Debatten 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.905 visninger
46 svar
0 synes godt om
12. august 2009

qp

Diskussioner og debatter inde på Baby.Dk kan nogle gange blive lidt heftige og jeg føler nogle gange, at folk ”stikker halen imellem benene” når der opstår uenigheder omkring diverse emner i debatten.
Nogle gange kan det selvfølgelig begrundes med tonen og at man ikke har interesse i, at diskutere med en person der bliver for personlig eller man evt. oplever som angribende.
Jeg selv kan sikkert godt (på nogle) virke provokerende med mine spørgsmål, MEN når folk kommer med en påstand som jeg undrer mig over, er det vigtigt for mig, at forstå hvorfor de har den og hvor den kommer fra.  Når folk citerer hinanden og dermed diskuterer de forskellige emner synes jeg tit og ofte jeg oplever, at folk enten ikke svarer, argumenterer eller begrunder deres ytringer/ påstande - og debattører som dette har jeg virkelig svært ved, at tage alvorligt idet der ikke er begrunde for deres forskellige udlæg.
Jeg er nysgerrig af natur og elsker, at tilegne mig nye perspektiver igennem andre mennesker – dermed er det vigtigt for mig, at forstå hvilke tanker og overvejelser der ligger bag en evt. påstand.
Det samme gælder når folk opretter emner i debatten hvor der stilles spørgsmål til et emne, der kan jeg ofte undre mig over, hvordan nysgerrigheden er opstået og hvad trådopretter forventer, at få ud af tråden samt hvorfor.
Jeg synes det det er sjældent at folk begrunder deres spørgsmål hvilket jeg aldeles ikke kan forstå, da det mig er en naturlig del af, at oprette et emne til debat.
Og ja dette indlæg bærer tydeligvis præg af negativitet – men det ER fakta for mit vedkommende da dette er opstået af egne erfaringer.
Men igen en ting er hvordan jeg oplever tingene i en sammenhæng og en anden ting er hvordan i andre oplever! Netop derfor har jeg skrevet denne tråd da jeg mener dette kunne være et interessant emne om hvordan i påvirkes af disse ting eller om det overhovedet gør noget ved jer?

Venligst Marcus Mor

Ps. Jeg vil gerne frabedes ikke-konstruktive indlæg så som ”hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så find et andet sted at være”! Jeg vil altid være tilhænger af DIALOG og muligheder frem for begrænsninger….

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Honningblomst

Og alle mennesker er forskellige og opfatter verden forskelligt,....det er den største læring og det mest interessante ved at være på en side som denne her, synes jeg.
Jeg har det meget som dig og mange andre har det helt anderledes og det er vel bare fordi vi er så forskellige og hvor er det fantastisk, ikke-smiler- måske vi to bare er for diskuterende og fluekneppende, hvem ved...
Knus Eva..

Anmeld

12. august 2009

Mira0911

Marcus' Mor skriver:

Ps. Jeg vil gerne frabedes ikke-konstruktive indlæg så som ”hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så find et andet sted at være”! Jeg vil altid være tilhænger af DIALOG og muligheder frem for begrænsninger….

Denne sætning tror jeg ikke du kan undgå... Der findes hårde og flabet bananer der skriver sådan på forummer!

Man skal have sin egen mening.. ALTID! Flot du giver dig til udtryk!

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

Jeg syntes efterhånden der er for mange debatter om debatten   Og det er helt seriøst .

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Jeg syntes efterhånden der er for mange debatter om debatten   Og det er helt seriøst .

Og det vil jeg sgu give dig ret i...kan man ikke lide lugten i bageriet.. så skal man da bare ændre den, eller tage næseklemme på-smiler
Lad os få nogle gode debatter hvor der er plads til alle mennesker...præcis som alle andre steder i den rigtige verden...
Knus..

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

Eva skriver:

Og det vil jeg sgu give dig ret i...kan man ikke lide lugten i bageriet.. så skal man da bare ændre den, eller tage næseklemme på-smiler
Lad os få nogle gode debatter hvor der er plads til alle mennesker...præcis som alle andre steder i den rigtige verden...
Knus..

HØRT

Anmeld

12. august 2009

Junibæbs2013

Jeg synes, at det er underligt, at hver gang nogen forsøger at starte en debat om debatten, så forsøges de lukket med kommentarer om, at det er træls og trivielt, at folk starter disse debatter. 

Argumentet om at "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..." kan vel i den sammenhæng vendes mod afsender - hvis man ikke gider de mere proces-orientede debatter (hvor man snakker om, hvordan man snakker), kan man vel vende tilbage til de øvrigt debatter, der i højere grad går op i indhold.

Anmeld

12. august 2009

mariamiss6

Jeg er ikke sikker på hvad du helt præcis mener med dit indlæg, andet end at det lyder til, at du ofte mangler svar på dine mod-spørgsmål, når du har tiltalt en trådstarter........

For mit eget ved kommende kan man altid stille mig helt konkrete spørgsmål, på alle emner, har ingen tabuer, og så svarer jeg gerne efter bedste evne. Og jeg vil altid forsøge at holde det i en pæn tone. samtidig er jeg meget lige ud af posen, og kan ikke altid overskue at skrive et meget langt og meget detaljeret svar. derfor får jeg tit lagt et indlæg som er kort og kontant. og nogle folk opfatter måske så mine svar/spørgsmål meget ensidigt....
Og det er der jeg mener man godt nogen gange må stille et konkret modspørgsmål, for at undgå eller udrede en misforståelse, inden der går kuk i kommunikationen.

Jeg synes det er lidt træls at nogle folk opretter indlæg, om at de ikke kan lide det og det hos andre debattører (altså indlæg der har en mere negativ drejning end dette), og at de så bliver hysteriske over de svar der måtte komme, blot fordi alle ikke råber i kor 'du har ret!'....

Jeg synes også det er træls når folk svarer i en tråd, kun for at være ubehøvlede, og få sendt grimme gloser afsted... det kan man ikke være bekendt. Bare fordi man ikke kan se hinanden i øjnene, behøver man jo ikke være direkte ond.
Jeg synes at de bedste debatter er dem, hvor vi alle kan være flinke, og blive enige om at være uenige, og samtidig holde en sober tone....

Anmeld

12. august 2009

Mira0911

mariamiss6 skriver:

Jeg synes også det er træls når folk svarer i en tråd, kun for at være ubehøvlede, og få sendt grimme gloser afsted... det kan man ikke være bekendt. Bare fordi man ikke kan se hinanden i øjnene, behøver man jo ikke være direkte ond.
Jeg synes at de bedste debatter er dem, hvor vi alle kan være flinke, og blive enige om at være uenige, og samtidig holde en sober tone....

Sådan nogen personer kan vi desværre ikke undgå - De er på alle slags forummer!

Anmeld

12. august 2009

qp

Tanja og Eva.

Jeg synes virkelig ikke i kan være da bekendte - og jeg gider ikke engang, at forklare hvad jeg mener for det er der vidst ikke noget, at tage fejl af.
Jeg vil gerne debattere dette det er netop derfor JEG har brugt tid på, at skrive dette indlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.