At advare om fotovogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu har jeg ikke facebook så kan ikke orientere mig om hvem og hvor og hvorledes. Men ville nok heller ikke gøre det. Jeg siger da lige til min mor hvis det er hende jeg skal besøge(især fordi hun har det med at køre 7-10 for stærkt). 

Vi har heldigvis fartpilot i bilen og ja kører faktisk aldrig for stærkt. Jeg har endda oplevet at en lastbil har overhalet mig på landevejen. Men det er deres valg om de vil køre for stærkt og måske få en bøde eller endnu værre køre galt og tage andre med. 

Vi er selv blevet påkørt et par gange af netop folk der ikke respekterer loven. Så vi prøver at holde os til den. 

Men af en eller anden grund siger man altid at det er de unge der kører uhensynsfuldt og som en "Brian". Men ofte ser jeg a Det er voksne som i 40-50-60'erne-voksne. Og de får sgu aldrig en bøde. Måske netop på grund af at de tjekker fb under kørsel. Aner det ikke, men synes nu godt folk kunne prøve at holde fartgrænserne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Clisolka

Jeg har også altid undret mig over de opdateringer 

Anmeld

20. maj 2014

Mettefpigen

Jeg synes det er dybt latterligt at advare.....
Og specielt efter jeg har set et program om bremsninger fik jeg øjnene op for lidt der skal ti før det kan gå helt galt... kun ved 70km/t tager det 25m at bremse op og ved 90km/t tager det 40m.... så 5-10km mere i timen end man må går slet ikk i min verden....

Anmeld

21. maj 2014

Ciss

chael skriver:

Jo, men det kan også ske ved 40.

Jeg synes man skal lade være med at være så selvforherligende og hævde sig selv så meget...

Men indrømme vi er mennesker og ikke lever livet strengt efter Danmarks love...

I'm so sorry... Men jeg besidder ikke behovet for at udstråle mig selv som paragrafrytter ??

Det er da ikke at forherlige sig selv at følge de regler, der findes i landet - for os alle sammen! Hvis man er misfornøjet med lovene, så må man arbejde med at få dem ændret. Det kan ikke nytte noget, hvis alle har en holdning, hvor det er ok at bryde de regler, man ikke selv bryder sig om. Det har ingenting med at være paragrafrytter eller hellig, men hvis samfundet skal fungere, så må vi respektere de fælles regler. Jeg er ikke interesseret i, at andre skal køre mine børn ned ved et uheld, ved for høj fart eller fordi de har sin opmærksomhed på telefonen i stedet for på vejen. Af samme grund bruger jeg ikke selv telefonen, når jeg kører, og jeg kører efter fartsgrænserne. Det har intet med at være selvforherligende at gøre. Det drejer sig ret og slet om at tage ansvar og være bare lidt ydmyg, så man anerkender, at man også selv kan gøre fejl og tage højde for det.

Beklager surt opstød, men detteher er faktisk vigtigt i mine øjne.

Anmeld

21. maj 2014

Ciss

Maja84 skriver:

Er af samme holdning, og håber bare de bliver snuppet, jeg har overvejet at give falske tips, for så kan folk da køre pænt et par timer på den strækning 

Der var en i lokalavisen for nogle år siden. Han blev så træt af at folk kørte som gale forbi hans hus om morgenen, når det også var skolevej, og der var mange børn på cykel, så han stillede sig du ved vejen med en hårføner og holdt den op som en laser. Pludselig kørte folk SÅÅÅ pænt.....

Anmeld

21. maj 2014

chael

Carina:-) skriver:

Ja ,men nu er det jo lovligt at kore 40 

Og det er da trist at du ser det at folge loven er selvforherligelse og paragrafrytteri- Sgu ikke sært at der findes mennesker der har svært ved at holde sig på lovens smalle sti hvis de vokser op med at det er negativt at lade være med at bryde loven 

Ja, og man må ikke tisse i badet eller spise fredagsslik om lørdagen...

Jeg er bare et menneske som så mange andre...

Og jeg TØR!!! stå ved det ??

Anmeld

21. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg 1 times transport til og fra arbejde stort set hver dag, og ser tit fotovogne. Jeg ku aldrig drømme om at advare på fb!

Dog oplever jeg tit at når der er en fotovogn, så begynder de modkørende altid at blinke med forlygterne ca 5 min før vognen kommer, så man er advaret. Jeg bliver total distraheret af alt det blinkerri og begynder at tjekke har jeg nu ik fået tændt for lyst på bilen? Gad vide om en af forlygterne er sprunget? Tjekker mine spejle, for tænk hvis jeg lige overser at der kommer en ambulance bagfra, jeg har overhørt osv osv... Så tænker tit hold nu op, med alt det blinkerri, og lad dog folk gå i fælden, hvis de køre for hurtigt!! 

Håber det gav mening? Vh stine

Anmeld

21. maj 2014

Carina:-)

chael skriver:

Ja, og man må ikke tisse i badet eller spise fredagsslik om lørdagen...

Jeg er bare et menneske som så mange andre...

Og jeg TØR!!! stå ved det ??

Og med den nedladende holdning beviser du bare at der ikke er noget godt argument for at kore for stærkt -

Gor hvad vil,men det er at give sig selv blår i ojnene at påstå at det er menneskeligt at sætte andres liv i fare ved at kore for stærkt. 

Anmeld

22. maj 2014

chael

Carina:-) skriver:

Og med den nedladende holdning beviser du bare at der ikke er noget godt argument for at kore for stærkt -

Gor hvad vil,men det er at give sig selv blår i ojnene at påstå at det er menneskeligt at sætte andres liv i fare ved at kore for stærkt. 

Nej, og så kan du være lykkelig over at du ALDRIG gør noget forkert!!

Det er så nemt at sætte sig i den trone når vi ikke kender hinanden ??

Anmeld

22. maj 2014

Carina:-)

chael skriver:

Nej, og så kan du være lykkelig over at du ALDRIG gør noget forkert!!

Det er så nemt at sætte sig i den trone når vi ikke kender hinanden ??

Hvem siger jeg aldrig gor noget forkert?

Jeg gor masser af ting forkert,-men jeg gor aldrig noget der sætter andres liv i fare.

Jeg er nemlig ret sikker på at jeg ikke ville kunne se mig selv i ojnene hvis jeg korte for stærkt og jeg så ramte nogen fordi jeg ikke kunne nå at bremse.

Men jeg er nok også farvet af at være til begravelse af en dreng fra min forrige modregruppe der blev kort ned da han var 14 mdr på en vendeplads af en nabo der sad med hans mobiltlf. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.