Ville du blive gravid "før tid" efter en MOLA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

Jupiter

sandramor skriver:

Jaah det lyder en smule mærkeligt at de ikke siger noget med det samme... Men igen måske de skal ha det til undersøgelse for at være helt sikker.... 

Men ja 2-4 uger er længe at vente sys jeg nok... Jeg fik at vide dengang at hvis man havde en mistanke om en evt Mola tog man ofte en blodprøve for at måle ens hcg da det ved en Mola er abnormt højt... Da vil det ofte ligge på 1.mio 

Så det ku de jo ha gjort inden du fik udskrabningen... Men ja ved selvfølgelig ikke såååå meget om hvordan og hvorledes de gør det kun hvordan det blev gjort ved mig..... 

Åh jamen de tog mange blodprøve før udskrabningen - og efter!

Lægen nævnte bare ikke andet end at jeg skulle gå til egen læge efter en uge og få taget en ny, og ellers vente på deres brev 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

sandramor

Jupiter skriver:

Åh jamen de tog mange blodprøve før udskrabningen - og efter!

Lægen nævnte bare ikke andet end at jeg skulle gå til egen læge efter en uge og få taget en ny, og ellers vente på deres brev 

Nå Hmm ja så er det jo svært at sige noget om.... 

Men jeg tænker at de må man en stærk mistanke om en Mola siden de sender vævet ind... Jeg var igennem endnu en ufrivillig abort (MA) efter min Mola og da sendte de intet ind eller noget andet... Da mistede jeg også forholdsvis sent.. Fosteret gik til i uge 12 og så længe vil et foster ikke kunne leve ved en Mola... 

Anmeld

30. maj 2014

bøllen

Du har helt ret - der er helt sikkert en årsag til at de siger som de gør. Jeg kan bare ikke helt forstå den (eller noget af den).

Jeg fik en udskrabning tirsdag i sidste uge, hvor en studerende læge under scanningen "kom til" at spørge den "rigtige" læge om ikke det var en mola. Lægen skyndte sig at snakke henover og lade som ingenting.

Jeg fik senere at vide at jeg ville modtage et brev med indkaldelse til samtale fordi de syntes graviditeten havde set mærkelig ud og de havde sendt vævsprøver til dyrkning.

De bad om ikke at blive gravid før jeg havde hørt mere fra dem.

Så..... Jeg tænker mola og forventer det værste - så bliver jeg da ikke mere skuffet oveni det her mareridt som jeg i forvejen synes det er 

Som sagt er det længe siden jeg havde en Mola graviditet ( 15 år ) så husker ikke alle oplysninger

men min blev opdaget ved nf skanningen hvor fosteret var gået til grunde. Jeg fik en udskrabning og fik besked på bagefter at det var en Mola. ( på sygehuset )

Fik dengang af vide der var 2 typer Mola graviditeter. En krævede opsyn 1/2 år ( den havde jeg ) og den anden krævede 1 års kontrol. 

Mine tal var langsom om at komme på 0 - så fik taget blodprøver 1 gang om ugen. Og derefter hver 14 dag.

som jeg husker det var det meget vigtigt at det blev overholdt fordi en ny graviditet kunne gøre det svært at vide om det var en sund graviditet eller mola' en igen. Kan ikke huske om det havde yderlige betydning

det er svært at vente . Vi havde selv ventet længe på graviditet og været i behandling. Og det var en stor sorg at det endte sådan. Troede jo vi var i " sikkerhed " da jeg var noget så langt.

så forstår dine frustrationer . Tænker alligevel det er klogt at vente

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

sandramor skriver:

Nå Hmm ja så er det jo svært at sige noget om.... 

Men jeg tænker at de må man en stærk mistanke om en Mola siden de sender vævet ind... Jeg var igennem endnu en ufrivillig abort (MA) efter min Mola og da sendte de intet ind eller noget andet... Da mistede jeg også forholdsvis sent.. Fosteret gik til i uge 12 og så længe vil et foster ikke kunne leve ved en Mola... 

Nej de mente også - dog med stor usikkerhed - at hvis der havde været et foster (tror jeg nok), så var det gået til i uge 8-9 stykker.

Åh jo mere jeg skriver/tænker om det her, jo mere forvirret bliver jeg.

Kan ikke engang huske om de fortalte at der HAVDE eller IKKE HAVDE været et foster 

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

bøllen skriver:

Som sagt er det længe siden jeg havde en Mola graviditet ( 15 år ) så husker ikke alle oplysninger

men min blev opdaget ved nf skanningen hvor fosteret var gået til grunde. Jeg fik en udskrabning og fik besked på bagefter at det var en Mola. ( på sygehuset )

Fik dengang af vide der var 2 typer Mola graviditeter. En krævede opsyn 1/2 år ( den havde jeg ) og den anden krævede 1 års kontrol. 

Mine tal var langsom om at komme på 0 - så fik taget blodprøver 1 gang om ugen. Og derefter hver 14 dag.

som jeg husker det var det meget vigtigt at det blev overholdt fordi en ny graviditet kunne gøre det svært at vide om det var en sund graviditet eller mola' en igen. Kan ikke huske om det havde yderlige betydning

det er svært at vente . Vi havde selv ventet længe på graviditet og været i behandling. Og det var en stor sorg at det endte sådan. Troede jo vi var i " sikkerhed " da jeg var noget så langt.

så forstår dine frustrationer . Tænker alligevel det er klogt at vente

Ja du har ret.

Det er dybt frustrerende!

Det føles som en standby-situation der bare slet ikke har udsigter til noget som helst! 

Anmeld

30. maj 2014

bøllen

Jupiter skriver:

Nej de mente også - dog med stor usikkerhed - at hvis der havde været et foster (tror jeg nok), så var det gået til i uge 8-9 stykker.

Åh jo mere jeg skriver/tænker om det her, jo mere forvirret bliver jeg.

Kan ikke engang huske om de fortalte at der HAVDE eller IKKE HAVDE været et foster 

Som jeg husker det , vil der altid være et foster. Spørgsmålet er blot hvornår det går til grunde . Mit var gået til grunde ved uge 8/9

lægen fortalte mig at i gamle dage kunne man faktisk gå en hel graviditet ud uden det blev opdaget. 

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

bøllen skriver:

Som jeg husker det , vil der altid være et foster. Spørgsmålet er blot hvornår det går til grunde . Mit var gået til grunde ved uge 8/9

lægen fortalte mig at i gamle dage kunne man faktisk gå en hel graviditet ud uden det blev opdaget. 

Nåh så har jeg måske misforstået det.. Troede at hel og delvis mola afhang af om der var foster eller ej 

Puha, det lyder da aldeles væmmeligt - vi skal jo selvfølgelig være taknemmelige for alle de muligheder vi har i dag!

Anmeld

30. maj 2014

klmf

Jupiter skriver:

Du kan være helt rolig - alt bliver vendt og drejet og fordøjet og overvejet...

Jeg kunne aldrig drømme om at træffe en beslutning på et uvidende grundlag!!

Det er blandt andet derfor jeg søger erfaringer og viden herinde.

Det var heller ikke for at være ude med riven, men kan godt se mit svar måske var sådan Ville egentlig bare sige at jeg forstår ventetiden og uvisheden må være ULIDELIG, men at der er en god grund til at følge deres procedurer. Rigtig meget held og lykke  

Anmeld

30. maj 2014

bøllen

Jupiter skriver:

Nåh så har jeg måske misforstået det.. Troede at hel og delvis mola afhang af om der var foster eller ej 

Puha, det lyder da aldeles væmmeligt - vi skal jo selvfølgelig være taknemmelige for alle de muligheder vi har i dag!

Nej mener bestemt det er det der er afgørende for hvilket type Mola det er ( som jeg tidligere beskrev ) og er afgørende for efterfølgende forløb. 

Anmeld

30. maj 2014

bøllen

Jupiter skriver:

Var lige inde og finde mine gamle papirer . 

Ved skanning findes ingen foster derimod mistanke om Mola hydatidosa. Fjernet karakteristisk Mola- væv og mikroskopien viser partiel Mola som kræver kontrol i et 1/2 år.

kontrol ugentligt - senere 14 dages . Ved 0 månedlige kontroller. 

Og der står vigtige kontrol.

hvornår ville du høre mere ??

dengang jeg fik fjernet fik jeg besked på sygehuset efter indgrebet. Og lægen brugte tid på at forklare hvad det var . Og kunne stille alle de spørgsmål vi havde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.