Har far ingenting at skulle have sagt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

TNBC

Jeg elsker at der bliver kommenteret at faren var en dårlig far fordi han sendte datteren der op hver gang han havde hende, men der er ingen der kommentere at moren sender hende på weekend hver gang hun har hende i weekenden. 

Ts og hendes kæreste problem er ikke at hun er hos kusinerne, men at hun er der tit, som i hver anden weekend. 
Ja, jeg forstår det må være svært at gå fra at have været omsorgspersoner i 4år til ikke at se hende så tit, men laver de ikke andet i weekenderne, de er 14 til 22 år og bruger ca.  hver anden weekend med en 6årig, som da hun kom på besøg fra faren, skiftede hendes tøj næsten lige når hun kom, smed hende i bad selvom at hun havde været i bad om morgenen. Var ligeglade med når de bad dem om noget(omkring tøjet), og mere eller mindre bare lukkede ørerne og gjorde det alligevel. 

Jeg synes ts og kæresten var meget large over for dem, men nu har de sagt stop, fordi det bliver for meget for dem, og så løber kusinerne straks til moren og spørg om de kan have hende i hendes weekender. hvorfor er det så vigtigt at have pigen hver anden weekend, hvorfor ikke engang om måneden, eller hente hende i børnehave en gang om ugen, så de stadigvæk har det der forhold. 

Ja, pigen er 6år gammel og elsker sine kusinerne og opmærksomheden, og ser ikke noget galt i at hun kommer deroppe hele tiden, men det er jo ikke ensbetydende med at det er godt for hende. Men det ved vi jo ikke, det er kun dem der ved det. 
Og på et tidspunkt, vil pigen måske selv sige fra, heller lege med børn på sin egen alder. 

Ja, ts stikker måske næsen for meget frem, men lige her er det jo ikke hende, der brokker sig, men pigens FAR, men det er bare Ts der skriver. Han synes det er for meget, og synes at det er mærkeligt at kusinerne kontakter moren(hvis de nu ikke har snakket sammen før/kender hinanden ret godt), og moren så bare sender pigen af sted i hver weekend. 

Og nej, faren har ikke noget at skulle sagt i morens weekender, men derfor kan han vel også være bekymret for sin datter, fordi han er en god far. 

Der er ingen respekt i den her familie, men det var ikke det det handlede om, det handlede om, om faren havde noget at skulle have sagt.. 
Det enkle svar: Nej, det har han ikke, men han kan lette sin bagdel og snakke med sin eks, for måske er der en grund til at hun sender pigen afsted, måske kan hun ikke klare weekender, og ser det som en hjælp. 

Folk er nød til at snakke sammen, ikke angribe hinanden. 
For vi kender intet til historien bag det her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg elsker at der bliver kommenteret at faren var en dårlig far fordi han sendte datteren der op hver gang han havde hende, men der er ingen der kommentere at moren sender hende på weekend hver gang hun har hende i weekenden. 

Ts og hendes kæreste problem er ikke at hun er hos kusinerne, men at hun er der tit, som i hver anden weekend. 
Ja, jeg forstår det må være svært at gå fra at have været omsorgspersoner i 4år til ikke at se hende så tit, men laver de ikke andet i weekenderne, de er 14 til 22 år og bruger ca.  hver anden weekend med en 6årig, som da hun kom på besøg fra faren, skiftede hendes tøj næsten lige når hun kom, smed hende i bad selvom at hun havde været i bad om morgenen. Var ligeglade med når de bad dem om noget(omkring tøjet), og mere eller mindre bare lukkede ørerne og gjorde det alligevel. 

Jeg synes ts og kæresten var meget large over for dem, men nu har de sagt stop, fordi det bliver for meget for dem, og så løber kusinerne straks til moren og spørg om de kan have hende i hendes weekender. hvorfor er det så vigtigt at have pigen hver anden weekend, hvorfor ikke engang om måneden, eller hente hende i børnehave en gang om ugen, så de stadigvæk har det der forhold. 

Ja, pigen er 6år gammel og elsker sine kusinerne og opmærksomheden, og ser ikke noget galt i at hun kommer deroppe hele tiden, men det er jo ikke ensbetydende med at det er godt for hende. Men det ved vi jo ikke, det er kun dem der ved det. 
Og på et tidspunkt, vil pigen måske selv sige fra, heller lege med børn på sin egen alder. 

Ja, ts stikker måske næsen for meget frem, men lige her er det jo ikke hende, der brokker sig, men pigens FAR, men det er bare Ts der skriver. Han synes det er for meget, og synes at det er mærkeligt at kusinerne kontakter moren(hvis de nu ikke har snakket sammen før/kender hinanden ret godt), og moren så bare sender pigen af sted i hver weekend. 

Og nej, faren har ikke noget at skulle sagt i morens weekender, men derfor kan han vel også være bekymret for sin datter, fordi han er en god far. 

Der er ingen respekt i den her familie, men det var ikke det det handlede om, det handlede om, om faren havde noget at skulle have sagt.. 
Det enkle svar: Nej, det har han ikke, men han kan lette sin bagdel og snakke med sin eks, for måske er der en grund til at hun sender pigen afsted, måske kan hun ikke klare weekender, og ser det som en hjælp. 

Folk er nød til at snakke sammen, ikke angribe hinanden. 
For vi kender intet til historien bag det her. 

Hvor står der at pigen er hos kusinerne hver gang det et morens weekend? Ts skriver at kusinerne har spurgt om de må få besøg af hende i NY OG NÆ. 

Hele tråden oser da af at det er ts der taler og hendes stolthed der er blevet knækket. 

Og så kan jeg vitterligt ikke se problemet. Pigen er glad for at være sammen med sine kusiner og selvfølgelig også sin far og sin mor. Nu får hun det hele og ts og faren har hende for sig selv i weekenderne. 

Hvis du tig dig af et barn i 4 år og det pludselig stoppede, ville du så ikke savne barnet og tror du ikke barnet vil savne dig? 

Ts skriver i øvrigt selv at det handler om respekt....dvs. at det ikke har noget med pigen at gøre. Det har også været sært at få frem hvad pigen selv ønsker. 

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

Hvor står der at pigen er hos kusinerne hver gang det et morens weekend? Ts skriver at kusinerne har spurgt om de må få besøg af hende i NY OG NÆ. 

Hele tråden oser da af at det er ts der taler og hendes stolthed der er blevet knækket. 

Og så kan jeg vitterligt ikke se problemet. Pigen er glad for at være sammen med sine kusiner og selvfølgelig også sin far og sin mor. Nu får hun det hele og ts og faren har hende for sig selv i weekenderne. 

Hvis du tig dig af et barn i 4 år og det pludselig stoppede, ville du så ikke savne barnet og tror du ikke barnet vil savne dig? 

Så  fair nok der står ikke hver weekend.

Jo jeg savner mine nevøer hver eneste fandens dag, men jeg ville da ikke fordi jeg har fået et nej fra min bror om at se dem hver gang de var hos ham, løber til min ex svigerinde med det samme. Som jeg har et godt forhold til, men synes det er gå bag min brors ryg. Men jeg ville da være et voksen menneske og snakke med min bror om hvorfor de ikke kan komme hver gang, og lave en aftale, og ja, kunne sikkert også spørge når de var hos moren. Men som det lyder her, så er det som om kusinerne bare vil have den pige hos dem, hvilket de også gerne må, men jeg synes måske de gør det på en forkert måde og uden at løse problemerne de har med hendes far. 

Nej vi kan ikke se problemet, fordi vi ikke kender kusinerne. men det kan de og de mener at det kan blive et problem og at det er for meget for pigen, det må der jo være en grund til. 

I teorien synes jeg at moren, faren og kusinerne skal sætte sig ned og snakke om det, i stedet for at de bliver mere og mere uvenner.

Ja, for kusinerne respekterede ikke deres ønsker om at pigen ikke skulle have skiftet tøj eller i bad, hvis der ikke var grund til det, hvilket de blev ved med, efter at de var blevet bedt om at lade vær. Når man tager sig af andres børn, skal man respektere forældrenes ønsker, også selvom at man passer dem i sit eget hjem.
Jeg passer en dreng, som ikke må få sukker, jeg ville aldrig give ham sukker, fordi det er hvad forældrene ønsker, og selvom at jeg ikke er enig, respektere jeg det, for det er deres barn, ikke mit.

Anmeld

26. juni 2014

Yurie skriver:

Så  fair nok der står ikke hver weekend.

Jo jeg savner mine nevøer hver eneste fandens dag, men jeg ville da ikke fordi jeg har fået et nej fra min bror om at se dem hver gang de var hos ham, løber til min ex svigerinde med det samme. Som jeg har et godt forhold til, men synes det er gå bag min brors ryg. Men jeg ville da være et voksen menneske og snakke med min bror om hvorfor de ikke kan komme hver gang, og lave en aftale, og ja, kunne sikkert også spørge når de var hos moren. Men som det lyder her, så er det som om kusinerne bare vil have den pige hos dem, hvilket de også gerne må, men jeg synes måske de gør det på en forkert måde og uden at løse problemerne de har med hendes far. 

Nej vi kan ikke se problemet, fordi vi ikke kender kusinerne. men det kan de og de mener at det kan blive et problem og at det er for meget for pigen, det må der jo være en grund til. 

I teorien synes jeg at moren, faren og kusinerne skal sætte sig ned og snakke om det, i stedet for at de bliver mere og mere uvenner. 

Men nu virker det jo ikke til at der er god tone mellem faren, kæresten og kusinerne. Ja de burde være voksne. Nej de bør ikke gå bag om ryggen på hinanden. Men come on - kusinerne har været gode nok i 4 år (hvilket undre mig for så har de da være meget unge) og lige pludselig duer de ikke mere. 

Det er ts der skriver "hvad nu hvis det bliver ofte...." "Så vil pigebarnet skulle forholde sig til tre husregler" Det er jo gætterier...hvorfor ikke lade pigen besøge sine kusiner i ny og næ og se hvordan det går - pigen er jo glad for dem. 

Og nej vi kender ikke til det hele - men det er jo et debatforum hvor vi netop kun kan gå ud fra det skrevne. Og jeg kan kun se at der bliver talt om respekt hele tiden mens pigen ryger længere og længere i baggrunden. 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Tak yurie.

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

mor:) skriver:

Men nu virker det jo ikke til at der er god tone mellem faren, kæresten og kusinerne. Ja de burde være voksne. Nej de bør ikke gå bag om ryggen på hinanden. Men come on - kusinerne har været gode nok i 4 år (hvilket undre mig for så har de da være meget unge) og lige pludselig duer de ikke mere. 

Det er ts der skriver "hvad nu hvis det bliver ofte...." "Så vil pigebarnet skulle forholde sig til tre husregler" Det er jo gætterier...hvorfor ikke lade pigen besøge sine kusiner i ny og næ og se hvordan det går - pigen er jo glad for dem. 

Og nej vi kender ikke til det hele - men det er jo et debatforum hvor vi netop kun kan gå ud fra det skrevne. Og jeg kan kun se at der bliver talt om respekt hele tiden mens pigen ryger længere og længere i baggrunden. 

Den ældste er 22, så helt ung var hun jo heller ikke. Og de har nok boet hjemme hos deres forældre, de små har i hvert fald. 

Ja, men jeg tror meget at i de fire år var faren alene, og var ikke så stærk i det der med at være far og havde måske svært ved det, og de så hjalp ham. (ikke alle mænd er super fædre og kan klare en hel weekend, det er vel det samme som hvis pigen var hos sin farmor og farfar den ene dag)
og der er ingen der siger at de ikke er gode nok, de skal jo bare respektere at de ikke skal skifte tøj eller putte hende i bad, fordi hun er hos dem nogle timer en lørdag eftermiddag. Der hvor filmen knækker for dem,  er da de får de et nej fra faren, og løber direkte til moren. Det virker ikke ret voksent. Hvorfor kunne de ikke bare snakke med faren og finde ud af hvorfor han sagde nej? Løse det, før de løber til moren? Den ældste er trodsalt 22år gammel, hun bør da kunne forstå at der måske ligger noget bag ved nejet. 

Og hun må vel godt besøge dem, men jeg tror mere at det er det at de er gået til moren, fordi faren har sagt nej, fordi de ikke respektere dem. Hvis de bare ville respektere de få regler de har omkring pigen, tror jeg bestemt ikke at der er noget problem. Jeg tror at Ts er bange for at det vil blive hver weekend pigen er hos sin mor, fordi sådan var det når pigen var hos faren, før hun kom til. 
Men jeg giver dig ret i at det er nogen store; Hvad nu hvis=

Men ja, jeg kan godt se det fra kusinernes side, men jeg kan også se det fra farens. 

Jeg synes alle opfører sig forkert, og de er nød til at tale og lytte til hinanden. Og respektere hinanden. 

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tak yurie.

Selv tak. 

Men som jeg lige skrev til mor så gør i det hele forkert. 
I er VIRKELIG nød til ALLE får snakket sammen, for at finde ud af hvad der er bedst for pigen, og så ingen er uvenner. Og kusinerne er nød til at lytte, og forstå hvorfor I har sagt nej til dem. 
Når man er 22år, bør man altså kunne forstår sådan nogle ting. 

Selvfølgelig skal pigen have lov til at se dem, og hvis det er i morens weekender, så fred være med det, men det skal jo ikke gøre sådan at din kæreste føler at de gør det bag hans ryg, så igen, en rigtig god snak, og han bør måske også sætte sig ned med den ældste af dem og forklare det. Fortælle hende, at du ikke er der for at tage deres plads i pigens liv, men at du også er der og det er de nød til at respektere. 

Anmeld

26. juni 2014

Benjamins'mor

Jamen, I kan da sagtens få jeres weekend rutiner til at køre... I de weekender at hun er hos jer, bestemmer I jo selv hvordan det skal forløbe.

Så vidt jeg forstår, er problemet nu, at kusinerne har efterspurgt samvær i moren's weekender...Er det ikke korrekt forstået? Hvis ja, så kan jeg ærligt talt ikke se dit problem. Det får da ingen indflydelse på jeres weekend rutiner.

Og at de spørger moren om samvær, i de weekender som er hendes, er da helt normalt. Mener du at de skulle have spurgt faren om lov til at have pigen, i de weekender som ikke er hans? Eller hvad? Jeg forstår ikke helt problemet?

Som en anden skriver... er der nogen som har spurgt pigen? Hvis hun hele hendes liv har haft meget kontakt til disse kusiner, så er det da også lidt underligt at begynde at begrænse det, blot fordi at du er dukket op.

Men måske jeg helt har misforstået det hele. Hvis det er tilfældet, så uddyb gerne.

Jeg er gpdt nok sammen med mine børns far, men var vi ikke gør hans arbejde alligevel han ikke kan have dem hveranden weekend fast men måtte nogen uger have dem i hverdagene i stedet. Men kom hans forældre og spurgte om de måtte låne dem en overnatning ville jeg da heller ikke sige nej hvis jeg ikke skulle noget, og jeg ville da heller ikke rådføre mig med min mand hvis de spurgte, han kan jo ikke bestemme hvordan tingene foregår hjemme hos mig.

REDIGERET!!! Det var ikke meningen jeg skulle citere dig

Anmeld

26. juni 2014

Selv tak. 

Men som jeg lige skrev til mor så gør i det hele forkert. 
I er VIRKELIG nød til ALLE får snakket sammen, for at finde ud af hvad der er bedst for pigen, og så ingen er uvenner. Og kusinerne er nød til at lytte, og forstå hvorfor I har sagt nej til dem. 
Når man er 22år, bør man altså kunne forstår sådan nogle ting. 

Selvfølgelig skal pigen have lov til at se dem, og hvis det er i morens weekender, så fred være med det, men det skal jo ikke gøre sådan at din kæreste føler at de gør det bag hans ryg, så igen, en rigtig god snak, og han bør måske også sætte sig ned med den ældste af dem og forklare det. Fortælle hende, at du ikke er der for at tage deres plads i pigens liv, men at du også er der og det er de nød til at respektere. 

Jeg er sådan set ligeglad med hvorfor faren har parkeret datteren hos kusinerne i 4 år. Det kommer ikke mig ved og siger ikke han er/har været en dårlig far. Men det er størstedelen af datterens liv (ift. hans samvær) og det er det som der burde tages hensyn til. Hun er højst sandsynlig glad for kusinerne og tæt knyttet til dem. 

Fred være med at faren og ts godt vil have weekenderne i fred, men de kan da ikke bestemme hvordan moren forvalter  sine weekender.

Der er indtil videre kun tale om engang i mellem. Så se tiden an og så må faren fortælle sine kusiner at han føler de er gået bag om ryggen på ham.

Men det har sådan set intet med moren eller pigen at gøre. 

Anmeld

26. juni 2014

VIPpigen

Kort og godt svar på spørgsmålet....

Nej, far har ikke noget at skulle sige når det ikke er hans weekend...

resten vil jeg slet ikke kommentere på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.