Det kunne du da ikke mene seriøst..at leve som en anden fange, på grund af den dysfunktionelle familie? Nej tak. Og hvor i tråden står der at jeg skændes med hende? Ingen steder, og det er netop det jeg ville undgå, netop fordi at familien er så evnesvag, det havde du læst hvis du havde læst tråden i gennem.
Du oplevede hende som meget opsøgende og at hun gerne vil i kontakt med dig, ikke? Er lidt for interesseret i hvordan I har det? Hvis nu du skal opsøge hende hver gang hendes drenge "glemmer," at de ikke må gå ind i din have, så kan der jo hurtigt gå lidt sport i at sende drengene over og larme lidt. Specielt hvis hun er lidt, skal vi sige, mentalt udfordret.
Du har ikke sagt noget om at skændes, og det hævder jeg skam heller ikke. Det er bare noget jeg kunne forestille mig ville ske hvis du hele tiden skulle minde hende om at ungerne skulle ud af din have.
Fange?
Jeg tænkte nu mere på din datters umiddelbare sikkerhed. Her på vores vej er der hække omkring haverne og nogle af os - dem med små børn og hunde - sætter hegn op og indvendig lås på lågen, så de ikke render ud blandt bilerne. De større børn har så en nøgle til lågen. Jeg har nu aldrig opfattet os som fanger. 
Anmeld