Birkes, rundstykker eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor og meget mere skriver:

Birkes er ikke et rundstykke - det er, ligesom rundstykker, morgenbrød, men af en anden (og federe) type. Det er bare heldigt for dig, at du til hverdag kan købe dem til samme pris som rundstykker - de bagere, jeg køber morgenbrød hos, tager 1 1/2 til 2 kroner mere for birkes end for rundstykker. Hvilket egentlig er fair nok, da de både er dyrere og lidt mere krævende at lave end rundstykker. 

Så - hvis jeg var dig, ville jeg - hvis vægten tillader det - mæske mig i billige birkes til hverdag og spise rundstykker lørdag eller søndag 

Hé Hé ja sådan ku jeg også vælge at se på det!! 

Det er ungerne der gerne vil ha birkes, så det plejer de at få, men syntes bare det er lidt skørt alligvel. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

Papillon

StineW79 skriver:

Ej i går da glip af noget, derover i kbh 

Enig om, at en the bolle ik er et rundstykke, men syntes så heller ik man ka sammenligne the boller og birkes med hinanden, hvis du forstår hva jeg mener? Vh stine

Det kan det vist heller ikke, det var bare for at sige, at birkes adskiller sig fra rundstykker på samme måde som teboller gør. Nok et lidt halvhjertet forsøg på at komme med et argument for mit svar

Anmeld

24. maj 2014

StineW79

modesty skriver:

Altså tebirkes? Jeg putter smør indeni. Men de er næsten ikke til at opdrive uden creme længere, selvom jeg foretrækker dem uden creme og med smør.

Ja ka godt lige fornemme at det vist bliver mere normalt med københavner birkes, med crem i. Syntes nu at det lydder lidt ulækkert med crem, men nu er jeg normalt heller ik vild med det!

Her hvor jeg bor, ka man købe birkes alle steder ( Herning området ) så du kommer da bare forbi til ordenlig birkes engang! Vh stine

Anmeld

24. maj 2014

StineW79

Papillon skriver:

Det kan det vist heller ikke, det var bare for at sige, at birkes adskiller sig fra rundstykker på samme måde som teboller gør. Nok et lidt halvhjertet forsøg på at komme med et argument for mit svar

Arh på den måde! Var jo lige ved at tænke blasfemi over sammenligningen ellers vh stine

Anmeld

24. maj 2014

EnGodMor

Her er det altid uden crem i. Det er klart at hvis der er crem i, så er det en kage! 

Hva spiser du så på dem, uden crem i? Vh stine

Jeg har altid ost i mine  altså i dem uden snask i. 

Men tror produktet er meget forskelligt fra bager til bager. 

Da jeg var bager, så hørte håndværker, simler, spanske rundstykker med og uden sesam, almindelig rundstykker, grovrundstykker osv sammen Og

kostede det samme

Og kaffebrød, frøsnapper, smørbirkes (dem uden noget i), tebirkes (dem med snask i) og grovbirkes hørte sammen, og kostede det samme

Anmeld

24. maj 2014

ano14316

StineW79 skriver:

Ja som overskriften siger, er birkes så et rundstykker eller ej?

Vh stine

Det kommer da an på hvilket rundstykke det er.. 

Der er birkes på håndværkere og møllehjul.. Men ikke på 3 kornsbolle, italiensk eller giffel.. 

Men på det oprindelige rundestykke er der ved egentlig lyse birkes på.. 

Anmeld

24. maj 2014

EnGodMor

EnGodMor skriver:

Jeg har altid ost i mine  altså i dem uden snask i. 

Men tror produktet er meget forskelligt fra bager til bager. 

Da jeg var bager, så hørte håndværker, simler, spanske rundstykker med og uden sesam, almindelig rundstykker, grovrundstykker osv sammen Og

kostede det samme

Og kaffebrød, frøsnapper, smørbirkes (dem uden noget i), tebirkes (dem med snask i) og grovbirkes hørte sammen, og kostede det samme

Hos en anden bager jeg arbejded, der lavede vi en bløddej til smørbirkes og en grov bløddej til grovbirkes, de blev pakket 8 stykker i en pose og lukket til, så fik de pris på og så kunne folk købe dem sådan. 

Det var lavet på samme dej som téboller, rosinboller og   krydderboller, men blev bare lavet aflange og med birkes på.

Så i princippet var det næsten det samme, bollerne var bare runde og  smørbirkesene var blevet lavet aflange og med birkes på

Anmeld

24. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ano14316 skriver:

Det kommer da an på hvilket rundstykke det er.. 

Der er birkes på håndværkere og møllehjul.. Men ikke på 3 kornsbolle, italiensk eller giffel.. 

Men på det oprindelige rundestykke er der ved egentlig lyse birkes på.. 

Hun mener tebirkes - ikke, om der er birkes PÅ rundstykker. 

Anmeld

25. maj 2014

FrkZier

StineW79 skriver:

Ja som overskriften siger, er birkes så et rundstykker eller ej?

Vh stine

jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet?

Birkes er jo det der er OVENPÅ et rundstykke (hvis det altså er en håndværker)

Anmeld

25. maj 2014

Victoria2013

StineW79 skriver:

Men hvornår og hvordan spiser du dem så? Vh stine

Spiser dem efter man har spist de rigtige rundstykker... og jeg kommer smør på, når der ikke er remonce i. Sådan kan jeg faktisk bedst lide dem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.