"man slår ikke en, der ligger ned"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2009

MissAsaru

Det er IKKE en debat vedrørende Danmarks asylpolitik og hvovide de mennesker skal hjemsendes eller ej.

Jeg støtter ikke aktivisternes selvtægt - men ER man aktivist, så får man da ikke noget ud af, at hoppe rundt foran Christiansborg, når de mennesker de kæmper for, bliver hjemsendt på klokkeslettet!

Ja - aktivister gør politiets arbejde besværligt...hvad i alverden skulle vi bruge politi til, hvis ikke, der var mennesker, der trodsede lovene? Det er da netop politiets opgave at bevare kontrollen, der hvor vi andre ville have mistet den. Hvis ikke engang politiet kan bevare kontrollen, hvad i alverden skal vi så bruge dem til? For mig at se, er de så ligedelt beskyttere af bordere som en trussel for borgerne.

Jeg bliver skræmt af at se politiet panikke, som mange gjorde der...bliver skræmt af den psykologi der foregår i en gruppe dynamik, at den kan ske så hurtigt, at knipelbrug på SÅ kort tid i denne gruppe, kan blive SÅ legalt at bruge.

Det var ikke bare at regulere folk - det var TÆSK! og hvis nogen er i tvivl, så se mere end tv'ets brudstykker på youtube...den tøs var ikke den eneste, der blev tæsket liggende, og slået på uden at kunne komme væk.

Jeg bliver satme også irriteret når min 4 årig nægter at gøre, som jeg siger, og fx bare ligger sig på gulvet og nægter at røre sig - men jeg går sq ikke ind og tager en bøjle og truer ham med den, og tæsker ham nogle gange, til han har fattet hem der bestemmer - hvem der er stærkest.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Caroline86: snakker vi måske forbi hinanden? Jeg snakker udelukkende om de irakere, der har siddet i Brorsons Kirke - ikke andre. De fire, der blev udvist pga. voldtægt har så vidt jeg kan forstå haft opholdstilladelse i DK, og har altså været igennem flygtningesystemet, og er nu - ganske forståeligt - udvist.

Anmeld

14. august 2009

CRS

Har lige læst at den unge pige tidligere selv har været sigtet for vold mod politiet  Også klager hun nu over at hun har fået en tur... så hun er en kending af politiet..

Også gav hun sørme et interview i morges hvor hun selv siger at hun gentagne gange blev bedt af ordensmagten om at fjerne sig fra området, men det nægtede hun, hvorefter klippet som alle efterhånden kender begynder...

Betjenten skulle sku have basket kameraet i smadrer først også fjernet de Autonome bagefter

Anmeld

14. august 2009

MissAsaru

Caroline86 skriver:

Danmark er et meget gæstfrit land og vi gør meget for de flygtninge der søger hertil, men vi må sgu heller ikke glemme at det er VORES land..trods alt!
Jeg håber ikke jeg lyder racistisk, for det er jeg bestemt ikke

Nej - du lyder ikke racistisk - bare egoistisk og forkælet...sorry to say. Hvad har du gjort for at kunne kalde Danmark for DIT land, som en iraker ikke har gjort?

Jeg har svært ved at se, der er andre end dine forældre, der kan takkes, for du kan kalde dig dansker...

Ikke jeg mener vi skal åbne alle grænser og lave et united verdenssamfund - men den holdning, du har der, minder mest af alt om noget, man kunne finde i den gamle adel.

Anmeld

14. august 2009

CRS

Skik Følge eller land flyv tror jeg nok der er et ordsprog der lyder...

følge vores love og regler eller smut af H til.... og nu vi er ved at gøre debatten til også at omhandle asylansøgere, så kan de for min skyld bytte statsborgerskab og plads med nogle at de TUMPER til aktivister eller autonome eller hva fan de nu er... De er sku lige glade med hvilken årsag det er bare de kan få lov at bekæmpe systemet, som de ellers elsker når det kommer til SU understøttelse og hvad vi ellers har ret til af goder i dette dejlige land

Anmeld

14. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
MissAsaru skriver:

Nej - du lyder ikke racistisk - bare egoistisk og forkælet...sorry to say. Hvad har du gjort for at kunne kalde Danmark for DIT land, som en iraker ikke har gjort?

Jeg har svært ved at se, der er andre end dine forældre, der kan takkes, for du kan kalde dig dansker...

Ikke jeg mener vi skal åbne alle grænser og lave et united verdenssamfund - men den holdning, du har der, minder mest af alt om noget, man kunne finde i den gamle adel.

en lyshåret pige med blå øjne kan på ingen måde selv kan være indvandrer i Danmark, eller hvad!? jeg kalder mig for dansker fordi jeg overholder de regler jeg er blevet givet for at være dansker. Jeg er integreret og taler og skriver sproget flydende. Jeg bidrager, med hvad jeg kan, til at samfundet fungerer efter danske værdier. Jeg bruger mit modersmål, hvis det skulle blive nødvendigt, for at hjælpe andre - eksempelvis tolkebistand, som har været nødvendigt nogle gange, og selvom vi måske i min familie har nogle andre værdier og holdninger end det "normale" danske, så holder vi det for os selv.
Jeg er også selv blevet svigtet af det danske samfund, dog ikke på asyl området!
Derfor føler jeg at jeg har RET til at kalde mig dansker og kalde Danmark for mit land (og så selvfølgelig fordi jeg er dansk statsborger).

Anmeld

14. august 2009

qp

Har lige læst at den unge pige tidligere selv har været sigtet for vold mod politiet  Også klager hun nu over at hun har fået en tur... så hun er en kending af politiet..

Også gav hun sørme et interview i morges hvor hun selv siger at hun gentagne gange blev bedt af ordensmagten om at fjerne sig fra området, men det nægtede hun, hvorefter klippet som alle efterhånden kender begynder...

Betjenten skulle sku have basket kameraet i smadrer først også fjernet de Autonome bagefter

Synes du det retfærdiggør politiets behandling af pigen?

Anmeld

14. august 2009

CRS

Marcus' Mor skriver:

Synes du det retfærdiggøre politiets behandling af pigen?

Nej... Det 8 slag hvor hun tydeligt er på vej væk er for meget... men hvis hun ikke skrider når hun bliver bedt om det gentagne gange, må man forvente en hårdhændet aktion...

Anmeld

14. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
nå..melder mig ud af den her debat nu! har besluttet at jeg ikke gider forsvare min stolthed over at være dansker, og den ære jeg lægger i det. For jo, jeg er sgu stolt! og jeg forventer at dem der besøger MIT land, på den ene eller anden måde, overholder de regler og love vi har. Ligesom jeg, når jeg besøger andre lande, overholder deres!
Hav en dejlig dag allesammen!

Anmeld

14. august 2009

qp

LærkesFar skriver:

Nej... Det 8 slag hvor hun tydeligt er på vej væk er for meget... men hvis hun ikke skrider når hun bliver bedt om det gentagne gange, må man forvente en hårdhændet aktion...

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det må være svært for betjentene - som jeg også nævner i mit første indlæg i denne tråd. Men det retfærdiggør da ikke, at slå på en person gentagende gange.
Vi kan godt blive enige om, at hun burde haft flyttet dig MEN det gjorde hun ikke. Synes du ikke politiet kunne haft løst opgaven på en anden måde end de gjorde?

Kh M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.