mener de har ret til det hele, selv hvis der er et arrangement så skal vi nærmest spørge om lov til at holde det fordi det næsten er forudbestemt fra deres side de gør det pga de har altid gjort det før jeg kom ind. 

Men nu er det altså over 1 år vi har været sammen så nu må de sku snart lige vise lidt respekt og spørge min kæreste til råds inden de bare planlægger og gør som de selv vil. 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Og selvom jeg er kommet ind i billedet må de da hellere end gerne se deres kusine, det har jeg ALDRIG nægtet, men men tiden er vi bare kommet der til hvor vi (min kæreste) gerne vil spørges til råds hvis de har nogle planer og de ikke bare regner med det er okay. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.