Dagpleje eller vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2014

Mami

Mor1986 skriver:

Vires datter er i dagpleje og det skal den næste også. Hun er så fantastisk. Bliver lidt negativ når folk siger at det er i vuggestuen der holdes øje med pædagoger og de er kompetente og er uddannet.

vores dagpleje mor er på kurser ofte, hun har en dagpleje pædagog der kommer hver 6 uge samt efter behov. Og det fungere bare rigtig godt. Jeg føler også vores dagpleje mor er ekstra obs på de forskellige børn. Og hun har nemt ved at sige hvis der er noget. Og så er hun så fantastisk. Vores datter har børne eksem, fødevare allergi og astmatisk bronkitis, samt også græs allergi. Og hun er så sød til at tage hensyn og fortæller hvis hun oplever hun reagere på andet. Hvilket er meget vigtigt da vi går på sygehuset til tjek med vores datter og selv skal melde hvis vi ser der er mere kommet til. 

Jeg er stor fortaler af dagpleje og jeg kan godt lide de er i hjemlige rammer. Og de indgår de fleste steder som en del af familien. Min datter har holdt forlænget weekend og hun kaldte og kaldte på dagpleje moren og hendes mand fordi de var savnet.

kurser er bare ikke det samme som en lang uddannelse.

en der kommer hver 6 uge er heller ikke det samme som flere uddannet personaler der óbsverere og er udannet i denne observation.

jeg blev også irriteret i starten når folk sagde at vg var kaotisk og fuld af larm for sådan oplever jeg det slet ikke.

jeg bliver også irriteret når folk fastlår at nomering er bedre i dp end i vg. for det ved jeg ikke passer.

men nu har jeg lært at alle kommer med hver deres erfaring og observation, og det er okay at folk føler forskelligt for diverse tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Monski

os2 skriver:

Hej 

hvad er i mest til dagplejemor eller vuggestue ? 

Og hvorfor ?

Min ældste gik i dagpleje, han var en meget stille og lille dreng og derfor tænkte vi et mere trygt miljø var godt, og så var han også kun 9 måneder ved start.
Vi var super glade for det, men hold op det bed os lige i røven da han skulle i børnehave, han havde den hårdeste børnehave start og det tog ca 6 måneder før han faldt rigtig til.

Så nu har vi valgt lillebror skal starte i vuggestue, men han er også totalt modsat af storebror.

Anmeld

13. juni 2014

TbCp

Jeg har haft dagpleje til begge mine.
Har selv arbejdet i forskellige vuggestuer og ville ikke putte mine børn derhen.
Synes det er alt for stort for så små børn.

Men der er jo fordele og ulemper ved begge dele.

Anmeld

13. juni 2014

Tip!

Min søn gik ca et år i dp.... = ikke super udviklende, blev ikke stimuleret, måtte kun lege i et rum! hvor alt foregik...! Også de stores potte træning... Måtte ikke komme ud og sove hans barnevogn, da det var for besværligt for hende. 

Jeg flyttede ham i vuggestue... Hold nu op en forandring.. Sov ude i egen vogn, aktiviteter hver dag for dem, musik, sang, små gåture, bage, malede... Ak ja...

jeg vil til hver en tid vælge vuggestue til mine børn.. 

Der kan også være super gode dagplejemødre, jeg var blot meget uheldigt... 

Anmeld

13. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor1986 skriver:

Vires datter er i dagpleje og det skal den næste også. Hun er så fantastisk. Bliver lidt negativ når folk siger at det er i vuggestuen der holdes øje med pædagoger og de er kompetente og er uddannet.

vores dagpleje mor er på kurser ofte, hun har en dagpleje pædagog der kommer hver 6 uge samt efter behov. Og det fungere bare rigtig godt. Jeg føler også vores dagpleje mor er ekstra obs på de forskellige børn. Og hun har nemt ved at sige hvis der er noget. Og så er hun så fantastisk. Vores datter har børne eksem, fødevare allergi og astmatisk bronkitis, samt også græs allergi. Og hun er så sød til at tage hensyn og fortæller hvis hun oplever hun reagere på andet. Hvilket er meget vigtigt da vi går på sygehuset til tjek med vores datter og selv skal melde hvis vi ser der er mere kommet til. 

Jeg er stor fortaler af dagpleje og jeg kan godt lide de er i hjemlige rammer. Og de indgår de fleste steder som en del af familien. Min datter har holdt forlænget weekend og hun kaldte og kaldte på dagpleje moren og hendes mand fordi de var savnet.

Det jeg mente med "flere øjne" var ikke at der holdes øje med pædagoger, men at vi jo alle sammen ser tingene med forskellige briller på og det synes jeg er betryggende..at de kan sparre med hinanden men også undre sig over hinandens måde at takle forskellige situationer på. 

Anmeld

13. juni 2014

os2

Jeg har kun prøvet dagpleje tidligere så ville gerne høre lidt om jeres erfaringer med vuggestue. 

Jeg kan godt se det med den hjemlige hygge ved en dagplejemor, men er hun syg skal man jo hen et nyt sted som ens barn ikke kender. Det er nok det jeg synes er rigtig øv og irriterende.  

Tror vi skal hen og kigge i vuggestuen  

tak fordi i ville dele jeres erfaringer  

Anmeld

13. juni 2014

Mor1986

Mami skriver:

kurser er bare ikke det samme som en lang uddannelse.

en der kommer hver 6 uge er heller ikke det samme som flere uddannet personaler der óbsverere og er udannet i denne observation.

jeg blev også irriteret i starten når folk sagde at vg var kaotisk og fuld af larm for sådan oplever jeg det slet ikke.

jeg bliver også irriteret når folk fastlår at nomering er bedre i dp end i vg. for det ved jeg ikke passer.

men nu har jeg lært at alle kommer med hver deres erfaring og observation, og det er okay at folk føler forskelligt for diverse tilbud

Jeg synes bare ikke det er helt i orden. I vuggestuer er der også medhjælpere så burde man ikke være tryg ved at aflevere ved dem"??

jeg ef fuldt ud for dagpleje. Og det er kun fordi jeg ved mit barn er tryg ved hende og familien. Og der bliver taget de hensyn hun har brug for. Det ved jeg så desværre at der ikke gør i vuggestuen hvor vi bor. Og de bliver total sure når børnene ikke sover til middag og de oplyser ikke hvis der er sket noget med barnet. Så ja desværre dårlige erfaringer herfra

Anmeld

13. juni 2014

Mor1986

mor:) skriver:

Det jeg mente med "flere øjne" var ikke at der holdes øje med pædagoger, men at vi jo alle sammen ser tingene med forskellige briller på og det synes jeg er betryggende..at de kan sparre med hinanden men også undre sig over hinandens måde at takle forskellige situationer på. 

Ja okay på den måde.

jeg oplever egentlig de her i vores by er gode til i dagpleje gruppen at snakke om børnene og fordi børnen kommer i gæste dagpleje mellem dem så kender de også børnene godt. Men det er selvfølgelig en lille gruppe 

Anmeld

13. juni 2014

Mor1986 skriver:

Ja okay på den måde.

jeg oplever egentlig de her i vores by er gode til i dagpleje gruppen at snakke om børnene og fordi børnen kommer i gæste dagpleje mellem dem så kender de også børnene godt. Men det er selvfølgelig en lille gruppe 

Det er også smart at dp mødrene bruger hinanden på den måde 

Anmeld

13. juni 2014

Mor1986 skriver:

Jeg synes bare ikke det er helt i orden. I vuggestuer er der også medhjælpere så burde man ikke være tryg ved at aflevere ved dem"??

jeg ef fuldt ud for dagpleje. Og det er kun fordi jeg ved mit barn er tryg ved hende og familien. Og der bliver taget de hensyn hun har brug for. Det ved jeg så desværre at der ikke gør i vuggestuen hvor vi bor. Og de bliver total sure når børnene ikke sover til middag og de oplyser ikke hvis der er sket noget med barnet. Så ja desværre dårlige erfaringer herfra

Men du er jo lige så meget præget af dine erfaringer og er derfor tiltaler for dp. 

Min dreng har været mest knyttet til medhjælperen som lige er gået på barsel. Jeg så hende også som yderst kompetent, men derfor er mine krav stadig at der skal være uddannet personale til stede, fordi det er noget jeg går op i. Sikkert fordi jeg er pædagogstuderende og så er der nogen som går op i andre ting end at personalet er uddannet og det er jo også fint. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.