"man slår ikke en, der ligger ned"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
45 svar
0 synes godt om
14. august 2009

MissAsaru

Giver sætningen mening for jer?

Jeg synes, det giver glimrende mening for mig - en del af børnelærdommen omkring retfærdighedsprincipper...

Men efter at have set politiet få afløb for indstænkt raseri på aktivister ved brorsonkirken, er det jo tydeligt at se, det ikke er alle, der ser lige meget mening i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

mariamiss6

ja jeg forsøger også at leve efter den lille sætning der.....

jeg så et enkelt lille klip, hvor en betent slår på en liggende pige, der bliver slæbt væk af en anden... ret så unødvendigt eftersom hun jo ikke kunne gør hverken fra eller til, som hun lå der..

Anmeld

14. august 2009

karina1980

tja jeg synes jo det efterhånden er en ganske normal reaktion fra politiet´s side, ikke at den overhovdet er acceptabel, især ikke når man får set alle klip hvor de faktisk flere steder får slået folk så de er lige ved at miste bevidstheden,

jeg synes tit at politiet overreagere og der er næsten aldrig en konsekvens af det

Anmeld

14. august 2009

Bondepigen

Nej, der er vist nogen inde ved politiet der kunne trænge til en ordenlig røvfuld. Sådan nogle magtmisbrugere.

Anmeld

14. august 2009

AstridM

Jeg er normalt ok tilfreds med politiet og så egentlig gerne der var mere på gaden MEN hvis det er sådan nogen betjente så må de sku godt fyre nogen stykker..

Hvad bilder de sig ind at slå på en der ikke kan forsvare sig? Det var ikke engang for at anholde men bare for at slå..

Jeg har slet ikke ord for hvor grimt jeg tænker..

Anmeld

14. august 2009

tumle81

Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare politiet eller deres handlinger, det har de vel folk til...

Dog vil jeg bare lige bemærke at det må være SÅ frustrerende at alle de S.... aktivister, der synes det er åh så synd for irakerne, og det er da helt ok at tage loven i egen hånd...
Det må være svært at udføre sit arbejde, når man bliver stoppet af disse mennesker. Jeg ville nok også være frustreret, men de burde ikke bruge deres knebler så meget og hårdt. Vi ved dog ikke hvad der er blevet sagt eller gjort inden div. video klip, måske er det mere retfærdigt end vi lige ved???

Jeg mener ihvertfald ikke at man kan tage loven i egen hånd, og selv bestemme om man skal have asyl eller ej!

Kathrina 29+3

Anmeld

14. august 2009

Sweet1978

Den sætning og andre er grundstenene i mine værdigrundlag.....Har så ikke lige fulgt nyhederne på det sidste så kender ikke den konkrete situation

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Åh, jamen de stakkels forsvarsløse betjente har nok følt sig truet over de meget voldsomme mennesker der lå og sov i en kirke og så alle de angrebslysne mennesker der støttede det udenfor??
De har det så hårdt de betjente...tænk engang, at være betjent i vres voldsomme og meget kriminelle land....så ihh, det er da godt vi virkelig har betjente der kan forsvare alle os stakkels mennesker imod....??...hmm, imod os???

Anmeld

14. august 2009

SpunkenJo

Den største fejl er, at aktisvisterne har demonstreret foran Brorsonskirken og ikke hvor politikerne er. Det er ikke politiet der har taget en beslutning omkring de her Irakers skæbne, det er politikerne. Og at man demonstrerer foran Irakerne giver jo ikke dem asyl! 

Vi har demokrati, og vi har derfor valgt de politikere der skal bestemme i vores land. Og flertallet har valgt dem som sidder i regeringen nu. Fordi man er uenig med dem, giver det ikke en ret til at lave så meget ballade. Ytringsfrihed JA! Men ikke frihed til at gøre hva som helst for at vise sit statement! (Kaste sig under en bus, ikke følge politiets anvisninger, kaste ting efter uskyldige og politi samt modsætte sig anholdelse )

Det var aktisivsterne der kastede benzin på bålet. Irakerne der gjorde "modstand" mod at blive hentet gjorde det i affekt og frustration, hvilket man har forståelse for, og selve handlingen at hente dem var ikke det der var det vildeste den aften. Aktivisterne søger hele tiden og ofte kun en konfrontation hos politiet og på den helt forkerte måde..... Dem de skal konfrontere er politkerne
= Det hele bliver en krigszone i løbet af ganske kort tid, når man tager sagen (og dermed loven) i egen hånd på sådan en måde.

Aktivisterne gør det svært for politet at udføre de opgaver der er dem pålagt af politikerne.......

Anmeld

14. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tumle81 skriver:

Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare politiet eller deres handlinger, det har de vel folk til...

Dog vil jeg bare lige bemærke at det må være SÅ frustrerende at alle de S.... aktivister, der synes det er åh så synd for irakerne, og det er da helt ok at tage loven i egen hånd...
Det må være svært at udføre sit arbejde, når man bliver stoppet af disse mennesker. Jeg ville nok også være frustreret, men de burde ikke bruge deres knebler så meget og hårdt. Vi ved dog ikke hvad der er blevet sagt eller gjort inden div. video klip, måske er det mere retfærdigt end vi lige ved???

Jeg mener ihvertfald ikke at man kan tage loven i egen hånd, og selv bestemme om man skal have asyl eller ej!

Kathrina 29+3

Jeg er meget enig med dig!

Jeg mener helt klart de første slag var fortjente - ikke alle 8!!! men politiet SKAL kunne passe deres arbejde, og det var ganske simpelt ikke muligt med alle de (ja undskyld,) klovne der satte sig midt på vejen, kastede sig ind under busser og hvad ved jeg Jeg er bestemt FOR asyl, men jeg er også FOR livstid (og jeg mener HELE livet) så hvorfor fylde de danske fængsler op med "ikke danskere" når der i forvejen er kø for at kriminelle danskere kan komme ind og sidde!?
De må gerne være her, hvis de overholder loven - ligesom det forventes af os danskere!
Nå, der kom min mening så frem
knus Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.