"man slår ikke en, der ligger ned"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

MissAsaru

Caroline86 skriver:



en lyshåret pige med blå øjne kan på ingen måde selv kan være indvandrer i Danmark, eller hvad!? jeg kalder mig for dansker fordi jeg overholder de regler jeg er blevet givet for at være dansker. Jeg er integreret og taler og skriver sproget flydende. Jeg bidrager, med hvad jeg kan, til at samfundet fungerer efter danske værdier. Jeg bruger mit modersmål, hvis det skulle blive nødvendigt, for at hjælpe andre - eksempelvis tolkebistand, som har været nødvendigt nogle gange, og selvom vi måske i min familie har nogle andre værdier og holdninger end det "normale" danske, så holder vi det for os selv.
Jeg er også selv blevet svigtet af det danske samfund, dog ikke på asyl området!
Derfor føler jeg at jeg har RET til at kalde mig dansker og kalde Danmark for mit land (og så selvfølgelig fordi jeg er dansk statsborger).


Selvfølgelig kan en lyshåret pige være indvandre - at det er tilfældet med dig, foruroliger mig blot en smule, når du er så aggressiv overfor andre indvandrere.

Selvfølgelig har du ret til at kalde dig dansker, som alle andre med dansk statsborgerskab...men hvilken ret har du, fordi du har haft muligheden for at være dansker, til at bruge det som argument - til at fremhæve og fokusere på DIT og MIT land. Du ved formentlig ganske udemærket, at det ikke er en global mulighed at kunne blive dansker - heller ikke selvom man lærer sproget flydende.

Vi er mange, der skal være taknemmelige over, at vores største fokus i livet ikke behøver være overlevelse, fra vugge til grav. Men det giver os ikke ret til at hæve os over andre, som var det vores egne næver, der havde skabt landet vi bor i.

Ang. stolthed, så er vi alle meget forskellige i forhold til, hvad man måler tingene efter.

Jeg er taknemmelig over de muligheder mit land giver mig  - men stolt...nej, den tror jeg ikke helt jeg kan følge helt til dørs.

Og så er der iøvrigt ingen grund til at smutte fra en debat, blot fordi jeg stiller dig skarpt til ansvar for dine holdninger og måder at udtrykke dig på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

SpunkenJo

Tjuhl skriver:

"Kæmp for alt, hvad du har kært;
dø, om så det gælder,
da er livet ej så svært,
døden ikke heller. "

betyder for nogle af os, at vi godt kan sove et par timer mindre og komme på arbejde alligevel, fordi vi kæmper for det vi tror på, hvilket i denne sammenhæng betyder asyl for mennesker der er desperate (tror I virkelig man bor i assylcenter i 10-15 år fordi det er sjovt?!). desuden betyder det at kæmpe for medmenneskelighed og at vi allesammen er en del af VERDEN og ikke skal opdeles så skarpt i nationaliteter. vi fører krig i deres land og kan alligevel ikke se pointen i, at de skal have asyl, hmmm!
det er voldosmt arrogant at gå rundt og tænke, at folk vil bo i hadske danmark, hvis de har mulighed for at bo i deres hjemland, man trækker da virkelig nitten som flygtning og indvandrer, hvis man kommer til danmark!

jeg er virkelig stolt af de mennesker der går på gaden i den her sammenhæng, og også i sammenhæng med ungdomshuset. det er temmelig tydeligt, at jeg ikke deler politisk holdning med nogen som helst herinde, men jeg håber alligevel at der sidder andre end mig og skammer sig over, at læse alle de kommentarer omkring politivold og rydning af kirken og at aktivister har rastahår og burde ligge i deres senge istedet for at kæmpe for det de tror på. hvis man ikke længere kan gå på gaden i en hjertesag, hvor fanden er vi så henne???? og ja, det udvikler sig nogle gange voldsomt, sådan er det når man har hjertet med i sine handlinger!

nu er det ikke fordi jeg helt vildt gerne vil diskutere med jer på den her tråd, jeg kan ikke se noget formål i, at diskutere min politiske overbevisning med folk der kan skrive som der blir skrevet, MEN jeg er alligevel nødt til - som menneske - at tage afstand fra en hel del af de indlæg der er under denne tråd og samtidig sige, at jeg skammer mig over, at være dansk når jeg læser den her slags.

alt fra mig - over and out!


 Når man så vælger at gå ud og "kæmp for alt hvad du har kært" Må man også kunne klare konsekvenserne af ens handlinger.

Følger man fx. ikke politiets anvisninger vil man blive flyttet ved magt, og det er jo ikke noget man som aktivist ikke er klar over. Sådan er "spillereglerne".

Det ved politiet, og det ved aktivisterne. Så enig med dig, at man skal kæmpe for hvd man tror på, men man må også vide, at ens handlinger har konsekvenser.

Ligesåvel som det har haft for vores irakere, som nu ikke må være i vores dejlige land mere fordi de ikke har kunnet finde ud af overholde dansk lovgivning. I Danmark bliver man straffet hvis man voldtager et andet menneske, og idet den skyldige så ovenikøbet er en man kan udvise er det en fin løsning på problemet. (Min mening)

Så dem det er synd for, er de Irakere hvis famile, pårørende og andre der bliver tilbage i Danmark der er berørte af situationen. De er taberne. Men de irakere, som ikke har kunnet finde ud af at værne om de danske værdier og grundlov... Jae, de har selv truffet deres valg, og derfor må de også tage konsekvensen af dette, nøjagtig ligesom aktivisterne når de går på barikaderne og opsøger en kofrontation med politiet.
- Forstår stadig ikke hvorfor det er politiet aktsivisterne ønsker en konfrontation med, når nu det er politikerne i Danamrk som tager beslutningerne. Politiet er bare ansat til at udføre de folkevalgtes beslutninger.

/Jo

Anmeld

16. august 2009

oo

de irakere der har siddet i kirken har ikke voldtaget nogen som helst. de er ikke udvist fordi de har begået kriminalitet, de er udvist fordi deres asylansøgninger er blevet afvist, fordi den danske regering ikke mener vi kan tage imod flere asylansøgere.

det er godt nok uhyggeligt hvis der er mange der tror, at irakerne i kirken skal sendes hjem fordi de har begået kriminalitet! hvorfor sætter folk sig ikke ordentlig ind i sagerne FØR de får en mening?!

og ja, aktivisterne er da udmærket klar over, at det har konsekvenser at demonstrere, men nogle af os mener jo, at de konsekvenser er værd at tage med. nu har jeg tilfældigvis en veninde der er dømt for vold mod politiet og den vold bestod meget enkelt i, at hun lå på vejen og fik tæsk.

Anmeld

16. august 2009

oo

jeg håber alle vil læse denne artikel, det er ti minutter af ens liv og det kan måske hjælpe til oplysningen om hvem disse mennesker OGSÅ er:

http://politiken.dk/indland/article769025.ece

jeg er ikke normalt stor fan af politiken, men de har kørt et FOKUS på irakerne fra kirken, og jeg syntes det er uhyggelig, trist og oplysende læsning.

tænk hvis det var jeres lille dreng.

Anmeld

16. august 2009

Na-Wi

Danmark er et lille land, og nogen må desværre afvises da der bare ikke er plads til alle som gerne vil bo her..

Anmeld

16. august 2009

SpunkenJo

Naannaa87 skriver:

Danmark er et lille land, og nogen må desværre afvises da der bare ikke er plads til alle som gerne vil bo her..


 Måske man bare skal asyldebatten blive liggende her.

Og hva angår aktivisterne, tja, så er det eneste vi kan blive enige om nok at være uenige........

Vi har et dejligt dekligt land, som rummer debat, ytringsfrihed mm. og det kan jeg godt lide.
At nogen så vælger at debatere med at rende rundt og være aktivister istedetfor at debatere med sin mund og den vej forsøge at påvirke de folkevalgte er jo jeres/deres sag. Jeg er hverken for eller imod den ene eller den anden måde, men vælger man måden der optrapper og opsøger situationer og sammenstød med politiet må man også være sin opgave voksen, og tage konsekvenserne af dette.
Vi lever som sagt i et demokratisk land, og her er det de folkevalgte der bestemmer. Og er du ikke enig I hva de beslutter der skal ske for DK, så må du jo stemme anderledes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.