Nu har jeg læst de fleste indlæg på tråden og tænker:
Hvad er det for en verden vi lader vores børn vokse op i?
Vi stoler ikke på hinanden længere, vi tror det værste om vores medmennesker, forventer/frygter det værste og kræver total overvågning og uddannelse blot for at være omsorgspersonaler for et lille barn.
Et barn der er 9 mdr til 2 år og 10 mdr har vel egentlig bare brug for omsorg, forståelse, tryghed og opmærksomhed.
Uddannelse eller ej.
Jeg er selv musikuddannet pædagog og er medejer af en privat dagpleje/vuggestue med 10 børn, to voksne og en fasttilknyttet vikar.
Vi har det hjemlige fra dagplejen da vi er i et alm hus i et alm villakvarter. Vi er det samme " personale " hver dag og kun en tilknyttet udefra.
Samtidig har vi som vuggestuen flere børn at spejle sig i, bedre muligheder for at finde en med samme kemi, mulighed for at dele os både efter alder og behov for udfordringer.
Jeg er den eneste uddannede og ser på INGEN måde mig selv som værende mere kompetent til mig arbejde end min kollega eller vores vikar. Til tider måske nærmere modsat. Jeg tænker ofte læring ind i mit samvær - selvhjulpenhed osv, hvorimod min kollega blot ser og føler..
Til jer der skal vælge hvad der er bedst for jeres familie:
Se, hør og mærk jeres barn..
Et stille barn med brug for ro og tryghed er måske bedst egnet til at starte i dagpleje, et udfarende barn med mod på livet ville formentlig elske en vuggestue.
God weekend, mvh Fru Ebied 
Anmeld