Irriterende genboer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

Mama85

Mack skriver:

Rent praktisk, kan I så ikke bare hegne haven ind og låse lågen? Det ville da løse en stor del af problemet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

Mack

Mama85 skriver:

Jeg forstår ikke dit øjenrul. Det er da lidt uforskammet. Jeg forsøgte bare at hjælpe dig.

Sagde du ikke problemet var at drengene hele tiden rendte rundt i jeres have, eller har jeg læst forkert? Hvis du konstant skal rende over og skændes med din genbo fordi hendes drenge er i din have, ville det da sætte en stopper for det. Ellers får hun jo alt den kontakt med dig hun vil have ved at lade sine unger bruge din have som legeplads.

Men hvis det er din respons, så glem det. 

Anmeld

24. maj 2014

Mama85

Mack skriver:

Jeg forstår ikke dit øjenrul. Det er da lidt uforskammet. Jeg forsøgte bare at hjælpe dig.

Sagde du ikke problemet var at drengene hele tiden rendte rundt i jeres have, eller har jeg læst forkert? Hvis du konstant skal rende over og skændes med din genbo fordi hendes drenge er i din have, ville det da sætte en stopper for det. Ellers får hun jo alt den kontakt med dig hun vil have ved at lade sine unger bruge din have som legeplads.

Men hvis det er din respons, så glem det. 

Det kunne du da ikke mene seriøst..at leve som en anden fange, på grund af den dysfunktionelle familie? Nej tak. Og hvor i tråden står der at jeg skændes med hende? Ingen steder, og det er netop det jeg ville undgå, netop fordi at familien er så evnesvag, det havde du læst hvis du havde læst tråden i gennem. 

Anmeld

24. maj 2014

Mack

Det kunne du da ikke mene seriøst..at leve som en anden fange, på grund af den dysfunktionelle familie? Nej tak. Og hvor i tråden står der at jeg skændes med hende? Ingen steder, og det er netop det jeg ville undgå, netop fordi at familien er så evnesvag, det havde du læst hvis du havde læst tråden i gennem. 

Du oplevede hende som meget opsøgende og at hun gerne vil i kontakt med dig, ikke? Er lidt for interesseret i hvordan I har det? Hvis nu du skal opsøge hende hver gang hendes drenge "glemmer," at de ikke må gå ind i din have, så kan der jo hurtigt gå lidt sport i at sende drengene over og larme lidt. Specielt hvis hun er lidt, skal vi sige, mentalt udfordret.

Du har ikke sagt noget om at skændes, og det hævder jeg skam heller ikke. Det er bare noget jeg kunne forestille mig ville ske hvis du hele tiden skulle minde hende om at ungerne skulle ud af din have.

Fange? Jeg tænkte nu mere på din datters umiddelbare sikkerhed. Her på vores vej er der hække omkring haverne og nogle af os - dem med små børn og hunde - sætter hegn op og indvendig lås på lågen, så de ikke render ud blandt bilerne. De større børn har så en nøgle til lågen. Jeg har nu aldrig opfattet os som fanger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.