Debatten 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

qp

Trutten skriver:

Jeg synes, at det er underligt, at hver gang nogen forsøger at starte en debat om debatten, så forsøges de lukket med kommentarer om, at det er træls og trivielt, at folk starter disse debatter. 

Argumentet om at "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..." kan vel i den sammenhæng vendes mod afsender - hvis man ikke gider de mere proces-orientede debatter (hvor man snakker om, hvordan man snakker), kan man vel vende tilbage til de øvrigt debatter, der i højere grad går op i indhold.

Enig!! Og jeg kunne virkelig ikke haft skrevet det bedre selv.... Så tak

Kh Mariann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

qp

mariamiss6 skriver:

Jeg er ikke sikker på hvad du helt præcis mener med dit indlæg, andet end at det lyder til, at du ofte mangler svar på dine mod-spørgsmål, når du har tiltalt en trådstarter........

For mit eget ved kommende kan man altid stille mig helt konkrete spørgsmål, på alle emner, har ingen tabuer, og så svarer jeg gerne efter bedste evne. Og jeg vil altid forsøge at holde det i en pæn tone. samtidig er jeg meget lige ud af posen, og kan ikke altid overskue at skrive et meget langt og meget detaljeret svar. derfor får jeg tit lagt et indlæg som er kort og kontant. og nogle folk opfatter måske så mine svar/spørgsmål meget ensidigt....
Og det er der jeg mener man godt nogen gange må stille et konkret modspørgsmål, for at undgå eller udrede en misforståelse, inden der går kuk i kommunikationen.

Jeg synes det er lidt træls at nogle folk opretter indlæg, om at de ikke kan lide det og det hos andre debattører (altså indlæg der har en mere negativ drejning end dette), og at de så bliver hysteriske over de svar der måtte komme, blot fordi alle ikke råber i kor 'du har ret!'....

Jeg synes også det er træls når folk svarer i en tråd, kun for at være ubehøvlede, og få sendt grimme gloser afsted... det kan man ikke være bekendt. Bare fordi man ikke kan se hinanden i øjnene, behøver man jo ikke være direkte ond.
Jeg synes at de bedste debatter er dem, hvor vi alle kan være flinke, og blive enige om at være uenige, og samtidig holde en sober tone....

Ja du har ret i, at jeg mangler svar på mine spørgsmål og jeg mangler også begrundelser for de forskellige påstande folk kommer med.
Min hensigt med denne tråd er, at høre om andre oplever det på samme måde som jeg gør - om det er noget der påvirker dem osv (som også skrevet i starten). For mit vedkommende føles det frustrerende ikke, at kunne afslutte en diskussion pga. den anden. Den/de andre tænker sikkert ikke så meget over det som jeg gør men for mig er det vigtigt, at man afslutter det man går ind i. Altså mener jeg ikke man bare kan slynge en en anden påstand ud i en tråd og så bare forblive væk fra tråden - jeg synes simpelthen det er for uansvarligt. Men igen, sådan er jeg bare... på godt og ondt!

Og den med, at folk bliver "hysteriske" når man ikke giver dem ret - det kan jeg kun give dig ret i!!

Kh Mariann

Anmeld

12. august 2009

qp

Ærgeligt stemningen blev ødelagt så hurtig for jeg tror det kunne haft været en rigtig god debat... 

Anmeld

12. august 2009

Rasmine

Marcus' Mor skriver:

Ærgeligt stemningen blev ødelagt så hurtig for jeg tror det kunne haft været en rigtig god debat... 

Tror du ikke folk vil debattere, hvis de finder emnet interessant?
Jeg kan da i øvrigt ikke se at den gode stemning bliver ødelagt, hvor?
Fordi Eva og Tanja siger deres mening?
-Er det ikke også debat at sige sin mening?

Jeg tror egentlig folk er lidt trætte af disse indlæg, ja de/vi kan bare springe over. Og jeg gad egentlig ikke deltage i denne debat, lige indtil du skrev at du tror den gode stemning bliver ødelagt.
Jeg mener man burde skrive direkte til folk, hvis man har et problem med at de ikke svarer tilbage.
Jeg TROR, uden at vide, at folk svarer når de har tid, og næste gang de får logget på, har de glemt alt om den debat. Man kan jo vælge, i indstillingerne, om man vil have besked (eller noget i den retning) hvis der bliver yderligere debatteret i den pågældende debat.

Og dette indlæg er på ingen måde "lugten i bageriet" agtigt.
Mette

Anmeld

12. august 2009

qp

Mebach skriver:

Jeg tror egentlig folk er lidt trætte af disse indlæg, ja de/vi kan bare springe over. Og jeg gad egentlig ikke deltage i denne debat, lige indtil du skrev at du tror den gode stemning bliver ødelagt.
Jeg mener man burde skrive direkte til folk, hvis man har et problem med at de ikke svarer tilbage.
Jeg TROR, uden at vide, at folk svarer når de har tid, og næste gang de får logget på, har de glemt alt om den debat. Man kan jo vælge, i indstillingerne, om man vil have besked (eller noget i den retning) hvis der bliver yderligere debatteret i den pågældende debat.

Mette

Du har sikkert ret i det du skriver...

Anmeld

12. august 2009

MissAsaru

Som du skriver her, virker det som om (jeg er ny her og kender dig jo overhovedet ikke), at du er ganske filosofisk i in måde at tænke på, og tænker i sammenhænge - formentlig kan du slet ikke lade være...

Det gør jeg også...

Hvad der end kan være årsagen til at vi stadig har den nysgerrige natur, man finder hos alle børn, så er der bare ikke vanvittig mange af os voksne, der har den bibeholdt...

og måske er noget af svaret på din uforståenhed af folks (også i mine øjne) adfærd af og til i forskellige debatter mv.

Anmeld

12. august 2009

KarinaIda

Mebach skriver:

Mette

Jeg personligt deltager da også i debatter, men går der så længe inden jeg kommer på igen, kan jeg altså godt glemme jeg har deltaget, og derved ikke gør det førdigt hvis folk har kommenteret det jeg har skrevet.
Detter gør jeg ikke fordi jeg ikke vil deltage, men jeg tænker simpelthen slet ikke over det når jeg kommer på igen.

Jeg synes heller ikke Eva og Tanja har gjort stemningen dårlig, ved og komme med deres meninger. Vi alle har HVER sin mening, uanset om den er go eller dårlig, og nogle folk har bare sværer ved og utrykke sig end andre.

Det er fint man starter sådan en debat, det slet ikke det, men man må så også bare indfinde sig med, at vi ikke alle er ens og har de sammen holdninger og meninger, samt alle utrykker sig forskelligt.

Jeg kommentere ikke dette for og virke sur eller for og sige folk bare kan smutte hvis de ikke kan lide "lugten i bageriet", jeg kommentere bare dette med min mening, og ser ikke surt eller noget på nogen. Vi alle skal have lov til og komme med sine ´meninger, men nogle gange er der desværre nogle der ikke kan tåle det...

Karina

Anmeld

12. august 2009

Slettet

Er jeg den eneste der får lyst til kage af denne tråd??

Jeg har ikke personligt oplevet det som trådstarter beskriver, da jeg ikke har været aktiv herinde så længe. Jeg har oplevet det på andre internetsider derimod.

På netbaby havde vi i min termingruppe store skænderier indimellem, MEN det var også dén gruppe hvor vi var mest aktive på hele nb. Andre grupper læste med hos os fordi der var liv og gang i den, vores medlemmer mødtes irl og for det meste var der en god og engageret stemning.
...Min pointe er, at sådanne debatsider her afspejler verden udenfor på godt og ondt, nogle af os stikker hurtigt hovedet i busken, nogle af os er provokerende, nogle af os er undrende og nogle af os vil bare altid have ret (Thats life)

Personligt prøver jeg at forholde mig til det der er skrevet og ikke til hvilken profil som er afsender, og hvis der er profiler som jeg bare synes er irriterende prøver jeg så vidt muligt at undgå at "dele" tråde med denne.

Hmm var det her svar på noget som helst?? -Det var i hvert fald en mening om måden at debatere på

Anmeld

13. august 2009

qp

KarinaIda skriver:

Jeg personligt deltager da også i debatter, men går der så længe inden jeg kommer på igen, kan jeg altså godt glemme jeg har deltaget, og derved ikke gør det førdigt hvis folk har kommenteret det jeg har skrevet.
Detter gør jeg ikke fordi jeg ikke vil deltage, men jeg tænker simpelthen slet ikke over det når jeg kommer på igen.

Jeg synes heller ikke Eva og Tanja har gjort stemningen dårlig, ved og komme med deres meninger. Vi alle har HVER sin mening, uanset om den er go eller dårlig, og nogle folk har bare sværer ved og utrykke sig end andre.

Det er fint man starter sådan en debat, det slet ikke det, men man må så også bare indfinde sig med, at vi ikke alle er ens og har de sammen holdninger og meninger, samt alle utrykker sig forskelligt.

Jeg kommentere ikke dette for og virke sur eller for og sige folk bare kan smutte hvis de ikke kan lide "lugten i bageriet", jeg kommentere bare dette med min mening, og ser ikke surt eller noget på nogen. Vi alle skal have lov til og komme med sine ´meninger, men nogle gange er der desværre nogle der ikke kan tåle det...

Karina

Personligt synes jeg det er en anelse fejt, at komme ind i en debat og bidrage med ens holdning ved også, at forholde sig til enmet -  hvorefter man bliver enig med sig selv om, at tråden egentlig er trættende og har været oppe alt for mange gange!
Jeg synes det er pisse hamrende ubehøvlet ( undskyld sproget) når jeg selv/ eller enhver anden har siddet og brugt tid på, at skrive et indlæg til debat. Derved har det (for mig) ødelagt en del... Det er måske svært for jer andre, at sætte jer ind i - men sådan er vi så forskellige.
Det skal ikke handle komme an på hvorvidt Eva eller Tanja har ødelagt det ene eller det andet - for det har jeg min helt egen holdning om som jeg også har udtrykt foroven... Nok om det!

Jeg er nysgerrig efter, at høre hvad det er der får folk til ikke at respondere på noget de selv har ytret i en debat... og det du skriver er så din måde, at handle på, det er en del af din måde, at være på og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der ikke ligger andet bag end glemsomhed.  ( som du selv skriver)
Men i min verden går man ikke halvhjertet ind i en diskussion, man diskuterer de emner man finder interessante og "følger dem til dørs".
Jeg kan ikke sætte mig ind i den måde, at debattere på . Jeg har aldrig sagt vi skal have de samme holdninger og meninger om tingene, jeg har blot udtrykt, at jeg ikke kan forholde mig til, at folk ikke kan argumentere for deres holdninger når man beder dem om det. Nogle af tingene der bliver debatteret herinde er faktisk (i min verden igen) ret alvorlige og handler om børn - når så nogen kommer og siger, at de mener "sådan og sådan" bør de også kunne fortælle hvad der ligger til grund for deres ytringer? Er du virkelig ikke interesseret i det......... eller tænker du måske bare ikke over det?

Kh M

Anmeld

13. august 2009

qp

Annie Bjødstrup Larsen skriver:

Er jeg den eneste der får lyst til kage af denne tråd??

Jeg har ikke personligt oplevet det som trådstarter beskriver, da jeg ikke har været aktiv herinde så længe. Jeg har oplevet det på andre internetsider derimod.

På netbaby havde vi i min termingruppe store skænderier indimellem, MEN det var også dén gruppe hvor vi var mest aktive på hele nb. Andre grupper læste med hos os fordi der var liv og gang i den, vores medlemmer mødtes irl og for det meste var der en god og engageret stemning.
...Min pointe er, at sådanne debatsider her afspejler verden udenfor på godt og ondt, nogle af os stikker hurtigt hovedet i busken, nogle af os er provokerende, nogle af os er undrende og nogle af os vil bare altid have ret (Thats life)

Personligt prøver jeg at forholde mig til det der er skrevet og ikke til hvilken profil som er afsender, og hvis der er profiler som jeg bare synes er irriterende prøver jeg så vidt muligt at undgå at "dele" tråde med denne.

Hmm var det her svar på noget som helst?? -Det var i hvert fald en mening om måden at debatere på

Det er helt rigtig, at "that's life" og sådan er vi så forskellige i vores måde, at debattere på. Men igen så har jeg virkelig svert ved, at forholde mig til en ytring som af debattøren ikke kan begrundes på den ene eller anden måde. Jeg føler tit, at folk skriver et el andet de synes lyder smadder fornuftigt, når der så stilles spørgsmålstegn ved deres ytring - så svarer de bare ikke. Det kan der selvfølgelig være så mange årsager til... men det er bare for useriøst i min verden... Når der diskuteres alvorlige emner tager jeg det seriøst ellers ville det være spild af tid fra min side, at bruge tid på det.
Og jeg synes det er OK at være spørgende og provokerende hvis der bare i sidste ende kommer noget konstruktivt ud af det......
Og til aller sidst, tak for dit svar - det kunne godt bruges !

Kh M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.