"man slår ikke en, der ligger ned"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2009

Louise mortil4

Jeg er meget enig med dig!

Jeg mener helt klart de første slag var fortjente - ikke alle 8!!! men politiet SKAL kunne passe deres arbejde, og det var ganske simpelt ikke muligt med alle de (ja undskyld,) klovne der satte sig midt på vejen, kastede sig ind under busser og hvad ved jeg Jeg er bestemt FOR asyl, men jeg er også FOR livstid (og jeg mener HELE livet) så hvorfor fylde de danske fængsler op med "ikke danskere" når der i forvejen er kø for at kriminelle danskere kan komme ind og sidde!?
De må gerne være her, hvis de overholder loven - ligesom det forventes af os danskere!
Nå, der kom min mening så frem
knus Caroline

Jeg har heller ikke set hvordan det er gået for sig.

men jeg er helt enig med både caroline86 og tumle81 , må også lige tilføje at de har haft 3 mdr til at komme ud af kirken nu, de skal da ikke ha asyl bare fordi de flytter ind i en kirke, hvis de ikke er berettiget til det, deres sag er behandlet og er blevet afvist, så må man enten anke (hvis man da kan det) eller forlade landet.

Selvfølgelig må de være her, hvis der er en grund til det, men det kan vel ikke være rigtigt at vi skal være opsamlings land for alle dem som bare ikke har lyst til at være i deres eget land, fordi de i DK kan blive forsørget uden at lave en skid (ja ved godt det ikke er alle der er sådan, men der er altså rigtig mange der er)

Jeg går som caroline også ind for asyl, men helt klart også for LIVSTID  som i hele livet.

Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

NaFe

Helt klart, det var lige a gå over grænsen a slå hende 8 gange, men slag blev de sq nødt til a få....de gad jo ikke forsvinde. Jeg er kæmpe fortaler for a de iraker bare skal hjem...Deres sag er blevet behandlet efter den danske lovgivning, og det har givet afslag....der med må de tage hjem. Syntes det helt grotesk a de overhovedet har kunne opholde sig i den kirke, der burde de havde været ude for laaaaaaaaaaaaang tid siden. Politiet har fået til opgave a fjerne dem, og det er så blevet gjort...endelig. Syntes helt sikkert der var lige mange slag med de stave, men har vel måtte være nødvendigt. Vis de har så ondt a de iraker, så tag med dem hjem......

Anmeld

14. august 2009

Mira0911

Jeg tænker - Når en politi - mand er udlært tænker h*n "Wee, nu har jeg magten og har lov til at gøre hvad der passer mig"

Anmeld

14. august 2009

CRS

Med chance/fare/mulighed for at blive rykket itu af alle på dette dejlige forum, vil jeg lige minde om at det jo er et nyheds medie der har filmet denne sekvens der er tale om og der er kun filmet fra ca det første slag bliver givet til den unge aktivist vakler væk...

hvad der bliver sagt af ting og sager inden inden er jo ikke småting, betjentene spørger jo ikke bare pænt om folk vil smutte, der bliver jo sagt til alle aktivister at hvis ikke de friviligt smutter får de en hjælpende hånd!!! eller ja knippel...

det ved dem der er der, allesammen...

Så synes ikke det hverken er synd magtmisbrug eller for den sags skyld forkert... Lad hver at bryd loven ved at forsøge at stoppe politiet i at passe deres arbejde.

Anmeld

14. august 2009

SpunkenJo

LærkesFar skriver:

Med chance/fare/mulighed for at blive rykket itu af alle på dette dejlige forum, vil jeg lige minde om at det jo er et nyheds medie der har filmet denne sekvens der er tale om og der er kun filmet fra ca det første slag bliver givet til den unge aktivist vakler væk...

hvad der bliver sagt af ting og sager inden inden er jo ikke småting, betjentene spørger jo ikke bare pænt om folk vil smutte, der bliver jo sagt til alle aktivister at hvis ikke de friviligt smutter får de en hjælpende hånd!!! eller ja knippel...

det ved dem der er der, allesammen...

Så synes ikke det hverken er synd magtmisbrug eller for den sags skyld forkert... Lad hver at bryd loven ved at forsøge at stoppe politiet i at passe deres arbejde.

Hørt hørt!!

Anmeld

14. august 2009

LineD

Caroline86 skriver:

Jeg er meget enig med dig!

Jeg mener helt klart de første slag var fortjente - ikke alle 8!!! men politiet SKAL kunne passe deres arbejde, og det var ganske simpelt ikke muligt med alle de (ja undskyld,) klovne der satte sig midt på vejen, kastede sig ind under busser og hvad ved jeg Jeg er bestemt FOR asyl, men jeg er også FOR livstid (og jeg mener HELE livet) så hvorfor fylde de danske fængsler op med "ikke danskere" når der i forvejen er kø for at kriminelle danskere kan komme ind og sidde!?
De må gerne være her, hvis de overholder loven - ligesom det forventes af os danskere!
Nå, der kom min mening så frem
knus Caroline

Jeps, er SÅ enig med jer begge 2!
Bortset fra det med at jeg er FOR asyl... jeg vil hellere vi kan hjælpe dem i deres respektive lande end at de skal hertil...

Anmeld

14. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg vil ikke gå ind i hele debatten om aktivisterne - men tænker på asylansøgerne. Mange mener at de da bare skal hjem, når nu den danske lovgivning har afsagt dom.

Men hvad hvis det var jer? Hvad hvis der var krig i DK, og I flygtede til et andet land i fuld overbevisning om, at I skulle dø, hvis I vendte tilbage? Hvis I var helt overbeviste om, at jeres børn ville blive slået ihjel, når I blev sendt tilbage, selvom regeringen i det land I var flygtet til sagde at det ikke ville ske - ville I så frivilligt forlade landet?

Jeg ville ikke. Jeg ville være desperat nok til at kæmpe med alle midler for at redde min familie - også selvom jeg skulle leve i en kirke i 3 måneder, og kun have det, som frivillige donerede til mig. Det er muligt at man i DK mener, at det er sikkert i Irak - men de skrankepaver der laver den bedømmelse har ikke selv oplevet det helvede, som flygtningene har.

Til sidst skal det måske siges, at jeg på mange måder er for en hård lovgivning når det drejer sig om indvandrere - men flygtninge og asylansøgere er en anden sag.

Anmeld

14. august 2009

qp

MissAsaru skriver:

Giver sætningen mening for jer?

Jeg synes, det giver glimrende mening for mig - en del af børnelærdommen omkring retfærdighedsprincipper...

Men efter at have set politiet få afløb for indstænkt raseri på aktivister ved brorsonkirken, er det jo tydeligt at se, det ikke er alle, der ser lige meget mening i det.

Mht den pige vi så på tv mener jeg også det virkede uforsvarligt fra politiets side. Men i det hele taget vil det altid se voldsomt ud når et tv klip bliver taget ud af en sammenhæng. Vi ved jo ikke hvad der er sket forinden. Betjentene er, som demonstranterne også mennesker og deriblandt vil der altid være nogle der ikke "styre dem selv" og derved ikke er kompetente til, at løfte deres arbejdsopgaver på forsvarlig vis. Det er jo heller ikke nemt for politiet, at udføre opgaver som demonstranter forhindrer dem i, at udføre. Her har vi en masse afviste asylansøgere der pga. krig og uroligheder er blevet traumatiserede - og demonstranternes tilstedeværelse har så absolut ikke gjort det lettere for dem rent psykisk... Det er der ingen der har tænkt på! Begivenheden kunne haft forgået helt stille og roligt hvis asylansøgerne enten meldte sig selv eller demonstranterne holdt sig væk fra kirken og tog Christiansborg istedet...

Vh M

Anmeld

14. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
cmks2007 skriver:

Jeg vil ikke gå ind i hele debatten om aktivisterne - men tænker på asylansøgerne. Mange mener at de da bare skal hjem, når nu den danske lovgivning har afsagt dom.

Men hvad hvis det var jer? Hvad hvis der var krig i DK, og I flygtede til et andet land i fuld overbevisning om, at I skulle dø, hvis I vendte tilbage? Hvis I var helt overbeviste om, at jeres børn ville blive slået ihjel, når I blev sendt tilbage, selvom regeringen i det land I var flygtet til sagde at det ikke ville ske - ville I så frivilligt forlade landet?

Jeg ville ikke. Jeg ville være desperat nok til at kæmpe med alle midler for at redde min familie - også selvom jeg skulle leve i en kirke i 3 måneder, og kun have det, som frivillige donerede til mig. Det er muligt at man i DK mener, at det er sikkert i Irak - men de skrankepaver der laver den bedømmelse har ikke selv oplevet det helvede, som flygtningene har.

Til sidst skal det måske siges, at jeg på mange måder er for en hård lovgivning når det drejer sig om indvandrere - men flygtninge og asylansøgere er en anden sag.

tja, hvis det er at kæmpe med alle midler at voldtage en uskyldig 14-årig pige, så kan jeg godt følge dig!
Må indrømme jeg har lidt svært ved at se hvordan de har kæmpet MED den danske lovgivning for at få lov til at blive...
Jeg giver dig ret i at tanken om at skulle vende hjem til et land med krig er skrækkelig, og sikkert også konsekvenserne! Men hvis man kommer til et andet land - flygtning, indvandrer, turist - så overholder man de regler og love der er i dét land... Selvom det kan være svært at omstille sig til en hel ny kultur, så er det da netop at kæmpe med alle midler at vise man virkelig gerne vil høre til!? eller hvad? Danmark er et meget gæstfrit land og vi gør meget for de flygtninge der søger hertil, men vi må sgu heller ikke glemme at det er VORES land..trods alt!
Jeg håber ikke jeg lyder racistisk, for det er jeg bestemt ikke.. men jeg kan heller ikke håndtere danskere der ikke overholder love og regler i andre lande, eksempelvis muslimske lande...

Anmeld

14. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Caroline86 skriver:

tja, hvis det er at kæmpe med alle midler at voldtage en uskyldig 14-årig pige, så kan jeg godt følge dig!
Må indrømme jeg har lidt svært ved at se hvordan de har kæmpet MED den danske lovgivning for at få lov til at blive...
Jeg giver dig ret i at tanken om at skulle vende hjem til et land med krig er skrækkelig, og sikkert også konsekvenserne! Men hvis man kommer til et andet land - flygtning, indvandrer, turist - så overholder man de regler og love der er i dét land... Selvom det kan være svært at omstille sig til en hel ny kultur, så er det da netop at kæmpe med alle midler at vise man virkelig gerne vil høre til!? eller hvad? Danmark er et meget gæstfrit land og vi gør meget for de flygtninge der søger hertil, men vi må sgu heller ikke glemme at det er VORES land..trods alt!
Jeg håber ikke jeg lyder racistisk, for det er jeg bestemt ikke.. men jeg kan heller ikke håndtere danskere der ikke overholder love og regler i andre lande, eksempelvis muslimske lande...

Hold da op, hvordan fik du lige flettet voldtægten ind i det her??? Den er lidt under bæltestedet synes du ikke??? Har aldrig sagt at det er ok. Gør man noget, der går ud over andre mennesker, som den voldtægt, bandekrig, vold og mord, er jeg absolut for en udvisning - men asylansøgning og udvisning pga. voldtægt er vist to forskellige ting.

Men helt ærlig, så tror jeg at du, når du får dit barn i armene, vil have et helt andet syn på det. Hvis jeg var i deres (irakerne i Brorsons Kirke, for nu ikke at få smidt mere bizarre ting efter mig) sted, så ville jeg også gøre ALT for ikke at blive sendt tilbage. Jeg ville gå under jorden, gemme mig i en kirke, leve af jord og muddervand - ja KÆMPE for at undgå hjemsendelse. At de ikke overholder vores lovgivning iht. flygtninge/asylområdet forstår jeg godt. Som før skrevet, er jeg på mange måder for vores stramme udlændingepolitik, men synes det er direkte skammeligt for DK at føre den flygtningepolitik vi gør. Jeg synes IKKE at DK er et venligt og gæstfrit land - og på nogen områder synes jeg det er ok. Men ikke hvis folk risikere deres liv ved at blive sendt tilbage. I princippet går der vel ingen skår af os, at de er i en kirke (de gik jo ikke ud, da de så ville blive "fanget"), og økonomisk tror jeg ikke de har modtaget noget fra staten efter deres afvisning, så heller ikke her mister vi noget.

Hvis de havde fået ophold her, så skulle de selvfølgelig overholde vores regler og love - lærer sproget osv. Ligesom mange af dem gjorde, mens de ventede på deres sagsafgørelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.