Marcus' mor
Jeg kan sagtens følge dig...og har haft det som dig - og har det til dels stadig - men efter så ufattelig mange års debateren på internettet, som jeg har på bagen...hvad kan det blive 11 år vil jeg tro, må jeg nok indse, at vi kan bare
ikk e forvente det af folk, som du ønsker og forventer

Mennesker er ikke sådan - jo nogle, men det er bestemt ikke majoriteten vi udgøre. Og jeg tror langt de fleste mennesker, får det ud af deres 'deltagelse i debatter' som de selv har brug for.
Jeg kan uden problemer følge dig i følelsen af 'de ikke får noget ud af det'. Men hvis ikke, de ser verden som du og jeg, så giver det pludselig et forkert præmis, hvis slutningen 'ikke får noget ud af' skal være korrekt...hvis du kan følge mig?
Ang. at spørge og forvente svar...lad være...spørg og håb på svar...håb på at spørgsmålet i sig selv, får folk til at tænke, og så nøjes med at håbe på et svar

. Hellere intet svar, end et svar, der viser, at folk blokere, for det man prøver at fortælle, fordi man har ramt for dybt i følelser og kulturelle holdninger...
Skriv og debater uden at forvente andre tænker filosofisk i perspektiver...men se heller ikke ned på folk og forvent, at de ikke gør det. Vær åben og arbejd i en debat, med det 'materiale' du har - og sæt dig hellere det mål, at få andre til at tænke mere filosofisk, end at du skal have en god debat og lære af det - det er i hvert fald mit råd på området

Og så grib chancen, når du møder den, og udnyt, hvis du støder på folk, der tænker lidt som dig -------------------------------------->