Debatten 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

Rasmine

En indskudt:
Hvis man skulle følge alle debatter til dørs, kunne man jo ikke lave andet end at sidde foran computeren!
Hvad er det egentlig du mener med at følge til dørs?
-Er det enighed?

Jeg tror at de fleste ikke gider debattere bare for at få ret, og gider man ikke debattere med én, som har oceaner af tid, og som ikke ... "hører" hvad andre har at sige, er det da klart man ikke gider debattere mere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

MissAsaru

Marcus' mor

Tak - dejligt, hvis der var noget brugbart imellem min alt for kringlede og nemt misforstående måde at formulere mig på

Synes selv, det er skønt at støde på folk, der er mere interesseret i 'hvorfor mennesker tænker og gør som de gør' - end blot 'hvad' de gør

Anmeld

13. august 2009

MissAsaru

Mebach

Synes du, det er helt rimeligt at sidestille det, at følge en debat til dørs; at argumentere for sine holdninger med, at debatere uden at 'høre' efter andre og vil nå enighed (tager jeg fejl, hvis jeg læser mellem linierne, at du måske mener, at en sådan vedkommende bliver ved, til denne får ret?)

Ja - ærligt - jeg synes, det er en meget unfair sammenligning.

Det, det drejer sig om, som jeg har forstået det, så er det en uforståenhed af at der er mange, der mener 'de har ret til deres holdning og ytre den' - men at de samtidig ikke mener, de har et ansvar i, at argumentere for dem.

Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide, hvorfor der er nogle, der overhovedet har en interesse i at høre et andet menneskes ubegrundede og uargumenterede holdning til hvad et emne nu end kunne være?

Anmeld

14. august 2009

qp

MissAsaru skriver:

Marcus' mor

Tak - dejligt, hvis der var noget brugbart imellem min alt for kringlede og nemt misforstående måde at formulere mig på

Synes selv, det er skønt at støde på folk, der er mere interesseret i 'hvorfor mennesker tænker og gør som de gør' - end blot 'hvad' de gør

Jeg synes faktisk slet ikke du har et sprog der kan misforstås. For mig, at læse udtrykker du dig meget tydeligt og har et utrolig flot skriftsprog!
Og tak og i lige måde...

Kh Mariann

Anmeld

14. august 2009

qp

MissAsaru skriver:

Mebach

Synes du, det er helt rimeligt at sidestille det, at følge en debat til dørs; at argumentere for sine holdninger med, at debatere uden at 'høre' efter andre og vil nå enighed (tager jeg fejl, hvis jeg læser mellem linierne, at du måske mener, at en sådan vedkommende bliver ved, til denne får ret?)

Ja - ærligt - jeg synes, det er en meget unfair sammenligning.

Det, det drejer sig om, som jeg har forstået det, så er det en uforståenhed af at der er mange, der mener 'de har ret til deres holdning og ytre den' - men at de samtidig ikke mener, de har et ansvar i, at argumentere for dem.

Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide, hvorfor der er nogle, der overhovedet har en interesse i at høre et andet menneskes ubegrundede og uargumenterede holdning til hvad et emne nu end kunne være?

Rigtig velskrevet og giver stof til eftertanke.
Du har forstået det helt ret og det spørgsmål du rejser i slutningen af dit indlæg synes jeg er rigtig interessant - det opvejer jo egentlig det denne tråd handler om.

Kh Mariann

Anmeld

14. august 2009

qp

Mebach skriver:

En indskudt:
Hvis man skulle følge alle debatter til dørs, kunne man jo ikke lave andet end at sidde foran computeren!
Hvad er det egentlig du mener med at følge til dørs?
-Er det enighed?

Jeg tror at de fleste ikke gider debattere bare for at få ret, og gider man ikke debattere med én, som har oceaner af tid, og som ikke ... "hører" hvad andre har at sige, er det da klart man ikke gider debattere mere!

Selv om MissAsaru egentlig har besvaret på dit spørgsmål, vil jeg for en god ordens skyld også lige sige; "at følge en diskussion til dørs" menes med, at man ikke bør gå ind i en debat medmindre man er engageret i det der bliver skrevet om. Og når jeg skriverr engageret menes der, at man skal deltage og have interesse i, at gøre sig forståelig overfor de øvrige debattører.
Det har INTET at gøre med enighed om andet end, at være enige i, at  "være til stede" i debatten.

Kh Mariann

Anmeld

14. august 2009

qp

Annie Bjødstrup Larsen skriver:

Altså jeg er helt enig i at det er belastende når folk bare lukker ting ud og ikke gider forklare sig. Personligt har jeg svært ved når folk generaliserer ud fra at de kender en som et eller andet og derfor er det sådan i alle tilfælde

Sådan har jeg det også og det er i min verden fuldstændig useriøst.

Kh Mariann

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.