Debatten 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

qp

Eva skriver:

Men det er da fint du mener det, men sådan er det jo bare ikke herinde...mennesker kommer her og er med i alle de debatter de vil og de skal da ikke sidde og være nervøse for at komme med en mening fordi de i nogles øjne skal komme med argumenter og dokumentation.
Måske er debatter på sådanne fora som disse, så bare ikke meget værd når du har det som du har...tænker at ansigt til ansigt mere er dig-smiler
Og så har de fleste herinde vel også meget andet at lave end at følge med i hver eneste debat de har sagt deres mening i....jeg må sige at jeg på ingen måde kan blive irriteret, men jeg har heller ikke gjort mig en masse tanker og forventninger, ikke til andre end mig selv g de må jo så bare afstemmes med virkeligheden...
Knus Eva..med en lille frisk fyr hjemme nu på 4 md....og to store i skolen...vildt...

Jeg ved godt det ikke er sådan herinde, det skriver jeg jo i starten af min tråd og det er jo ligesom årsagen til, at jeg oprettede denne tråd ....
Jeg siger heller ikke, at alt skal dokumenteres - men hvis jeg selv eks debatterer i en tråd og andre stiller spørgsmålstegn ved det jeg ytrer - så ville jeg elske, at få dem til at forstå hvordan det hænger sammen - enige eller ej!
Det er godt du har det på den måde, måske det vil ændre sig for mig med tiden... men når jeg brænder for noget eller har en mening om noget og andre har andre holdninger end jeg selv - ville jeg ønske, at de gik mere op i, at dele deres måde, at anskue tingene på.

Kh M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

qp

Dutte84 skriver:

Fair nok... Jeg forventer ikke at folk svare når jeg spørger...

Hvorfor spørger du så?

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Jeg ved godt det ikke er sådan herinde, det skriver jeg jo i starten af min tråd og det er jo ligesom årsagen til, at jeg oprettede denne tråd ....
Jeg siger heller ikke, at alt skal dokumenteres - men hvis jeg selv eks debatterer i en tråd og andre stiller spørgsmålstegn ved det jeg ytrer - så ville jeg elske, at få dem til at forstå hvordan det hænger sammen - enige eller ej!
Det er godt du har det på den måde, måske det vil ændre sig for mig med tiden... men når jeg brænder for noget eller har en mening om noget og andre har andre holdninger end jeg selv - ville jeg ønske, at de gik mere op i, at dele deres måde, at anskue tingene på.

Kh M

I starten herinde havde jeg det som dig...og uha, jeg fik nogle hug for det og det gad jeg simpelthen ikke høre på. Så personligt er jeg stoppet med at debattere som jeg kan høre du ønsker, da det simpelthen blev misfortolket og skabte nogle øv debatter og det er ikke den måde jeg har lyst til at bruge den her side på...det er ren hygge.
Nu har jeg fundet et andet sted på nettet hvor jeg kan bruge min debat-diskussions-lyst når jeg har den og ellers så starter jeg snart studie så der får jeg dækket det behov.
Men altså, jeg fortæller jo kun hvad du selv har oplevet og erfaret...så det du er blevet klogere på er brugen af baby.dk
Knus Eva..

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Marcus' Mor skriver:

Hvorfor spørger du så?

Man har da lov at stille et spørgsmål - Uden at forvente at få et svar... Man kan bare ikke tvinge folk til at svare... Men man har lov til at spørge...

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Marcus' Mor skriver:

Hvorfor spørger du så?

Altså, jeg har det som dutte...jeg FORVENTER ikke et svar, men jeg håber da på det, ellers ville jeg ikke spørge...

Anmeld

13. august 2009

Pige2009

Marcus' Mor skriver:

Jeg er nysgerrig efter, at høre hvad det er der får folk til ikke at respondere på noget de selv har ytret i en debat... og det du skriver er så din måde, at handle på, det er en del af din måde, at være på og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der ikke ligger andet bag end glemsomhed.  ( som du selv skriver)
Men i min verden går man ikke halvhjertet ind i en diskussion, man diskuterer de emner man finder interessante og "følger dem til dørs".
Kh M

Lige præcis.

Jeg er af samme mening og synes det er dødtræls, hvis folk ikke responderer på det, der bliver spurgt om. Man forsøger jo at komme ind til kernen, selvom emnet kan være betændt.

Linda 31+5, som godt selv kan være ret skarp ind imellem

Anmeld

13. august 2009

KarinaIda

Marcus' Mor skriver:

Lyder dejligt, tak for det!

Kh M

Så lidt

Anmeld

13. august 2009

MissAsaru

Marcus' mor

Jeg kan sagtens følge dig...og har haft det som dig - og har det til dels stadig - men efter så ufattelig mange års debateren på internettet, som jeg har på bagen...hvad kan det blive 11 år vil jeg tro, må jeg nok indse, at vi kan bare ikk e forvente det af folk, som du ønsker og forventer

Mennesker er ikke sådan - jo nogle, men det er bestemt ikke majoriteten vi udgøre. Og jeg tror langt de fleste mennesker, får det ud af deres 'deltagelse i debatter' som de selv har brug for.

Jeg kan uden problemer følge dig i følelsen af 'de ikke får noget ud af det'. Men hvis ikke, de ser verden som du og jeg, så giver det pludselig et forkert præmis, hvis slutningen 'ikke får noget ud af' skal være korrekt...hvis du kan følge mig?

Ang. at spørge og forvente svar...lad være...spørg og håb på svar...håb på at spørgsmålet i sig selv, får folk til at tænke, og så nøjes med at håbe på et svar . Hellere intet svar, end et svar, der viser, at folk blokere, for det man prøver at fortælle, fordi man har ramt for dybt i følelser og kulturelle holdninger...

Skriv og debater uden at forvente andre tænker filosofisk i perspektiver...men se heller ikke ned på folk og forvent, at de ikke gør det. Vær åben og arbejd i en debat, med det 'materiale' du har - og sæt dig hellere det mål, at få andre til at tænke mere filosofisk, end at du skal have en god debat og lære af det - det er i hvert fald mit råd på området

Og så grib chancen, når du møder den, og udnyt, hvis du støder på folk, der tænker lidt som dig -------------------------------------->

Anmeld

13. august 2009

Slettet

Marcus' Mor skriver:

Det er helt rigtig, at "that's life" og sådan er vi så forskellige i vores måde, at debattere på. Men igen så har jeg virkelig svert ved, at forholde mig til en ytring som af debattøren ikke kan begrundes på den ene eller anden måde. Jeg føler tit, at folk skriver et el andet de synes lyder smadder fornuftigt, når der så stilles spørgsmålstegn ved deres ytring - så svarer de bare ikke. Det kan der selvfølgelig være så mange årsager til... men det er bare for useriøst i min verden... Når der diskuteres alvorlige emner tager jeg det seriøst ellers ville det være spild af tid fra min side, at bruge tid på det.
Og jeg synes det er OK at være spørgende og provokerende hvis der bare i sidste ende kommer noget konstruktivt ud af det......
Og til aller sidst, tak for dit svar - det kunne godt bruges !

Kh M

Altså jeg er helt enig i at det er belastende når folk bare lukker ting ud og ikke gider forklare sig. Personligt har jeg svært ved når folk generaliserer ud fra at de kender en som et eller andet og derfor er det sådan i alle tilfælde

Anmeld

13. august 2009

qp

MissAsaru skriver:

Marcus' mor

Jeg kan sagtens følge dig...og har haft det som dig - og har det til dels stadig - men efter så ufattelig mange års debateren på internettet, som jeg har på bagen...hvad kan det blive 11 år vil jeg tro, må jeg nok indse, at vi kan bare ikk e forvente det af folk, som du ønsker og forventer

Mennesker er ikke sådan - jo nogle, men det er bestemt ikke majoriteten vi udgøre. Og jeg tror langt de fleste mennesker, får det ud af deres 'deltagelse i debatter' som de selv har brug for.

Jeg kan uden problemer følge dig i følelsen af 'de ikke får noget ud af det'. Men hvis ikke, de ser verden som du og jeg, så giver det pludselig et forkert præmis, hvis slutningen 'ikke får noget ud af' skal være korrekt...hvis du kan følge mig?

Ang. at spørge og forvente svar...lad være...spørg og håb på svar...håb på at spørgsmålet i sig selv, får folk til at tænke, og så nøjes med at håbe på et svar . Hellere intet svar, end et svar, der viser, at folk blokere, for det man prøver at fortælle, fordi man har ramt for dybt i følelser og kulturelle holdninger...

Skriv og debater uden at forvente andre tænker filosofisk i perspektiver...men se heller ikke ned på folk og forvent, at de ikke gør det. Vær åben og arbejd i en debat, med det 'materiale' du har - og sæt dig hellere det mål, at få andre til at tænke mere filosofisk, end at du skal have en god debat og lære af det - det er i hvert fald mit råd på området

Og så grib chancen, når du møder den, og udnyt, hvis du støder på folk, der tænker lidt som dig -------------------------------------->

Rigtig flot skrevet og et råd jeg kunne bruge til noget!! Tak for det!!

Kh Mariann

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.