Birkes, rundstykker eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2014

K&S

StineW79 skriver:

Så du spiser den sammen med chokoladesneglen? Og nu mener jeg ik den med crem i! Vh stine

Chokoladesnegl? Den kender jeg ikke...

Jeg synes at tebirkes, frøsnappere, kanelsnegle m.m. er wienerbrød

Morgenbrød er horn, trekornsboller, håndværkere, spanske rundstykker m.m. - alle sammen lavet af en hvedemelsdej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

Love2

Birkes er et ryndstykke, der findes også noget der hedder københavner birkes og det er winerbrød  

det har den samme form men to forskellige ting. 

Anmeld

25. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Wampires skriver:

ulækkert at din bager blander de to ting i samme kurv da remonce virkelig ikke går godt sammen med almindelige rundstykker...

der skal bare være en lille lækage og så er alle rundstykkerne i risiko for at blive klistrede og hurtigere dårlige...

Dem jeg køber er der jo netop ik remonce i!! Vh stine

Anmeld

26. maj 2014

StineW79

Chris86 skriver:

Her er birkes og grovbirkes inkluderet i RUNDSTYKkER, men en thebirkes/københavnerbirkes ligger i disken med wienerbrød

Nemlig! Vh stine

Anmeld

26. maj 2014

StineW79

K&S skriver:

Chokoladesnegl? Den kender jeg ikke...

Jeg synes at tebirkes, frøsnappere, kanelsnegle m.m. er wienerbrød

Morgenbrød er horn, trekornsboller, håndværkere, spanske rundstykker m.m. - alle sammen lavet af en hvedemelsdej

En chokolade snegl, minder om en kanel snegle, bare med chokolade, og smager 1000 gange bedre! Vh stine

Anmeld

26. maj 2014

StineW79

Majena skriver:

Birkes er et ryndstykke, der findes også noget der hedder københavner birkes og det er winerbrød  

det har den samme form men to forskellige ting. 

Ja jeg kendte ik til københavner birkes, så ka godt se at det bliver total forvirrende, nå de ligner hinanden så meget! Vh stine

Anmeld

26. maj 2014

Muffinmus

Hører vist mere til kageafdelingen end til rundstykke afdelingen, men tror den fejlagtig går under den kategori..du finder i hvert fald ikke noget andet rundstykke den er mere kageagtigt og usundt en birkes...

Anmeld

26. maj 2014

Maja_4000

Nu er jeg fra Roskilde, så for mig er der én slags birkes, og det er tebirkes / københavnerbirkes.. Og det er bestemt ikke et rundstykke

Anmeld

26. maj 2014

Love2

StineW79 skriver:

Ja jeg kendte ik til københavner birkes, så ka godt se at det bliver total forvirrende, nå de ligner hinanden så meget! Vh stine

Vil ikke sige at det ligner hinanden, da ryndstykken er med sesamfrø og københavner birkes er med blå birkes og med noget inden i. 

Anmeld

26. maj 2014

StineW79

Majena skriver:

Vil ikke sige at det ligner hinanden, da ryndstykken er med sesamfrø og københavner birkes er med blå birkes og med noget inden i. 

De birkes jeg kender og er vokset op med, er med birkes på, og uden crem i. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.