Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Caroline86 skriver:
tja, hvis det er at kæmpe med alle midler at voldtage en uskyldig 14-årig pige, så kan jeg godt følge dig! 
Må indrømme jeg har lidt svært ved at se hvordan de har kæmpet MED den danske lovgivning for at få lov til at blive...
Jeg giver dig ret i at tanken om at skulle vende hjem til et land med krig er skrækkelig, og sikkert også konsekvenserne! Men hvis man kommer til et andet land - flygtning, indvandrer, turist - så overholder man de regler og love der er i dét land... Selvom det kan være svært at omstille sig til en hel ny kultur, så er det da netop at kæmpe med alle midler at vise man virkelig gerne vil høre til!? eller hvad? Danmark er et meget gæstfrit land og vi gør meget for de flygtninge der søger hertil, men vi må sgu heller ikke glemme at det er VORES land..trods alt!
Jeg håber ikke jeg lyder racistisk, for det er jeg bestemt ikke.. men jeg kan heller ikke håndtere danskere der ikke overholder love og regler i andre lande, eksempelvis muslimske lande...
Hold da op, hvordan fik du lige flettet voldtægten ind i det her??? Den er lidt under bæltestedet synes du ikke??? Har aldrig sagt at det er ok. Gør man noget, der går ud over andre mennesker, som den voldtægt, bandekrig, vold og mord, er jeg absolut for en udvisning - men asylansøgning og udvisning pga. voldtægt er vist to forskellige ting.
Men helt ærlig, så tror jeg at du, når du får dit barn i armene, vil have et helt andet syn på det. Hvis jeg var i deres (irakerne i Brorsons Kirke, for nu ikke at få smidt mere bizarre ting efter mig) sted, så ville jeg også gøre ALT for ikke at blive sendt tilbage. Jeg ville gå under jorden, gemme mig i en kirke, leve af jord og muddervand - ja KÆMPE for at undgå hjemsendelse. At de ikke overholder vores lovgivning iht. flygtninge/asylområdet forstår jeg godt. Som før skrevet, er jeg på mange måder for vores stramme udlændingepolitik, men synes det er direkte skammeligt for DK at føre den flygtningepolitik vi gør. Jeg synes IKKE at DK er et venligt og gæstfrit land - og på nogen områder synes jeg det er ok. Men ikke hvis folk risikere deres liv ved at blive sendt tilbage. I princippet går der vel ingen skår af os, at de er i en kirke (de gik jo ikke ud, da de så ville blive "fanget"), og økonomisk tror jeg ikke de har modtaget noget fra staten efter deres afvisning, så heller ikke her mister vi noget.
Hvis de havde fået ophold her, så skulle de selvfølgelig overholde vores regler og love - lærer sproget osv. Ligesom mange af dem gjorde, mens de ventede på deres sagsafgørelse.
Anmeld