Irriterende genboer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2014

Mama85

A&F skriver:

Først, hvor har de oplevet meget de drenge i så tidlig en alder. Det er jo helt forståeligt at de har det svært og svært med kontakten til andre. Jeg bliver bekymret for de her drenge, og deres plads i familien . Ingen magter dem? Forældrene , naboerne. Dernæst, har du talt med deres mor om det? Været mere imødekommende? Hun har det måske også svært. Kan godt se at det er lidt problematisk for dig, og hvordan får man nu sagt fra på en pæn måde. Men tror i realiteten, at du ikke har noget at skulle frygte mht denne familie. Du kommer længst med ærlighed. Sig det som det er. Og husk, I er naboer. Så du vil ikke kunne undgå dem. Men der skal være grænser selvfølgelig for hvad man acceptere og ikke gør.

Jeg har været imødekommende over for moderen og drengene, men moderen endte med at tro at vi var de bedste veninder der findes på denne jord, alene af den grund at vi har mødt hinanden ude på vejen og snakket lidt. Da jeg fødte min dreng for 8 måneder siden kom hun én time efter vi kom hjem fra sygehuset og forlangte nærmest at holde min søn. Hun går vældig meget op i hvad der sker i vores hus- lægger mærke til at lyset er tændt i et rum hele natten, og har sagt til min mand at han tilbringer meget tid i vores køkken, og sådanne nogle andre mærkelige ting- hvilket er grunden til at jeg tager afstand fra hende- selvom at jeg godt ved at hun ikke har andet at give sig til..men jeg garanterer for at moderens opførsel i andre sammenhænge overhovedet ikke spiller en rolle i forhold til problematikken med drengene,kun de stakkels drenges opførsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2014

Carina:-)

Mama85 skriver:

De er 6 og 8, men rent mentalt er de yngre. Og ja, sætter folk i kasser- i denne sammenhæng, fuld bevidst, men det er ikke det tråden handler om. 

Render de rundt og truer når de er så små?

Puha de bliver hyggelige når de er ældre....

Hvis du har snakket med mor og det ikke har hjulpet ville jeg prove at hive fat i en sundhedsplejeske og sporge om råd til hvordan du skal takle især det med drengene. 

Anmeld

22. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mama85 skriver:

Nej tak, har ikke brug for at du udvider min horisont- så hold dig til emnet. Ja, det har de- alene trusler tager jeg alvorligt når de kommer fra sådanne nogle børn. Jeg er ikke bange for noget- vil bare gerne have at de drenge ikke er nærheden af min datter- hvilket er svært når hun er ude og lege i vores forhave eller lignende, og de er over det hele når de er kommet hjem fra skole, de er her og der, alle vegne, og opsøger voksenkontakt og andet kontakt, inkl. De andre børn, over hele vores vej.

Puha hvor lyder de forfærdelige. Børn der opsøger andre børn. Og børn der opsøger voksne....de er jo unormale. (Ironi kan forekomme

Måske skulle du tage nogle andre briller på og udvise lidt empati for børnene. Det kan være de savner voksenkontakt fordi mor ikke har overskud til dem. Og de har måske ikke legeaftaler og søger derfor andre børn at lege med. 

Anmeld

22. maj 2014

A&F

Mama85 skriver:

Jeg har været imødekommende over for moderen og drengene, men moderen endte med at tro at vi var de bedste veninder der findes på denne jord, alene af den grund at vi har mødt hinanden ude på vejen og snakket lidt. Da jeg fødte min dreng for 8 måneder siden kom hun én time efter vi kom hjem fra sygehuset og forlangte nærmest at holde min søn. Hun går vældig meget op i hvad der sker i vores hus- lægger mærke til at lyset er tændt i et rum hele natten, og har sagt til min mand at han tilbringer meget tid i vores køkken, og sådanne nogle andre mærkelige ting- hvilket er grunden til at jeg tager afstand fra hende- selvom at jeg godt ved at hun ikke har andet at give sig til..men jeg garanterer for at moderens opførsel i andre sammenhænge overhovedet ikke spiller en rolle i forhold til problematikken med drengene,kun de stakkels drenges opførsel.

Hmm ja, kan godt se hvad du mener. Håber det løser sig for jer. Især de drenge.

Anmeld

23. maj 2014

Mama85

mor:) skriver:

Puha hvor lyder de forfærdelige. Børn der opsøger andre børn. Og børn der opsøger voksne....de er jo unormale. (Ironi kan forekomme

Måske skulle du tage nogle andre briller på og udvise lidt empati for børnene. Det kan være de savner voksenkontakt fordi mor ikke har overskud til dem. Og de har måske ikke legeaftaler og søger derfor andre børn at lege med. 

Nu er vi jo ikke sådanne nogle typer der har behov for at omgåes folk bare fordi at vi bor på samme vej, vi foretrækker at vælge selv hvilke folk vi vil bruge tiden sammen med  Det at de savner voksenkontakt er i mine øjne ikke mit problem- det lyder koldt ja, men jeg har ikke lysten til at bruge min sparsomme fritid på dem- jo, kan nok videregive mine observationer hvis det bliver nødvendigt, ellers har jeg ikke lysten til at bruge min tid på dem.

Anmeld

23. maj 2014

Mama85

Carina:-) skriver:

Render de rundt og truer når de er så små?

Puha de bliver hyggelige når de er ældre....

Hvis du har snakket med mor og det ikke har hjulpet ville jeg prove at hive fat i en sundhedsplejeske og sporge om råd til hvordan du skal takle især det med drengene. 

Præcis også min tanke..

Anmeld

23. maj 2014

Mama85

A&F skriver:

Mange tak 

Anmeld

23. maj 2014

Mama85

A&F skriver:

Tak 

Anmeld

23. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mama85 skriver:

Nu er vi jo ikke sådanne nogle typer der har behov for at omgåes folk bare fordi at vi bor på samme vej, vi foretrækker at vælge selv hvilke folk vi vil bruge tiden sammen med  Det at de savner voksenkontakt er i mine øjne ikke mit problem- det lyder koldt ja, men jeg har ikke lysten til at bruge min sparsomme fritid på dem- jo, kan nok videregive mine observationer hvis det bliver nødvendigt, ellers har jeg ikke lysten til at bruge min tid på dem.

Det siger meget om dig. Og må hellerr hoppe ud af tråden da jeg ikke har flere pæne ord at sige om dig og din "type". 

Anmeld

23. maj 2014

Mama85

mor:) skriver:

Det siger meget om dig. Og må hellerr hoppe ud af tråden da jeg ikke har flere pæne ord at sige om dig og din "type". 

Helt i orden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.