Dagpleje eller vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
43 svar
60 synes godt om
13. juni 2014

os2

Hej 

hvad er i mest til dagplejemor eller vuggestue ? 

Og hvorfor ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Albertsen92

Dagpleje. Det er mere hjemligt og mindre kaotisk

Men der er fordele og ulemper ved begge

Anmeld

13. juni 2014

L&V

os2 skriver:

Hej 

Og hvorfor ?

Jeg har en i dagpleje og en i vuggestue og er klart mest til vuggestue. Det er fagligt kompetent personale, medbestemmelse, Og der vil altid være en voksen man har kemi med om det er forældre eller børn og der er altid en på stuen selv om der bliver puttet børn osv

Anmeld

13. juni 2014

Trekløver(:

os2 skriver:

Hej 

Og hvorfor ?

Jeg har altid gerne ville have vores datter i vuggestue, men som tiden er gået så er min kæreste blevet mere og mere til at hun skal i dagpleje, så det er det hun skat. Hun starter 1/12.
Vi begge tror hun vil fungere bedst i en mindre gruppe med en fast "mor".

Jeg har det lidt svært med det, da jeg ikke kan lide der ikke er nogen til at kigge dp mor "over skulderen", men jeg har valgt at have tiltro til dagplejen og til at de gør deres arbejde ordentligt.

Der er fordelle og ulemper ved det hele, men kig på barnet og tænk hvad i tror der er bedst.

Anmeld

13. juni 2014

Clisolka

Der er både fordele og ulemper ved begge, men personligt hælder jeg mest til vuggestue. 

Min ældste gik i vuggestue, og nu er lillebror også startet i vuggestue 

Anmeld

13. juni 2014

lineog4

Kan sagtens se plus siderne ved dagpleje, men kan ikke lide tanken om en voksen alene. Jeg tror det er vigtigt man som voksen kan trække sig, kan få trukket vejret ned i maven og tømme hovedet på en lang dag med skønne børn. Jeg tror det er vigtigt med den kollegiale supervision, muligheden for at tale en situation igennem med en der har overværet den osv.
Så alle mine har været i vuggestue og en skøn en af slagsen hvor der måske ikke er hjemmeligt, men dog heller ikke hverken kaos eller larm

Anmeld

13. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er mest til vuggestue - fordi jeg kan være sikker på uddannet personale er tilstede. Ligesom jeg godt kan lide der er flere øjne på, ikke så meget ift. sikkerhed for normering er egentlig den samme som i dp, men rent fagligt. 

Der er flere børn og voksne at "vælge imellem" for mit barn. 

En køkkenmor der laver dejlige lune retter 

Anmeld

13. juni 2014

Toeffe87

Vores datter skal i dagpleje. Kan godt lide at det er lidt mere hjemligt. Hende vi har valgt er så også uddannet pædagog og gør meget i musik og idræt med børnene. Og det tiltalte os meget. Plus hun er rigtig meget ude med børnene.

Anmeld

13. juni 2014

Mami

vuggestue

uddannet personale og jeg og mit barn skal ikke indordne mig nogen hjemmelig eller peronlige problemer.

der er plads til mit barn og en der kan gå fra hvis der er behov.

og evt. problem stillinger er der flere proffesionelle øjne på.

der er struktur og han skal aflereves samme sted hver gang.

jeg har iøvrigt en præmatur og sensibel dreng, der stor trives i vuggestue

Anmeld

13. juni 2014

Mor1986

Vires datter er i dagpleje og det skal den næste også. Hun er så fantastisk. Bliver lidt negativ når folk siger at det er i vuggestuen der holdes øje med pædagoger og de er kompetente og er uddannet.

vores dagpleje mor er på kurser ofte, hun har en dagpleje pædagog der kommer hver 6 uge samt efter behov. Og det fungere bare rigtig godt. Jeg føler også vores dagpleje mor er ekstra obs på de forskellige børn. Og hun har nemt ved at sige hvis der er noget. Og så er hun så fantastisk. Vores datter har børne eksem, fødevare allergi og astmatisk bronkitis, samt også græs allergi. Og hun er så sød til at tage hensyn og fortæller hvis hun oplever hun reagere på andet. Hvilket er meget vigtigt da vi går på sygehuset til tjek med vores datter og selv skal melde hvis vi ser der er mere kommet til. 

Jeg er stor fortaler af dagpleje og jeg kan godt lide de er i hjemlige rammer. Og de indgår de fleste steder som en del af familien. Min datter har holdt forlænget weekend og hun kaldte og kaldte på dagpleje moren og hendes mand fordi de var savnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.