Har far ingenting at skulle have sagt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Nu vil jeg mene at en overgang på et år hvor de ihvertfald det første halve år stadig havde hende på overnatning en gang når hun var her er en mild overgang. 

De mener jo det er mig der er den dumme her og det kan da godt være jeg er det men eftersom min kæreste og jeg er sammen så vil vi gerne SAMMEN have en weekendrutine op at køre med hans datter uden vi lige skal snakke med hans side før vi kan gøre noget. 

Det det samme altid de mener de har ret til det hele, selv hvis der er et arrangement så skal vi nærmest spørge om lov til at holde det fordi det næsten er forudbestemt fra deres side de gør det pga de har altid gjort det før jeg kom ind. 

Men nu er det altså over 1 år vi har været sammen så nu må de sku snart lige vise lidt respekt og spørge min kæreste til råds inden de bare planlægger og gør som de selv vil. 

Jamen, I kan da sagtens få jeres weekend rutiner til at køre... I de weekender at hun er hos jer, bestemmer I jo selv hvordan det skal forløbe.

Så vidt jeg forstår, er problemet nu, at kusinerne har efterspurgt samvær i moren's weekender...Er det ikke korrekt forstået? Hvis ja, så kan jeg ærligt talt ikke se dit problem. Det får da ingen indflydelse på jeres weekend rutiner.

Og at de spørger moren om samvær, i de weekender som er hendes, er da helt normalt. Mener du at de skulle have spurgt faren om lov til at have pigen, i de weekender som ikke er hans? Eller hvad? Jeg forstår ikke helt problemet?

Som en anden skriver... er der nogen som har spurgt pigen? Hvis hun hele hendes liv har haft meget kontakt til disse kusiner, så er det da også lidt underligt at begynde at begrænse det, blot fordi at du er dukket op.

Men måske jeg helt har misforstået det hele. Hvis det er tilfældet, så uddyb gerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

modesty

Ja så den sku gal igen Nogen har måske læst andre tråde om dette problem med min kærestes famlie der mener de har lidt ejerfornemmelser over hans datter når hun er her på weekend

Nu er den gal igen, nu er de begyndt at ringe til hans eks og spørge om de må have hans datter en gang imellem i de weekender hun ikke er her men hvor det er hendes mors weekender. 

Det er min kæreste jo ikke tilfreds med da han så ikke aner hvad der bliver lavet rundt om hende. Og de gør det i protest tror jeg fordi de nu ikke har hende så meget mere som de plejer inden jeg kom ind i billedet. 

Min kæreste er møj irriteret over dette og siger til hans eks han ikke syntes de skal have hende når det er men at det skal han ikke blande sig i får han afvide. 

Pigen og hendes mor og hendes kæreste og deres fælles barn har lige afsluttet et forløb på 1½ år på noget familiehjem og er lige kommet hjem og hun er startet i børnehave og nu vil mores så til at godtage hun skal over til kærestens familie en gang imellem også. 

Den stakkels pige får da ingen ro  

Hvis dette bliver ofte hun skal det vil det være nærmest hver weekend hun er et nyt sted og det syntes jeg sku ikke man kan gøre ved et barn på knapt 6 år, hun har da brug for stabilitet og ikke at have 3 husregler at kører efter. 

Nu sagde jeg så til min kæreste at nu måtte han da godt nok snakke med meget store ord over for hans familie at de godt nok skal stoppe hvad de har gang i. 

Hvad er jeres mening her. 

Jeg har svært ved at forestille mig at han har noget at skulle have sagt. Mor bestemmer når mor har barnet, far bestemmer når far har barnet. Medmindre der er tale om omsorgssvigt, men det er der jo ikke her. Synes da at det er fint at familien kan kommunikere på tværs.

Jeg tænker lidt sådan her... Han har haft sit barn hver anden weekend og HVER gang han har haft hende, har hun overnattet hos sine kusiner? Det er godt nok noget af en slap far, undskyld mig, men altså.

Nu er du så kommet på banen og vil familien, og det er super. Men jeg kan godt forstå hvis kusinerne har det svært. De har jo faktisk været lige så meget sammen med pigen som hendes far har. Og derfor er de ligeså vigtige omsorgspersoner som han er, hvis man kigger på minutter og timer. Måske de føler at det er dig, og ikke din kæreste, der vil lege far, mor og børn nu? Og måske de har det dårligt med den situation fordi de selv føler at de har været der for pigen i en tid hvor hun virkelig havde brug for det (mor er på familiehjem, far gider ikke engang have hende 2 overnatninger ud af 14), og nu bliver de sorteret fra?

Det er en rigtig svær situation, for jeg kan godt forstå dig, men jeg kan også godt forstå dem.

Hvis jeg var jer, ville jeg acceptere og have det fint med at de ser pigen udenfor jeres weekender. Så kan I have tid med hende i jeres weekender uden at have dårlig samvittighed, de kan se deres elskede kusine alligevel, og alle er glade.

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

i forstår det ikke. Det er ikke kun det men også respekten i det altså er hans datter.

Men jeg kan ikke forklare det på andre måder.

Anmeld

26. juni 2014

modesty

Anonym skriver:

i forstår det ikke. Det er ikke kun det men også respekten i det altså er hans datter.

Jo, men hvis de nu synes at han ikke har været en særlig god far, fordi han kun har haft overskud til at have sin egen datter 1 ud af 14 dage - så HAR de måske ikke så meget respekt for ham? Og det kan jeg egentlig godt forstå. Så må begge parter, både jer og dem, jo prøve at være forstående overfor hinanden og finde en ny måde at være sammen på. Og det kan sikkert godt tage noget tid. Men I kommer i hvert fald ingen vegne ved at være fornærmede.

Jeg ville skide på den respekt og sige, okay, fint nok, så lad dem være sammen med hende i morens weekender og så ser vi hvordan det går. Fred være med det. 

Anmeld

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Jamen, I kan da sagtens få jeres weekend rutiner til at køre... I de weekender at hun er hos jer, bestemmer I jo selv hvordan det skal forløbe.

Så vidt jeg forstår, er problemet nu, at kusinerne har efterspurgt samvær i moren's weekender...Er det ikke korrekt forstået? Hvis ja, så kan jeg ærligt talt ikke se dit problem. Det får da ingen indflydelse på jeres weekend rutiner.

Og at de spørger moren om samvær, i de weekender som er hendes, er da helt normalt. Mener du at de skulle have spurgt faren om lov til at have pigen, i de weekender som ikke er hans? Eller hvad? Jeg forstår ikke helt problemet?

Som en anden skriver... er der nogen som har spurgt pigen? Hvis hun hele hendes liv har haft meget kontakt til disse kusiner, så er det da også lidt underligt at begynde at begrænse det, blot fordi at du er dukket op.

Men måske jeg helt har misforstået det hele. Hvis det er tilfældet, så uddyb gerne.

Helt enig

Anmeld

26. juni 2014

Anonym skriver:

Nej jeg forstår det ikke. Og jeg synes ikke der kommer nogen svar på om der er nogen der spørge pigen?

Hvis hun er vant til at se kusinerne sådan nogenlunde regelmæssigt så er det da også synd hvis hun pludselig ikke kan det mere. 

Hvad siger pigen til at komme over til fars kusiner? 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

okay for lige at slå en ting fast så er han ikke en vattet far. han elsker og passer sin datter på alle punkter når hun er her. 

Hun har været hos hendes kusiner på besøg og overnatning en gang imellem så hver gang er så meget sagt men de har SET hende hver gang. 

På det senest har overnatninger være mere begrænset da vi selv gerne vil bruge lørdagen med hende men der mener de så de har mere ret en os. 

Og i kan måske mene vi skal blande os uden om men hans familie burde ikke lave aftaler uden han ved det. 

Men vi bliver ikke enige så det okay i har jeres mening. 

Syntes bare der skal være respekt uanset hvad. 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym skriver:

okay for lige at slå en ting fast så er han ikke en vattet far. han elsker og passer sin datter på alle punkter når hun er her. 

Hun har været hos hendes kusiner på besøg og overnatning en gang imellem så hver gang er så meget sagt men de har SET hende hver gang. 

På det senest har overnatninger være mere begrænset da vi selv gerne vil bruge lørdagen med hende men der mener de så de har mere ret en os. 

Og i kan måske mene vi skal blande os uden om men hans familie burde ikke lave aftaler uden han ved det. 

Men vi bliver ikke enige så det okay i har jeres mening. 

Syntes bare der skal være respekt uanset hvad. 

Jeg synes måske også du mangler respekt for hans familie. I har ikke været sammen i særlig lang tid og du blander dig i noget som kun burde være mellem di kæreste og hans familie. 

De elsker vel bare pigen og er vant til at se hende hver gang og pludselig kommer du og laver om i det, så er det da okay de spørge mor om de kan se hende. Så får I jeres weekenden i fred og ka køre de rutiner der passer jer og de får lov til at se pigen. 

Så må du smide den der stolthed væk. For hvis pigen er vant til at se dem meget så er hun måske også ret så glad for dem og tiden med dem, men det er et gæt. Hun bliver åbenbart ikke spurgt. 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

det er skam kun her jeg kommer med min mening. Alt der vedrører hende er noget han selv siger. 

Spørger de mig om noget får de svar de må spørge hendes far da det er hans valg. 

Og spørger han hvad jeg syntes så siger jeg at det er hans valg. Så jeg går ikke ind og bestemmer noget.

Og nu er det ikke kun mig der gerne vil lave ting med hende men også hendes far men efter jeg er kommet ind i hans liv er det blevet nemmere for ham at kunne sige dem imod. 

Men jeg stopper bare her for i kan ikke rigtig se hvad jeg prøver at sige. 

Det er ikke os der siger hun IKKE må være der, det må hun gerne men i mere begrænsede møngder end hun plejer da vi også gerne selv vil have nogle oplevelser med hende  

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

og ja jeg mangler respekt over for dem da de ingen har over for mig og at jeg nu er hans kæreste. 

Nogle af dme har aldrig ønsket mig i familien eller hvad man kan sige så er det svært også at respektere dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.