Debatten 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

qp

MissAsaru skriver:

Som du skriver her, virker det som om (jeg er ny her og kender dig jo overhovedet ikke), at du er ganske filosofisk i in måde at tænke på, og tænker i sammenhænge - formentlig kan du slet ikke lade være...

Det gør jeg også...

Hvad der end kan være årsagen til at vi stadig har den nysgerrige natur, man finder hos alle børn, så er der bare ikke vanvittig mange af os voksne, der har den bibeholdt...

og måske er noget af svaret på din uforståenhed af folks (også i mine øjne) adfærd af og til i forskellige debatter mv.

Du har helt ret hvad angår min tænkemåde... !! Og selvfølgelig kan jeg ikke forvente, at folk tænker på samme måde som jeg gør. Jeg tror bare jeg har en forventning om, at folk går ind i en debat og "følger den til dørs" ved, at argumentere for hvorfor de har de holdninger de har osv.
Jeg synes det er ærgeligt, at mange ikke gør det - for derved får de intet ud af det... Min tanke er nok, at man i en debat bør være lidt socialkonstruktionistisk - altså behøver man ikke, at nå til enighed MEN at man lærer at forstå hinanden, rummer hinandens forskelligheder og derved suger til sig af ny viden og forståelse, som måske endda kan give stof til eftertanke.

Kh M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

KarinaIda

Marcus' Mor skriver:

Personligt synes jeg det er en anelse fejt, at komme ind i en debat og bidrage med ens holdning ved også, at forholde sig til enmet -  hvorefter man bliver enig med sig selv om, at tråden egentlig er trættende og har været oppe alt for mange gange!
Jeg synes det er pisse hamrende ubehøvlet ( undskyld sproget) når jeg selv/ eller enhver anden har siddet og brugt tid på, at skrive et indlæg til debat. Derved har det (for mig) ødelagt en del... Det er måske svært for jer andre, at sætte jer ind i - men sådan er vi så forskellige.
Det skal ikke handle komme an på hvorvidt Eva eller Tanja har ødelagt det ene eller det andet - for det har jeg min helt egen holdning om som jeg også har udtrykt foroven... Nok om det!

Jeg er nysgerrig efter, at høre hvad det er der får folk til ikke at respondere på noget de selv har ytret i en debat... og det du skriver er så din måde, at handle på, det er en del af din måde, at være på og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der ikke ligger andet bag end glemsomhed.  ( som du selv skriver)
Men i min verden går man ikke halvhjertet ind i en diskussion, man diskuterer de emner man finder interessante og "følger dem til dørs".
Jeg kan ikke sætte mig ind i den måde, at debattere på . Jeg har aldrig sagt vi skal have de samme holdninger og meninger om tingene, jeg har blot udtrykt, at jeg ikke kan forholde mig til, at folk ikke kan argumentere for deres holdninger når man beder dem om det. Nogle af tingene der bliver debatteret herinde er faktisk (i min verden igen) ret alvorlige og handler om børn - når så nogen kommer og siger, at de mener "sådan og sådan" bør de også kunne fortælle hvad der ligger til grund for deres ytringer? Er du virkelig ikke interesseret i det......... eller tænker du måske bare ikke over det?

Kh M

Jo det er skam bestemt noget jeg er interesseret, men somme tider tænker jeg slet ikke over det. Men jeg er bestemt helt enig med dig. Og kan sagtens følge din måde og skrive/tænke på, eller hvad man nu skal kalde det. Så er der noget du mener du ikke har fået svar på fra mig, skal jeg da prøve og uddybe mig så godt så muligt, hvis du spøger mig

Anmeld

13. august 2009

qp

KarinaIda skriver:

Jo det er skam bestemt noget jeg er interesseret, men somme tider tænker jeg slet ikke over det. Men jeg er bestemt helt enig med dig. Og kan sagtens følge din måde og skrive/tænke på, eller hvad man nu skal kalde det. Så er der noget du mener du ikke har fået svar på fra mig, skal jeg da prøve og uddybe mig så godt så muligt, hvis du spøger mig

Lyder dejligt, tak for det!

Kh M

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Marcus' Mor skriver:

Du har helt ret hvad angår min tænkemåde... !! Og selvfølgelig kan jeg ikke forvente, at folk tænker på samme måde som jeg gør. Jeg tror bare jeg har en forventning om, at folk går ind i en debat og "følger den til dørs" ved, at argumentere for hvorfor de har de holdninger de har osv.
Jeg synes det er ærgeligt, at mange ikke gør det - for derved får de intet ud af det... Min tanke er nok, at man i en debat bør være lidt socialkonstruktionistisk - altså behøver man ikke, at nå til enighed MEN at man lærer at forstå hinanden, rummer hinandens forskelligheder og derved suger til sig af ny viden og forståelse, som måske endda kan give stof til eftertanke.

Kh M

Men mon ikke folk får det ud af det som de har brug for, det tror jeg.
Det handler jo igen bare om at vi alle er forskellige....og det står da mennesker frit for at have en mening uden at de behøver at forsvare og forklare den ned i mindste detalje.
Knus Eva.

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Eva skriver:

Det handler jo igen bare om at vi alle er forskellige....og det står da mennesker frit for at have en mening uden at de behøver at forsvare og forklare den ned i mindste detalje.
Knus Eva.

Lige præcis Eva - Man kan ikke tvinge folk til at detaljere deres mening!

Anmeld

13. august 2009

qp

Eva skriver:

Knus Eva.

Selvfølgelig skal der være plads til forskellighed, men når jeg henvender mig til en person i en tråd omkring en ytring, så forventer jeg da at vedkommende  svarer på mit spørgsmål...  Man kan da ikke bare slynge alt muligt ud uden, at skulle stå til ansvar for de ting man skriver - man er da nødt til, at stå ved de ting man skriver. Hvis man ikke har tænkt sig, at deltage i en debat bør man (efter min mening) slet ikke kommentere  tråden.

Kh M

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Marcus' Mor skriver:

Selvfølgelig skal der være plads til forskellighed, men når jeg henvender mig til en person i en tråd omkring en ytring, så forventer jeg da at vedkommende  svarer på mit spørgsmål...  Man kan da ikke bare slynge alt muligt ud uden, at skulle stå til ansvar for de ting man skriver - man er da nødt til, at stå ved de ting man skriver. Hvis man ikke har tænkt sig, at deltage i en debat bør man (efter min mening) slet ikke kommentere  tråden.

Kh M

Man kan da ikke forlange at folk SKAL svare, når de bliver spurgt om noget?

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Kh M

Men det er da fint du mener det, men sådan er det jo bare ikke herinde...mennesker kommer her og er med i alle de debatter de vil og de skal da ikke sidde og være nervøse for at komme med en mening fordi de i nogles øjne skal komme med argumenter og dokumentation.
Måske er debatter på sådanne fora som disse, så bare ikke meget værd når du har det som du har...tænker at ansigt til ansigt mere er dig-smiler
Og så har de fleste herinde vel også meget andet at lave end at følge med i hver eneste debat de har sagt deres mening i....jeg må sige at jeg på ingen måde kan blive irriteret, men jeg har heller ikke gjort mig en masse tanker og forventninger, ikke til andre end mig selv g de må jo så bare afstemmes med virkeligheden...
Knus Eva..med en lille frisk fyr hjemme nu på 4 md....og to store i skolen...vildt...

Anmeld

13. august 2009

qp

Dutte84 skriver:

Man kan da ikke forlange at folk SKAL svare, når de bliver spurgt om noget?

Nej det kan man ikke forlange men det forventer jeg faktisk, at folk gør når jeg spørger ind til noget... derfor denne tråd!  Måske naivt af mig, at tro på... men så har jeg vel lært noget af det og så har jeg jo håbet en anden gang frem for forventninge.

Kh M

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Marcus' Mor skriver:

Nej det kan man ikke forlange men det forventer jeg faktisk, at folk gør når jeg spørger ind til noget... derfor denne tråd!  Måske naivt af mig, at tro på... men så har jeg vel lært noget af det og så har jeg jo håbet en anden gang frem for forventninge.

Kh M

Fair nok... Jeg forventer ikke at folk svare når jeg spørger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.