Dagpleje eller vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2014

Mor1986

mor:) skriver:

Det er også smart at dp mødrene bruger hinanden på den måde 

Ja det  man sige, de hat også et tæt samarbejde men er jo heller ikke så mange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Mor1986

mor:) skriver:

Men du er jo lige så meget præget af dine erfaringer og er derfor tiltaler for dp. 

Min dreng har været mest knyttet til medhjælperen som lige er gået på barsel. Jeg så hende også som yderst kompetent, men derfor er mine krav stadig at der skal være uddannet personale til stede, fordi det er noget jeg går op i. Sikkert fordi jeg er pædagogstuderende og så er der nogen som går op i andre ting end at personalet er uddannet og det er jo også fint. 

Ja det er rigtig nok. OG da jeg ikke harvede erfaringer med vuggestue så har man også en mere negativ indstilling. Men er ikke i tvivl om der for nogle børn er godt at være der. 

Anmeld

13. juni 2014

LilleChelle

Vuggestue - Fordi der er uddannet personale, de er flere og er derfor flere om at håndtere barnet, og jeg bilder mig selv ind at der er mindre risiko for at den enkelte gør noget forkert ved barnet, da der altid er andre der ser på. De har mange flere børn at spejle sig i. 

Og så bryder jeg mig slet ikke om det at mit barn skal passes hos en for mig vildt frem. Og så forstår jeg slet ikke at man kan miste pasningsgarantien fordi man siger nej tak til en dagplejer der ryger i sit hjem Aldrig om mit barn skal passes et sted hvor der ryges ! 

Anmeld

13. juni 2014

Ciss

Mine har begge gået i vs, og det er jeg utroligt glad for.

Det har været fantastisk, men så var vi også heldige og boede lige ved byens bedste vs.

Det har været betryggende for os, at der var flere voksne til stede i løbet af dagen. Når der skal skiftes bleer er de andre børn ikke uden opsyn osv. Og når der er flere voksne med forskellige kompetencer, giver det et bredt spekter af muligheder for aktiviteter og oplevelser for børnene. En af dem spillede guitar, en var fantastiks til at finde på formningsaktiviteter, en var god til at bygge forhindringsbaner til dem i skoven osv.

En velfungerende vs er et fantastisk sted for børnene!

Anmeld

13. juni 2014

sandramor

os2 skriver:

Hej 

hvad er i mest til dagplejemor eller vuggestue ? 

Og hvorfor ?

Begge mine har været i dagpleje... Og den mindste er det stadig.... Jeg personlig kunne slet ikke se mig selv putte mine børn i vs.... Mest fordi jeg er mest til at der ikke er så mange børn og det er mere hjemligt.... For mig er det ikke ultra vigtigt at der er uddannet personale omkring mit barn... Det vigtigste for mig er at vedkommende der passer mit barn formår at stimulere hende, kan håndtere de situationer der end kan opstå og at min datter er tryg og glad for hende...

hende Melina har nu er idrætsdagplejer og går rigtig meget op i rytmik, dans, motorik.... Melina EEEELSKER sin dagpleje mor og hendes mand! Og deres søn også.... 

Når hun skal ha fri.. Hun har endnu aldrig været syg på de 15 mdr Melina har gået hos hende så kommer hun altid til den samme dagplejer.... Og de har legestue hver torsdag 

Så nej jeg ku ikke være mere tilfreds 

Jeg ku godt tænke mig at høre hvorfor en uddannet er bedre end en dagplejer med måske 20 års erfaring og utallige kurser?? Ren nysgerrighed.... 

Anmeld

13. juni 2014

LilleChelle

sandramor skriver:

Begge mine har været i dagpleje... Og den mindste er det stadig.... Jeg personlig kunne slet ikke se mig selv putte mine børn i vs.... Mest fordi jeg er mest til at der ikke er så mange børn og det er mere hjemligt.... For mig er det ikke ultra vigtigt at der er uddannet personale omkring mit barn... Det vigtigste for mig er at vedkommende der passer mit barn formår at stimulere hende, kan håndtere de situationer der end kan opstå og at min datter er tryg og glad for hende...

hende Melina har nu er idrætsdagplejer og går rigtig meget op i rytmik, dans, motorik.... Melina EEEELSKER sin dagpleje mor og hendes mand! Og deres søn også.... 

Når hun skal ha fri.. Hun har endnu aldrig været syg på de 15 mdr Melina har gået hos hende så kommer hun altid til den samme dagplejer.... Og de har legestue hver torsdag 

Så nej jeg ku ikke være mere tilfreds 

Jeg ku godt tænke mig at høre hvorfor en uddannet er bedre end en dagplejer med måske 20 års erfaring og utallige kurser?? Ren nysgerrighed.... 

Erfaring er ikke altid den bedste. 

Hvis en dp har erfaring med at det hjælper at slå barnet for at få det til at sidde stille, så fungerer det for hende og hun har gode erfaringer med det. Der er ingen til at holde opsyn med at det ikke sker. Det er her den knækker for mig, at de er alene med børnene .. 

Ikke at jeg siger de nødvendigvis gør det. Det er bare nemmere at gøre det når man er alene.

Anmeld

13. juni 2014

Chris86

Kommer an på stedet
Vi er SUPER glade for vores vuggestue (inkl børnehaven) og ville ikke overveje dagpleje

Anmeld

13. juni 2014

sandramor

LilleChelle skriver:

Erfaring er ikke altid den bedste. 

Hvis en dp har erfaring med at det hjælper at slå barnet for at få det til at sidde stille, så fungerer det for hende og hun har gode erfaringer med det. Der er ingen til at holde opsyn med at det ikke sker. Det er her den knækker for mig, at de er alene med børnene .. 

Ikke at jeg siger de nødvendigvis gør det. Det er bare nemmere at gøre det når man er alene.

Puuh altså kan godt se hvad det er du mener men tænker lidt... Er det ikke lidt at være sortseer? Altså selvfølglig er det sikkert sket... Men igen.. Jeg kan jo også undre mig over at der i vuggestuer hvor der er mest uddannet personale sker så mange forfærdelige ting/ulykker... Så jeg tænker lidt at jeg egentlig ikke tror at barnet har det bedre hos uddannet personale... Barnet ønsker jo bare kærlighed og omsorg... Udfordringer og stimuli... Det behøver man jo ikke være uddannet for at kunne give børnene.. 

Men det er jo godt der er forskellige meninger og holdninger til begge for ville jo være synd og skam hvis dp skulle uddø og omvendt 

Anmeld

13. juni 2014

M&J87

sandramor skriver:

Puuh altså kan godt se hvad det er du mener men tænker lidt... Er det ikke lidt at være sortseer? Altså selvfølglig er det sikkert sket... Men igen.. Jeg kan jo også undre mig over at der i vuggestuer hvor der er mest uddannet personale sker så mange forfærdelige ting/ulykker... Så jeg tænker lidt at jeg egentlig ikke tror at barnet har det bedre hos uddannet personale... Barnet ønsker jo bare kærlighed og omsorg... Udfordringer og stimuli... Det behøver man jo ikke være uddannet for at kunne give børnene.. 

Men det er jo godt der er forskellige meninger og holdninger til begge for ville jo være synd og skam hvis dp skulle uddø og omvendt 

De kommer da også til skade i dp, de bliver bidt af hund 

Anmeld

13. juni 2014

Røverdatter

os2 skriver:

Hej 

hvad er i mest til dagplejemor eller vuggestue ? 

Og hvorfor ?

Jeg synes der er gode ting ved hvert valg.

Men min dreng går i en Rudolf Steiner vuggestue- og børnehave.
Der er en super god normering (hvilket der ofte er i de private vuggestuer), en utrolig rolig stemning, men også plads til leg. Pædagogerne bruger sangen og eventyrene meget i deres aktiviteter med børnene.
De er meget udenfor, i en have hvor der er fyldt med blomster, krydderurter, pileflet-huler og alt muligt andet idyllisk.

Det kommer meget an på stedet (gælder både dp og vs) ift. hvad der er bedst for ens barn.

Men jeg anbefaler at tjekke nærmeste Rudolf Steiner vuggestue, for selvom man måske ikke ser sig selv som "typen" der vil vælge denne, er det et virkelig godt startsted for det lille barn.
Jeg troede aldrig jeg skulle blive så glad for vores!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.