Jeg er GRØN af misundelse og en DÅRLIG veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2014

RosSofi

Jeg ved godt, at der er mange andre ting, der tæller, men hvis dit profilbillede er af dig selv, er du i hvert fald smuk, så det er ikke, det der gør det.

Men tænker lige, at misundelse altså er en menneskelig følelse at have ind imellem og man kan ikke altid have overskuddet til at glæde sig på andres vegne. Så længe man ikke svælger i følelsen, men bare lige erkender, at hov nu er den der.

Har desværre ikke nogen råd med det andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

modesty

FruK skriver:

Overraskende godt. Han er 11 og hun er 1 1/2, og de ELSKER hinanden. De bliver selvfølgelig aldrig "legekammerater", som hvis de var tættere på hinanden. Men jeg tror deres forhold bliver helt specielt på en anden måde. 

Jeg synes fordelen har været, at jeg har kunnet give storebror 100% opmærksomhed, indtil han var nærmest selvkørende. Og han har kunnet forstå det at blive storebror på en anden måde, og har på intet tidspunkt været jaloux. Der kommer nok en tid, hvor hun bliver en mega-irriterende lillesøster, der kommer rendende ind på værelset når han har gæster osv. Men sådan er det jo. 

Du skal ikke nødvendigvis regne med at hun bliver irriterende i hans øjne. Min mands eks (som vi stadig er venner med) har to børn på 20 og 9 og de knuselsker stadig hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.