Dagpleje eller vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi valgte dp til thea i sin tid, fordi hun var en lille forsigtig pige (for tidligt født )Vi sagde nej til de første 2 vi fik tilbudt, fordi jeg ik brød mig om stemning hos den ene, og havde hørt trælse ting om den anden. Hende vi fik, var en jeg kendte en smule, og havde hørt rigtig meget godt om. Hendes mand var pensionist og gik hjemme. De havde fulg og kat og thea elskede at komme der. Da thea var ca 2.4 år, blev hun desvære nød til at gå på efterløn, og thea kom et nyt sted hen. Den nye dp var også ok, men på ingen måde udfordrende nok til thea.

Da vi sku vælge her med alberte, var vi ned og se på vuggestuen. Selve stedet og personalet virkede rigtig rart, men havde helt klart den der institutions stemning, og larm, jeg ik bryder mig om. Vi valgte en dobbelt dp, hvor både manden og konen er dp'er og alberte elsker det! Eneste ulempe denne gang, at der har været nogle dumme sygedage/ uventet fridage, hvor hun har sku i gæstedp, og hun hader at komme nye steder hen, så det er rigtig sværet! 

Vores dp'er har været/er meget ude. De er i legestue, åben haver, og er i det hele taget meget på ture, ud i naturen. 

Jeg er selv pædagog, og ved hvordan mit hovede har været fyldt med larm, når jeg har været i en børnehave en hel dag. Ka slet ik forstille mig at aflevere mine små børn, et sted med så mange mennesker. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

liten-mamma

os2 skriver:

Hej 

hvad er i mest til dagplejemor eller vuggestue ? 

Og hvorfor ?

Helt klart dagpleje! Ville aldrig sætte mit barn i en vuggestue

Nu ved jeg ikke om det bare er fordi, at vi har været vildt heldige med vores dp mor, men foretrækker helt klart dagpleje. 

Det er mere hjemligt, trygt og varmt. Der er ikke særlig mange børn (3-4 stykker), så de får i den grad opmærksomhed og kærlighed. Der er tid til det enklte barn og det sætter jeg i den grad pris på!

En dagpleje er SÅ hyggelig på så mange punkter, i modsætning til en vuggestue hvor der er flere stuer og massere af børn og voksne.

Synes der bliver taget bedre hånd om det enklte barn i en dagpleje og dp mor knytter sig rigtig meget til børnene, fordi de er så få.

Anmeld

14. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er egentlig ikke for hverken det ene eller det andet. Vores datter er i DP, fordi det var det, vi kunne få inden for pasningsgarantien.

Det har dog været det helt rigtige for vores datter, da vi har en fantastisk DP, som er en del af en gruppe på 5 DP'ere som fungerer rigtig godt. De mødes til gymnastik en gang om ugen, er i legestue sammen hver anden uge og mødes derudover privat hos hinanden, så børnene kender alle DP'erne, hvis de engang imellem skal i gæstepleje.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ved ikke, om nogen af dem har en pædagogisk uddannelse, da jeg går mere op i den omsorg og stimulering, jeg føler mit barn får. Jeg skulle jo heller ikke tage en uddannelse, inden jeg fik mit barn, og jeg har da hovedansvaret for hendes opvækst.

Anmeld

15. juni 2014

Ciss

liten-mamma skriver:

Helt klart dagpleje! Ville aldrig sætte mit barn i en vuggestue

Nu ved jeg ikke om det bare er fordi, at vi har været vildt heldige med vores dp mor, men foretrækker helt klart dagpleje. 

Det er mere hjemligt, trygt og varmt. Der er ikke særlig mange børn (3-4 stykker), så de får i den grad opmærksomhed og kærlighed. Der er tid til det enklte barn og det sætter jeg i den grad pris på!

En dagpleje er SÅ hyggelig på så mange punkter, i modsætning til en vuggestue hvor der er flere stuer og massere af børn og voksne.

Synes der bliver taget bedre hånd om det enklte barn i en dagpleje og dp mor knytter sig rigtig meget til børnene, fordi de er så få.

Der kan være stor forskel på vs'er. Den, vores børn har gået i, var super hyggelig. Ofte havde jeg bare lyst til at blive der den dag og ikke gå på mit eget arbejde, når jeg afleverede om morgenen. Normeringen er den samme, så vs-børnene får samme opmærksomhed og kærlighed som hos en dp. Nu er det snart to år siden Lillebror sluttede i vs'en, men der er flere af pædagogerne og assistenterne fra den gang som stadig gerne følger med i, hvordan både han og Storesøster har det.

I vores vs var roen noget af det, som overraskede mig mest. an har jo som udenforstående et billede hovedet af en masse unger, som løber rundt og råber. Det behøver slet ikke at være sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.