Jeg havde en partial Mola, sidste år i februar, altså den hvor der har været et foster.
Jeg gik til ugentlige kontroller i 3 måneder, før mit hcg var helt i nul, og derefter en gang om måneden i 6 måneder.
Jeg fik af vide at grunden til at jeg ikke måtte blive gravid under kontrollerne var, at hvis Mola'en bryder ud igen, vil det vise sig ved at hcg stiger igen, og man vil derfor reagere med det samme hvis hcg stiger, og det er derfor ikke hensigtsmæssigt at blive gravid, da man ikke med det samme vil kunne sige om det er Mola'en eller en graviditet,
Det var en SUPER hård periode, og den føltes uendelig lang! Men jeg er glad for at vi ikke gik igang inden, for ville ikke kunne klare at skulle være i tvivl om, om det nu var Mola'en der var brudt ud.
Samtidig gav ventetiden os, mulighed for at komme ordentlig igennem den sorg vi følte ved at have mistet, og da vi så gik igang igen i slut november, var vi bare SÅ klar!
Jeg er nu gravid igen, i uge 22, så det gik hurtigt efter vi blev sluppet løs. Jeg er blevet fulgt med 3 scanninger + blodprøver inden nf, og det har været så dejligt at blive fulgt, for at sikre at alt var ok denne gang.
Det blev lige lidt langt, men ville bare fortælle min historie.
Jeg håber at i kommer godt igennem denne tid
Anmeld