Ville du blive gravid "før tid" efter en MOLA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

S*DD

Hvad er en mola? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

sandramor

Jupiter skriver:

Ja, jeg tør nok heller ikke tage chancen hvis det viser sig at være mola....

Men tankerne flyver rundt - og i de desperate øjeblikke, er man næsten villig til hvad som helst for at komme over den her "sorg" og blive gravid igen 

Ventede du længe på at få at vide at det var en mola egentlig? Eller kunne de sige det med det samme?

Ja jeg kan sagtens følge din tankegang absolut!! Man er næsten desperat for bare at blive gravid igen og får man så at vide at der må man så ikke lige de næste 6 mdr så spreder panikken sig nærmest.... 

Altså mit forløb var sådan at jeg mærkelig nok havde sagt til min daværende kæreste fra dag 1 at der var noget galt... Hvad det var ku jeg ikke sætte finger på... Så han købte en ts til os i uge 7... Og så også hjerteblink og det hele... Jeg havde stadig ikke ro i kroppen... Alt føltes forkert og ikke som da jeg ventede min datter... Og halvanden uge efter begyndte jeg at bløde.. Ringede til lægen og kom til scanning og der konstaterede de at fosteret var gået til ugen før... Fik tid til udskrabning samme dag...   Om de så under de udskrabning har kunne se på vævet at der var tale om en Mola ved jeg ikke men halvanden uge efter lå der et brev i min postkasse at jeg skulle dukke op til samtale på sygehuset og det var angående min udskrabning og der fik jeg så svaret.... 

Han sagde til mig at normalt var de IKKE i tvivl når de så en Mola graviditet for den er som den er.... Kendetegnet er altid de vindrueklaser i moderkagens forgreninger....

så jeg vidste besked en uge efter min udskrabning....  

Anmeld

30. maj 2014

klmf

Jupiter skriver:

Kemo - det lyder ikke rart! Så forstår jeg måske godt de er påpasselige.

Men hold nu op hvor er det hårdt når man ikke ved om man er købt eller solgt 

Det må være træls at gå og vente De kan jo ikke forhindre digi ikke at beskytte dig og følge kontrollerne, men det håber jeg du virkelig overvejer inden du fravælger. Tænk over, om du vil kunne føle dig tryg i en evt ny graviditet på trods af klare anbefalinger ??

Anmeld

30. maj 2014

SanJose

Hvis man i dag "kun" skal vente seks måneder ville jeg ikke løbe chancen, men hvis det ligesom dengang min oplevede en Mola graviditet (tilbage i 1988), hvor man skulle vente to år kunne jeg måske bedre forstå det.

Mere kender jeg ikke rigtig til en Mola graviditet

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

bøllen skriver:

Nu har jeg ikke læst dine tidligere tråde men har du ikke fået besked på om det er en Mola ??

jeg fik svar samme dag og fik forløbet fortalt

nu er det rigtig mange år siden jeg havde en Mola så husker ikke hvorfor . Men ville slet ikke overveje det og blev selv fulgt meget nøje med blodprøver 1 gang om ugen og efter et stykke tid hver 14 dag

tænker der er en grund til de siger som de gør. 

Du har helt ret - der er helt sikkert en årsag til at de siger som de gør. Jeg kan bare ikke helt forstå den (eller noget af den).

Jeg fik en udskrabning tirsdag i sidste uge, hvor en studerende læge under scanningen "kom til" at spørge den "rigtige" læge om ikke det var en mola. Lægen skyndte sig at snakke henover og lade som ingenting.

Jeg fik senere at vide at jeg ville modtage et brev med indkaldelse til samtale fordi de syntes graviditeten havde set mærkelig ud og de havde sendt vævsprøver til dyrkning.

De bad om ikke at blive gravid før jeg havde hørt mere fra dem.

Så..... Jeg tænker mola og forventer det værste - så bliver jeg da ikke mere skuffet oveni det her mareridt som jeg i forvejen synes det er 

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

sandramor skriver:

Ja jeg kan sagtens følge din tankegang absolut!! Man er næsten desperat for bare at blive gravid igen og får man så at vide at der må man så ikke lige de næste 6 mdr så spreder panikken sig nærmest.... 

Altså mit forløb var sådan at jeg mærkelig nok havde sagt til min daværende kæreste fra dag 1 at der var noget galt... Hvad det var ku jeg ikke sætte finger på... Så han købte en ts til os i uge 7... Og så også hjerteblink og det hele... Jeg havde stadig ikke ro i kroppen... Alt føltes forkert og ikke som da jeg ventede min datter... Og halvanden uge efter begyndte jeg at bløde.. Ringede til lægen og kom til scanning og der konstaterede de at fosteret var gået til ugen før... Fik tid til udskrabning samme dag...   Om de så under de udskrabning har kunne se på vævet at der var tale om en Mola ved jeg ikke men halvanden uge efter lå der et brev i min postkasse at jeg skulle dukke op til samtale på sygehuset og det var angående min udskrabning og der fik jeg så svaret.... 

Han sagde til mig at normalt var de IKKE i tvivl når de så en Mola graviditet for den er som den er.... Kendetegnet er altid de vindrueklaser i moderkagens forgreninger....

så jeg vidste besked en uge efter min udskrabning....  

Hmm, jamen hvis man ikke er i tvivl, så burde jeg jo have fået klar besked 

Og så synes jeg godt nok 2-4 uger lang tid at vente på et svar og et forløb som de allerede kender og kan fortælle mig om 

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

lotchen skriver:

Det må være træls at gå og vente De kan jo ikke forhindre digi ikke at beskytte dig og følge kontrollerne, men det håber jeg du virkelig overvejer inden du fravælger. Tænk over, om du vil kunne føle dig tryg i en evt ny graviditet på trods af klare anbefalinger ??

Du kan være helt rolig - alt bliver vendt og drejet og fordøjet og overvejet...

Jeg kunne aldrig drømme om at træffe en beslutning på et uvidende grundlag!!

Det er blandt andet derfor jeg søger erfaringer og viden herinde.

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

SanJose skriver:

Hvis man i dag "kun" skal vente seks måneder ville jeg ikke løbe chancen, men hvis det ligesom dengang min oplevede en Mola graviditet (tilbage i 1988), hvor man skulle vente to år kunne jeg måske bedre forstå det.

Mere kender jeg ikke rigtig til en Mola graviditet

Der er ingen garantier for at det "kun" er 6 måneder.

Så vidt jeg forstår afhænger det af hvor hurtigt hcg taller falder, og derefter vurderes det hvor længe det skal være 0 før man må prøve igen....

Så hvis mit tal falder langsomt (hvilket sker for mange), og det gør det åbenbart i følge lægen jeg talte med i morges, så synes jeg bare det er en lang og hård tid at gå i møde. 

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

Dolowy skriver:

Hvad er en mola? 

https://www.baby.dk/videnom/4p318/graviditet-molagraviditet.aspx

Her har jeg fundet det jeg ved

Anmeld

30. maj 2014

sandramor

Jupiter skriver:

Hmm, jamen hvis man ikke er i tvivl, så burde jeg jo have fået klar besked 

Og så synes jeg godt nok 2-4 uger lang tid at vente på et svar og et forløb som de allerede kender og kan fortælle mig om 

Jaah det lyder en smule mærkeligt at de ikke siger noget med det samme... Men igen måske de skal ha det til undersøgelse for at være helt sikker.... 

Men ja 2-4 uger er længe at vente sys jeg nok... Jeg fik at vide dengang at hvis man havde en mistanke om en evt Mola tog man ofte en blodprøve for at måle ens hcg da det ved en Mola er abnormt højt... Da vil det ofte ligge på 1.mio 

Så det ku de jo ha gjort inden du fik udskrabningen... Men ja ved selvfølgelig ikke såååå meget om hvordan og hvorledes de gør det kun hvordan det blev gjort ved mig..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.