Hmm, jeg må indrømme jeg ikke kender konsekvenserne af at skulle blive gravid efter en MOLA... Mine erfaringer går kun på MA og SA og der gik vi bare i gang da den første ÆL viste sig på testen. Om der er større risiko for ditten eller datten ved graviditet lige efter en MOLA aner jeg ikke ud over at der kan vokse nyt væv(at den gør det samme igen) efter en udskrabning...gør der det er en graviditet vel ikke mulig???
Jeg tænker det er derfor kontrollerne er der. De skraber det ud der er der, holder øje med om tallene falder...og hvis de så stiger igen er det tegn på der igen vokser en moderkage der ikke skal være der.
Falder tallene som de skal og stiger de ikke igen, så burde man som med alle andre aborter vel kunne gå i gang igen og vente på ÆL.
Tja, det er blot lige hvad jeg tænker. Men er der en grund til du skulle have en MOLA?? Noget lægen har sagt, eller er det bare en ide der dukkede op efter du bar læst på nettet? Selvfølgelig er der MOLA graviditeter, men de fleste aborter er enten MA eller dem der er flest af , SA.
Anmeld