Har far ingenting at skulle have sagt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

og ja jeg mangler respekt over for dem da de ingen har over for mig og at jeg nu er hans kæreste. 

Nogle af dme har aldrig ønsket mig i familien eller hvad man kan sige så er det svært også at respektere dem. 

Hvad i voksne har af problemer skal ikke gå udover pigen... så hvis I ikke respekterer hinanden, så læg det til side når det handler om hende...
Og min ærlige mening så nej, jeg synes ikke at faren har noget at sige.. de skal fortælle ham at de skal have hende men de skal ikke spørge øm lov... jeg synes til gengæld at det er dejligt at de stadig kan havregrøden kontakt til pigens mor selvom forældrene er gået fra hinanden :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

det er skam kun her jeg kommer med min mening. Alt der vedrører hende er noget han selv siger. 

Spørger de mig om noget får de svar de må spørge hendes far da det er hans valg. 

Og spørger han hvad jeg syntes så siger jeg at det er hans valg. Så jeg går ikke ind og bestemmer noget.

Og nu er det ikke kun mig der gerne vil lave ting med hende men også hendes far men efter jeg er kommet ind i hans liv er det blevet nemmere for ham at kunne sige dem imod. 

Men jeg stopper bare her for i kan ikke rigtig se hvad jeg prøver at sige. 

Det er ikke os der siger hun IKKE må være der, det må hun gerne men i mere begrænsede møngder end hun plejer da vi også gerne selv vil have nogle oplevelser med hende  

Jeg bider mærke i at jeg mange gange og en anden også har spurgt ind til hvad pigen ønsker og du ikke har kommenteret det på noget tidspunkt.

Det kan mærkes i dine indlæg at du ikke bryder dig om dem. 

Men I har altså fået det som I ville: I kan bruge weekenderne som I lyster og have pigen for jer selv og heldigvis har familien en fin kontakt til moren og kan så se pigen på hendes dage. Det kan I ærlig talt ikke blande Jer i. Hun er jo ikke hos Jer i de dage, så det må da være op til moren. 

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja så den sku gal igen Nogen har måske læst andre tråde om dette problem med min kærestes famlie der mener de har lidt ejerfornemmelser over hans datter når hun er her på weekend

Nu er den gal igen, nu er de begyndt at ringe til hans eks og spørge om de må have hans datter en gang imellem i de weekender hun ikke er her men hvor det er hendes mors weekender. 

Det er min kæreste jo ikke tilfreds med da han så ikke aner hvad der bliver lavet rundt om hende. Og de gør det i protest tror jeg fordi de nu ikke har hende så meget mere som de plejer inden jeg kom ind i billedet. 

Min kæreste er møj irriteret over dette og siger til hans eks han ikke syntes de skal have hende når det er men at det skal han ikke blande sig i får han afvide. 

Pigen og hendes mor og hendes kæreste og deres fælles barn har lige afsluttet et forløb på 1½ år på noget familiehjem og er lige kommet hjem og hun er startet i børnehave og nu vil mores så til at godtage hun skal over til kærestens familie en gang imellem også. 

Den stakkels pige får da ingen ro  

Hvis dette bliver ofte hun skal det vil det være nærmest hver weekend hun er et nyt sted og det syntes jeg sku ikke man kan gøre ved et barn på knapt 6 år, hun har da brug for stabilitet og ikke at have 3 husregler at kører efter. 

Nu sagde jeg så til min kæreste at nu måtte han da godt nok snakke med meget store ord over for hans familie at de godt nok skal stoppe hvad de har gang i. 

Hvad er jeres mening her. 

Jeg synes det ville ok hvis det var ok en gang imellem, men ikke hver weekend. 

Det er rigtigt at han ikke kan bestemme hvor hun er i eksens weekender, men så må hanamane sig op for sin datter og sige at det er for meget for pigen. Ellers må i jo have fat i nogen professionelle,  fordi i er bekymret for pigens vel og værd, når hun nærmest bare bliver smidt af sted hver weekend.

Anmeld

26. juni 2014

LinLin

Jeg kan ikke se problemet!

Jeg har et super godt samarbejde med mine ældste søns farforældre - meget bedre end med hans far
Vi ville helt sikkert stadig arrangere samvær/ferier med dem hvis hans far ikke var inde i billedet. Faktisk har David primært samvær dér men det er en anden historie

Uanset hvad har du(/I) ikke ret til at blande jer i hvordan tingene foregår hos mor og hvem barnet er sammen med når mor har det...

Anmeld

26. juni 2014

Marts<3

Anonym skriver:

og ja jeg mangler respekt over for dem da de ingen har over for mig og at jeg nu er hans kæreste. 

Nogle af dme har aldrig ønsket mig i familien eller hvad man kan sige så er det svært også at respektere dem. 

Syntes lidt dette svar siger alt... Der drejer sig jo slet ikke om pigen, men om din ære...

Anmeld

26. juni 2014

Mumto3

Det er vel pigens farmor og farfar vi taler om. Det undre mig at du omtaler dem som min kæreste forældre og ikke farmor/farfar.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er rigtigt eller forkert i jeres familie, men hos os, der er vores børn sammen med mormor 1-2 gange om ugen, og farmor/farfar ligeledes 1-2 gange om ugen og ca. hver anden weekend sover de hos farmor og farfar. Det synes vi alle er fantastisk. Børnene elsker det, og bedsteforældrene er glade for den tætte kontakt med deres børnebørn.

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

det har ikke noget med min ære at gøre. 

Jeg spurgte bare om faren ikke har noget at skulle have sagt når det er hans familie. 

Hvis de nu ikke opførte sig som de gør havde vi da heller ikke noget imod det, men når de mener alt er deres ret så bliver man altså lidt stejl. 

Og til i der spørger til pigen, så ja hun vil da gerne over til sine kusiner men hun vil da også gerne være hos sin far, var det svar nok på det ? 

Og selvom jeg har det svært med hendes kusiner pga den måde der er på så går det ikke ud over hende da jeg aldrig i hendes påhør siger noget om det. 

Nej det er ikke hendes farfar og farmor det er hendes kusiner der gør dette. 

Men jeg stopper den her, for lige nu gør i kun mig og min kæreste til skurkene . 

Så tak for svar, tager dem til mig jeg kan og resten står bare. 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det er vel pigens farmor og farfar vi taler om. Det undre mig at du omtaler dem som min kæreste forældre og ikke farmor/farfar.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er rigtigt eller forkert i jeres familie, men hos os, der er vores børn sammen med mormor 1-2 gange om ugen, og farmor/farfar ligeledes 1-2 gange om ugen og ca. hver anden weekend sover de hos farmor og farfar. Det synes vi alle er fantastisk. Børnene elsker det, og bedsteforældrene er glade for den tætte kontakt med deres børnebørn.

Jeg omtaler ikke forældre jeg omtaler familie (Hendes kusiner, hans niecer) 

Når hun er her tager vi tit ud så hun kan sige hej til hendes farmor og farfar Det er slet ikke dem der er problemet det er de 4 niecer, og min kæreste er af samme mening. 

Men nu lød spørgsmålet kun på om han ikke har noget at skulle have sagt og ikke om i mener vi tager forkerte valg eller er dårlige far og papmor, for det vil jeg ikke mene vi er. Vi vil bare gerne have kvalitetstid med pigen når hun er her de 48 timer hver 14 dag  

Og igen jeg siger IKKE hun IKKE må være hos dem siger bare det skal være mere begrænset og det ikke kun min mening med også min kærestes. 

Og igen jeg spørger kun om han ikke har noget at skulle have sagt, og så er det bare at sige om han har eller ej og ikke alt det andet pladder, ja undskyld men det syntes jeg det er. 

Anmeld

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg spurgte bare om faren ikke har noget at skulle have sagt når det er hans familie. 

Hvis de nu ikke opførte sig som de gør havde vi da heller ikke noget imod det, men når de mener alt er deres ret så bliver man altså lidt stejl. 

Og til i der spørger til pigen, så ja hun vil da gerne over til sine kusiner men hun vil da også gerne være hos sin far, var det svar nok på det ? 

Og selvom jeg har det svært med hendes kusiner pga den måde der er på så går det ikke ud over hende da jeg aldrig i hendes påhør siger noget om det. 

Men jeg stopper den her, for lige nu gør i kun mig og min kæreste til skurkene . 

Hvis hun gerne vil over til sine kusiner og det sker på morens weekender og ikke farens...hvad er så problemet? 

Jeg synes ærlig talt kun I tænker på Jer selv og jeres stolthed fremfor pigebarnet

Anmeld

26. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Prøv lige at forklare det - hun vil gerne være hos sine kusiner, men også hos sin far. Begge dele lader sig gøre nu, hvor kusinerne tager sig af hende i MORENS weekender. Hvad er så problemet - jeg forstår det altså ikke? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.