At advare om fotovogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

Frk.S

Hønsemor skriver:

Jeg har også venner der advare om fotovogne diverse steder, og har også spurgt ind til hvordan de lige når at advare. En enkelt fortalte at vedkommende havde sænket farten og så lige skrevet en hurtig update omkring dette, da FB på telefonen lå sådan lige til og jeg blev virkelig harm! Især fordi det var i nærheden af et fodgængerfelt ved en skole

Ja, det er nok lidt det jeg frygter at mange gør når de skal opdatere. 

"Hvis jeg lige sætter farten lidt ned, så kan jeg godt lige lave en opdatering på FB, for så sker der jo sleeeet ikke noget, hvis fx et barn træder ud på vejen og jeg ikke når at reagere, fordi jeg sidder med snotten i mobilen" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

isabellasmor

FruStolpe skriver:

Jeg er slet ikke enig med dig.  

De idioter som udgør en risiko i trafikken er fuldstændig ligeglade med at få en bøde. Den rryger i bunken af ubetalte fartbøder.  

De er iøvrigt oftest ligeglade med om de overhovedet har et kørekort. 

Dem du snakker om er de som måske køre lidt for stærkt.  Men som ikke udgør den største risiko.  

Men det er jo bare min mening 

Men når der så kommer nok bøder i bunken så hedder det fængsel, og så er de da væk fra vejene så længe 

Anmeld

20. maj 2014

FruStolpe

isabellasmor skriver:

Men når der så kommer nok bøder i bunken så hedder det fængsel, og så er de da væk fra vejene så længe 

Eller også går de ud og røver en fakta hvor der sidder en 17 årig teenager...... Bare for lige at skaffe pengene...

Min pointe er vel også bare at det jo er utilpassede mennesker, som er uden for pædagogisk rækkevide.....

Super system  

Anmeld

20. maj 2014

isabellasmor

FruStolpe skriver:

Eller også går de ud og røver en fakta hvor der sidder en 17 årig teenager...... Bare for lige at skaffe pengene...

Min pointe er vel også bare at det jo er utilpassede mennesker, som er uden for pædagogisk rækkevide.....

Super system  

Jeg mener man får en form for fængselsstraf hvis man bliver taget uden kørekort/kører for stærkt og lign. For mange gange. Så det var ikke så meget  selve pengene jeg hentydede til. Og det forhindre man så når man hjælper dem med at tage loven i egen hånd.  ALLE der kører for stærkt mener de har styr på det, men det viser alle de mange daglige uheld i trafikken at de IKKE har. Det er simpelthen grotesk at voksne mennesker kan Være så egoistiske , at udsætte os andre for farer.  

Anmeld

20. maj 2014

chael

Carina:-) skriver:

Men hvis du nu rammer en cyklist og personen bliver slået ihjel ,vil du så ikke alligevel tænke på at de ekstra km måske kunne have gjort en forskel?

Der er jo en grund til at de hastighedsbegrænsninger er der- Det er jo fordi det har en forskel mhs til påkorsel af andre/reaktionsevne /bremselængde osv

Jo, men det kan også ske ved 40.

Jeg synes man skal lade være med at være så selvforherligende og hævde sig selv så meget...

Men indrømme vi er mennesker og ikke lever livet strengt efter Danmarks love...

I'm so sorry... Men jeg besidder ikke behovet for at udstråle mig selv som paragrafrytter ??

Anmeld

20. maj 2014

Anonymo

Frk.S skriver:

Men det hjælper da ikke en hat, at de lige sætter farten ned på den korte strækning hvor de er advaret om fotovogn, for så at sætte farten op igen, og køre råddent resten af vejen...?? 

Hvis folk gør det for at undgå ulykker, skal de ikke (muligvis mens de stadig selv er ude at køre) skrive "pas på fotovogn der og der" Nej, så skal de skrive "kør nu pænt hele vejen på arbejde i dag" (inden de selv sætter sig i bilen)

Er det ikke bedre at de sætter farten ned det korte stykke end slet ikke sætter farten ned? 

Vil de køre stærkt gør de det nok alligevel, ligesom så mange andre ulovlighedder 

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

Marts2014 skriver:

Er det ikke bedre at de sætter farten ned det korte stykke end slet ikke sætter farten ned? 

Vil de køre stærkt gør de det nok alligevel, ligesom så mange andre ulovlighedder 

Jeg synes i bund og grund at det er bedre de får en bøde / mister kortet, hvis det er rigtig grelt. Jeg VED godt at nogen er ligeglade og kører uden kørekort osv. 

Men jeg tror også på, at der er nogen der tænker lidt mere over det næste gang, hvis de har fået et ordentligt smæk af en bøde. Og det tror jeg har bedre effekt end at de lige sætter farten ned nogle få hundrede meter.

Bare fordi der er nogen der ville ignorere en bøde / køre uden kørekort, betyder det jo ikke at man så bare skal lade stå til. 

Anmeld

20. maj 2014

Carina:-)

chael skriver:

Jo, men det kan også ske ved 40.

Jeg synes man skal lade være med at være så selvforherligende og hævde sig selv så meget...

Men indrømme vi er mennesker og ikke lever livet strengt efter Danmarks love...

I'm so sorry... Men jeg besidder ikke behovet for at udstråle mig selv som paragrafrytter ??

Ja ,men nu er det jo lovligt at kore 40 

Og det er da trist at du ser det at folge loven er selvforherligelse og paragrafrytteri- Sgu ikke sært at der findes mennesker der har svært ved at holde sig på lovens smalle sti hvis de vokser op med at det er negativt at lade være med at bryde loven 

Anmeld

20. maj 2014

ano14316

Frk.S skriver:

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Jeg er både glad for at blive advaret og advare også gerne andre..  

Nogen steder er det nemmere end andre at komme til at kører for hurtigt, det betyder ikke jeg konsekvent kører 90 igennem byen fordi at speedometeret engang imellem viser 60 indenfor byskiltet... 

Selvfølgelig skal man køre ordenligt.. Men så er jeg så heller ikke mere hellig end det.. 

Anmeld

20. maj 2014

Kløver

Frk.S skriver:

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Er af samme holdning, og håber bare de bliver snuppet, jeg har overvejet at give falske tips, for så kan folk da køre pænt et par timer på den strækning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.