Birkes, rundstykker eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
StineW79 skriver:

Prøv at Google smør birkes, så ka du se dem jeg mener. Ka desvære ik ligge billeder ind. Vh stine

Okay så er det nej

(det samme ville min storebror der er bager og konditor også sige )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Karina84 skriver:

Hmm altså der er vel også forskel på om det er almindelige og/eller grov birkes, og så de der flade københavner birkes (hvis man overhovedet kan få dem mere??). For de første vil jeg helt sikkert også kalde for rundstykker, den sidste måske ikke... 

Der er lige kommet et fint billede, og det er de 2 første jeg mener! Vh stine

Anmeld

24. maj 2014

Victoria2013

Hvis det er et almindeligt rundstykke med birkes (valmuefrø) ovenpå, så er det et rundstykke! Et franskbrød med eller uden birkes ovenpå er jo også stadig et franskbrød

Hvis vi derimod taler om te-birkes (som vi kalder dem for her), så er det noget helt andet. Te-birkes spiser man når man har spist de rigtige rundstykker, og de kan være med og uden remonce  og jeg vil ikke mene de er rundstykker, uanset om de er med eller uden remonce... 

Anmeld

24. maj 2014

Karina84

StineW79 skriver:

Der er lige kommet et fint billede, og det er de 2 første jeg mener! Vh stine

Nemlig og helt enig med dig 

Anmeld

24. maj 2014

StineW79

Wampires skriver:

Okay så er det nej

(det samme ville min storebror der er bager og konditor også sige )

Alle steder jeg køber rundstykker er der i weekenden altid et tilbud der hedder 8 rundstykker, frit valg 30 kr. Når man så har blandet bliver det feks 45 kr, og når man så spørg hvorfor, svare de altid " JAMMEN DET ER JO FORDI BIRKES IK TÆLLER SOM RUNDSTYKKE " 

Og må indrømme at det altid irreterre mig, for så skriv det dog på reklamen, med tilbudet!!  Vh sti e

Anmeld

24. maj 2014

StineW79

Victoria2013 skriver:

Hvis det er et almindeligt rundstykke med birkes (valmuefrø) ovenpå, så er det et rundstykke! Et franskbrød med eller uden birkes ovenpå er jo også stadig et franskbrød

Hvis vi derimod taler om te-birkes (som vi kalder dem for her), så er det noget helt andet. Te-birkes spiser man når man har spist de rigtige rundstykker, og de kan være med og uden remonce  og jeg vil ikke mene de er rundstykker, uanset om de er med eller uden remonce... 

Der err lige en der har været så sød at lægge et billede ind, og det er samme slags som de 2 første jeg mener, ik den der hedder københavner birkes. Vh stine

Anmeld

24. maj 2014

LinLin

StineW79 skriver:

Ja det er jo det jeg også gerne vil vide, hver gang man står ved bageren, og der står 8 rundstykker fri valg 30 kr. Når man så ska betale, slår de 45 kr ind for 8 rundstykker? Når man så spørg hvorfor det bliver 45 kr og ik 30 kr, så siger de altid jamen det er da fordi birkes ik tæller som rundstykker... Vh stine

Så har du jo allerede svaret

Jeg synes stadig ikke det er et rundstykker efter at have set billedet....

Anmeld

24. maj 2014

StineW79

LinLin skriver:

Så har du jo allerede svaret

Jeg synes stadig ikke det er et rundstykker efter at have set billedet....

Så det jo bare at jeg tænker, at så ska de jo ik ligge i kurvene sammen med alle de andre rundstykker, og sælges som rundstykker alle andre dage. Så sku de vel stå sammen med de andre boller, kager osv? Vh stine

Anmeld

24. maj 2014

CaWi

StineW79 skriver:

Ja som overskriften siger, er birkes så et rundstykker eller ej?

Vh stine

Nej birkes (the-birkes som de kaldes hvor jeg kommer fra) er ikke et rundstykke.
Det er lavet på samme måde som wienerbrød, lag på lag, med en masse smør mellen lagene.
Derfor er de dyrere end almindelige og grov rundstykker. Det er også derfor de ikke er med i din bagers "8 stk for 30kr" tilbus..

Anmeld

24. maj 2014

lycly

Jeg betegner ikke te-birkes (som vi kalder dem) som rundstykker. For mig er rundstykker de der boller der primært består af luft :-P
I min verden er tebirkes i samme kategori som croissant, kanelsnegl osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.